Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudutte ystävään, joka matkii tai varastaa ideoitasi?

Vierailija
24.02.2016 |

Esimerkkinä: Keskustelet ystävän kanssa aiheesta, ja kerrot jotain josta olet innoissasi. Seuraavana päivänä ystävä postaa tästä asiasta facebookiin.

Omasta mielestäni hän ottaa ideoita suoraan minulta, ja minua tämä häiritsee. Miten te muut suhtaudutte tähän? Mitä tekisitte?

Kommentit (268)

Vierailija
101/268 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tässä päättänyt mahdollisille tuleville lapsille nimet jo aikaa sitten ja kaverin kahdella viimeisellä lapsella sattuu olemaan samoja nimiä heidän lastensa nimissä. VITTU ETTÄ ÄRSYTTÄÄ. monta vuotta sitte päättänyt.

Tänään alko ärsyttää, kun taas SIELLÄ SITTEN OLI TAAS SAMA.

Jeejee ristiäiset juujuu. Kivaa. Kelaako ne että me ei koskaan tehdä lapsia??? Imekööt paskaa.

Aion antaa kyllä lapsille nimiksi ne mitä olen päättänyt. Silti.. Huono sattuma ehkä. Tai sit vaan tahallista.

Vierailija
102/268 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri kans matkii. Ihan aikuisia yli kolmekymppisiä ollaan.

Matkii sisustusta mikä nyt sinällään ei haittaa. Mutta se ärsyttää kun kaveri puhuu aina sitä että kaikki matkii häntä mutta itse kopioi minulta kaiken :/ Lisäksi hän lähettää valokuvia kaikista hankinnoistaan. Lasten vaatteista kynttiläkippoihin!

Ei ole tullut mieleenkään että aikuiset on kateellisia toisilleen, siis ihan tosissaan kateellisia mutta hänen puheissaan kateellisuus ja matkiminen vilisee joka toisessa lauseessa.

Olen yrittänyt ottaa sen sillä että pitää minua jonkinlaisena idolinaan? Vaikka haluaisin kyllä pukeutua ja sisustaa niin kuin haluan enkä sen mukaan etten vaan vahingossakaan matki häntä missään sen jälkeen kun hän on sisustanut samalla tavalla kuin minä! Ärsyttävää ja lapsellista toimintaa :|

Ei se ikä järkeä päähän tuo! Sitä voi silti olla mieleltään 12 vuotiaan tasolla, niinkuin tässä tapauksessa. Te molemmat. Pysyvästi. Menkäähän nyt siitä Starbucksiin ja ripsien laittoon pois aikuisten palstalta pyörimästä. Hopi hopi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräällä entisellä työpaikallani mikään minun esittämä idea ei mennyt läpi, vaan ne tyrmättiin suoralta kädeltä ja miettimättä, monet niistä olisivat helpottaneet ja nopeuttaneet työtäni ja näin parantaneet tuottavuutta.

Niinpä aloinkin kierrättämään ideoitani sopivan ruskeakielisten hekilöiden kautta, henkilöiden, joiden tiesin esittävän johdolle ideat ominaan. Siispä kiitokset sai toinen, mutta minä sain hyödyn, urakkapalkalla kun tehtiin.

Mulla on kokemusta työpaikalta, että olen ehdottanut jotain eikä siihen reagoida mitenkään, vaikka sekä suusanallisesti että kirjallisesti listaan ehdotukset. Vuoden päästä pomo kohkaa, että oletko nähnyt tällaista, Matti/Janne/joku miestyöntekijä näki tällaisen ja piti hyvänä. Minä että no tuostahan just männä vuonna sinulle puhuin... 

Vierailija
104/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi tällainen ystävä, joka varastaa ja matkii ihan kaiken. Nykyään lähinnä säälittää, että hänellä on niin huono itsetunto. Enkä sano mitään hänelle, eli annan varastaa, jos siitä tulee parempi mieli.

Vierailija
105/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella Naapuri matkii minua! Lähdin ruokakauppaan ja hän tuli sinne myös!! Toisella kertaa vein roskapussin. Näin ikkunasta, että naapurikin vei roskat minun jälkeeni! Hankin kissan, tästä naapurin ei pitänyt tietää mitään. Mutta nyt hänelläkin on kissa. Ja osti samaa kissanruokaa kuin minä! En kestä, OMG.

Vierailija
106/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä matkinut työkaverilta ym. monet leivonnaiset ja ruuat ym. Minusta ihan normaalia. Samoin sain viimeksi edellisjouluna kaverilta joululahjan, jonka idean todellakin varastan ensi jouluksi jollekulle sukulaiselleni. Jonkun hyväksi havaitseman matkakohteen tottakai voisin myös testata. Mutta ei olisi pienintäkään intoa mennä samaan aikaan eikä kyllä tulisi mieleenikään leikkauttaa hiusmallia jonkinlaiseksi siksi, että jollakulla on sellainen, saati ottaa tatuointia. 

Vierailija
107/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä matkinut työkaverilta ym. monet leivonnaiset ja ruuat ym. Minusta ihan normaalia. Samoin sain viimeksi edellisjouluna kaverilta joululahjan, jonka idean todellakin varastan ensi jouluksi jollekulle sukulaiselleni. Jonkun hyväksi havaitseman matkakohteen tottakai voisin myös testata. Mutta ei olisi pienintäkään intoa mennä samaan aikaan eikä kyllä tulisi mieleenikään leikkauttaa hiusmallia jonkinlaiseksi siksi, että jollakulla on sellainen, saati ottaa tatuointia. 

Usko pois, hiustyylin ja muun isomman varastajia löytyy. Eräs kaverini värjää hiukset aina sen mukaan, millaiseksi minä olen omani värjännyt. Ostaa samanlaisia vaatteita. Matkii mielipiteitä. Kaikista kummallisinta on se,että hän jopa muuttaa perässäni samalle alueelle kaupungin sisällä.

Vierailija
108/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla pientä ilkeilyä myös tuo matkiminen . Kyllähän tollanen ärsyttää jos matkitaan! Varastetaan toisen ideoita asiassa kun asiassa.

Vierailija
109/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsuuden vuotta nuorempi paras ystävä aloitti pianotunnit, koska minäkin aloitin. Hän meni kolmannella ranskanluokalle,ihan vain  koska minäkin olin mennyt. Minua ei tietenkään haitannut nämä. Sitten hän lähtikin Ranskaan asumaan ja tapasi myöhemmin  nykyisen aviomiehensä joka on ranskalainen, ja heillä on lapsiakin.  Tämä on minusta hellyyttävää. Jos hän ei olisi matkinut niin näitä lapsia ei ehkä olisi:)

Vierailija
110/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lukioikäisenä ystävä, tai no ystävä joka vähitellen paljastui ihan muuksi.

Vuosien päästä törmäsin hänen juttuihinsa eräällä keskustelupalstalla. Tyrmistyin, koska hän siellä avautui sydäntäsärkevään tyyliin vaikeista elämänvaiheistaan, mm. vakavasta sairastumisestaan, jotka todellisuudessa ovat minulle ja minun elämässäni tapahtuneita asioita. Hän siis kertoi minun elämästäni omanaan.

Eihän asia minua vahingoita mitenkään, mutta olin järkyttynyt millainen ihminen tekee tuollaista. Varmaan nykyiset läheiset luulevat niiden asioiden olevan totta.

Vierailija
111/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella noin lapsellista ihmistä ystäväkseni. Eikö ole tullut aiemmin ilmi?

Sinänsä tietenkin kiva olla samoista asioista kiinnostunut, ja jos vaikka on jostain hyväntekeväisyydestä kyse, niin mahtavaa että postaa ja jakaa hyvää!

Vierailija
112/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini lataa instagramiin samanlaisia kuvia kuin itse olen ottanut, ensin luulin sattumaksi mutta samankaltaisuus on alkanut pikkuhiljaa ärsyttämään. Esimerkiksi jos otan kuvan vaikka seinäkellosta, niin seuraavana päivänä hän julkaisee kuvan seinäkellosta.

Siis itse ainakin ottaisin ilon irti hommasta ja tekisin tuosta kunnon pilan. Postaisin joka päivä 2 viikon ajan pili-pali kuvia vaikka just seinäkellosta kuvatekstillä "aikakin pysähtyy kun perheen kesken vietetään laatuaikaa lautapelejä pelatan! #familyLife #perheonni #noclocks #perheparas #kiireetonarki "

Kuva kahvimukista - "ah - omaa aikaa kiireisen arjen keskellä! Herään aamuisin tunnin ennen lapsia ja nautin suosikkikahvia rauhallista musiikkia kuunnellen. #omaaika #perhearki #kalliskahvi #arjenluxus #ruuhkavuodet"

Siis kunnon diibadaabaa 2 viikkoa ilman mitään pointtia. Jatka samaa rataa 2 viikkoa. Talteen kuvakappaukset kaverin matkimiskuvista. Sit teet hupaisin reelin tästä matkija-apinasta kuvamateriaalin kera.

#notoriginal #matkija #kaverihankimielikuvitus

Vierailija
113/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työnantaja harrastaa sellasta et jos esim. Kerron leiponeeni suklaapiirakan niin seuraavana päivänä hän on tehnyt suklaapiirakkaa JA kääretorttua. Jos kerron viikonloppuna käyneeni shoppailemassa niin hän menee satavarmasti seuraavans viikonloppuna shoppaileen. Lomareissut pääsääntöisesti samaan paikkaan. Jos ostan uudet pussilakanat niin hän tekee sen perässä. Ihan outoa aikuiselta, minua vanhemmalta ihmiseltä. Minussa ei totisesti ole mitään matkittavaa mutta silti tekee sitä. Alkaa loppua puheenaiheet tauoilla kun tuntuu että kaikki mun tekemä pitää jotenkin laittaa paremmaksi. Rasittavaa pitemmän päälle.

Sinähän voit ohjailla tuota tyyppiä ja jutkauttaa. Lyöt vetoa kavereiden kanssa, mitä se seuraavaksi kehuu. Tiedät sen etukäteen, koska olet ujuttanut hänelle ajatuksen.

Vierailija
114/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideoita ja keksintöjä varastetaan ja omitaan yritysmaailmassa ja tiedemaailmassa usein. Montakohan Nobeliakin ym. palkintoja  on mennyt parempii taskuihin, kun oppilaan ideat ja keksinnöt ja työt on menevät parempiin taskuihin.

Vierailija
115/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun apinoi, ei mua haittaa.

On tosi pieni elämä, jos toista on pakko matkia, ellei idea ole todella loistava

Vierailija
116/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ehdottomasti sanoisin se on moro ja näkemiin.

Vierailija
117/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tapauksesta. Jos minä esim. ripustan seinälleni taulun ja kaveri ripustaa omalleen taulun sen jälkeen, en ole vinkumassa varastamisesta tai matkimisesta. 

Vierailija
118/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuttu joka matkii kaiken aina sen henkilön mukaan kenen kanssa viettää enemmän aikaa.

Aiemmin hän pukeutui aina mustiin housuihin ja vaatteisiin ja kuunteli metallimusiikkia. Kuten eräs kaverinsa. Myöhemmin lipsautti, ettei edes pidä metallista.

Kun tutustuimme paremmin, hän alkoi yhtäkkiä käyttää värikkäitä hameita kuten minäkin, leikkasi samanlaiset hiukset ja vaihtoi kotinsa sisustuksen samantyyliseksi värikkääksi ja musiikkimaun myös. Minua tämä alkoi ahdistaa ja hämmentää, kun se oli niin ilmeistä ja otin etäisyyttä.

Tämän jälkeen tutustui uuteen kaveriin ja sama juttu, kopioi hänen tyylin. Nyt ihmettelee, miksi tuokin kaveri otti etäisyyttä.

Lapsena kun vielä hakee omaa identiteettiä on normaalia vähän matkia muita ja hakea suuntaa omalle maulle ja tyylille. Jos aikuinen tekee sitä edelleen ja kopioi täysin toisten elämää, on kyseessä jo jonkinlainen mielenterveyden häiriö.

Vierailija
119/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri hankki samanlaisen koiran ilman suunnittelua. Kohta erosivat ja koira jäi heittopussiksi. Vähäkö kävi sääliksi koiraa. Oli kiintynyt molempiin.

Vierailija
120/268 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyys ei ole ilmaista koskaan, jotta halpaa on jos pelkkä matkiminen riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan