Ruoat, joista "kaikki" tykkää paitsi sinä?
- Banaaniletut. Hyi yöks! Ei maistu ollenkaanl letuille, vaan pilaantuneelle banaanille, mitä se onkin.
- Keitot, joissa on kiinteä ja neste sekaisin. Esim. Kesäkeitto ja lohikeitto. Etenkin maitoliemi on ihan hirveetä. Hajukin kummittelee loppupäivän. Kasvissosekeitot taas on hyviä.
- Mansikat, en ymmärrä vouhotusta
Kommentit (648)
Uudet perunat, ranskalaiset, voileipäkakut, margariini, tumma suklaa, "proteiinirahkat", useimmat keksit, joulukinkku, greipit
Pasta- ja makaroniruoat muutenkin.
Lohikeitto. Haisee varpaanväliltä ja näyttää oksennukselta.
Ei tule mieleen montaa ruokaa josta en tykkäisi. Melkein kaikki ruoka on ihan hyvää. Keksimällä jos koetan keksiä mikä olisi pahaa ruokaa mutta ei tule mieleen.
- Kerma! En pysty syömään kermakakkuja tai edes ruokakermalla sotkettua ruokaa
- Croissantit, hyi rasvalle haisevia taikina möykkyjä
- Majoneesit, tekee ruuasta "tunkkaista"
- Sienet..... limaisia ja iljettäviä
Avocadopasta
Kaviaari
Herkkusienet
Aurinkokuivatut tomaatit
Homejuustot
Pizza on varmaan jo mainittukin. Minua ällöttää monien suomalaisten pizzerioiden lätyt, joissa pääosassa on parin sentin kerros eltaantuneen keltaista juustoa. Suutuntuma on rasvaisen nitisevä, mutta vielä hirveämmän kokemuksesta tekee vatsajumi, joka kohtuullisen kokoisen palankin syömisestä tulee. Ihan kuin olisi syönyt pieniä kiviä.
Hyvin tehdyistä, ohutpohjaisista, (lähes) juustottomista pizzoista tykkään.
Ja vielä.. Rieska, niin ohra- kuin perunarieska ja jos muita on olemassa, niin varmaan nekin. Ja riistaruoka, poronkäristys ym.
Ja tämä ei ole mikään ruoka, mut en voi ollenkaan sietää aromisuolaa tai sinappia.
En tajunnut olevani ihan näin nirso :)
Pullat, kakut, tortut, piirakat, kääretortut, leivokset.
Kaikki missä on sokeria, rasvaa ja vehnäjauhoja yhdistetty ja sitten työnnetty uuniin. Yök.
Pizza yäk yäk yäk yäk yäks pelkkä ajatus saa niin pahan olon että pitää mennä vessanpöntön yläpuolelle ja suu auki ja kuola alkaa valua tulevaa oksennusta ennustaen yäk yäk yäk.
pizza yäk yäk yäks öööööö iii iii ii ii iii yyyyyyyyyäääääkkkkk.....yyyyyyyyyhhhhhhhhh yyyyyyyyyyyhhhhhhhhhh.
Kyllä on jollakuilla rajoittunut makuaisti/ huonoja ruokakokemuksia takana... Harvinaista varmaan jos oikeasti EI PIDÄ mistään leivonnaisesta tai mistään irtokarkista. Syömishäiriöt on asia erikseen, silloin ei anna itselleen lupaa pitää mistään epäterveellisestä.
- Kaikkien ihmisten kesäherkku: silli ja uudet perunat (noista siis purkkisilli on se, jota inhoan)
- Graavilohi ja kylmäsavulohi (lämminsavulohi sen sijaan on jumalaista)
- Mämmi
- Sushi raa'alla kalalla
- Sieniruuat (paitsi quorn on herkkua)
- Tuhdit suklaakakut
- Nakit
- Ruuat, joissa anjovista (esim. janssoninkiusaus ja caesar-salaatti)
- Leivonnaiset ja suklaat, joissa rommia, likööriä tai muuta alkoholia
- Joululimppu ja muut makeat leivät
Perunalastut ja juustonaksut. Ruoat missä on aromisuola päämausteena.
Ranskalaiset/grillimakkara ketsupin kanssa. Tykkään majoneesista, dipeistä ja sinapista, mutta en ketsupista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on jollakuilla rajoittunut makuaisti/ huonoja ruokakokemuksia takana... Harvinaista varmaan jos oikeasti EI PIDÄ mistään leivonnaisesta tai mistään irtokarkista. Syömishäiriöt on asia erikseen, silloin ei anna itselleen lupaa pitää mistään epäterveellisestä.
Olen huomannut että se on niin ilmeisen harvinaista että ihmiset ei meinaa uskoa kun kerron että en syö niitä koska en halua, en siksi että laihduttaisin tai että minulla olisi erityisen hyvä itsekuri.
Olenkin luopunut selittelemästä pullansyömättä jättämisiäni jossain työpaikan kahvihuoneessa. Uskokoot rauhassa rautaiseen itsekuriini. Tosin ihmetys oli suuri kun yksi harjoittelija oli tuonut rypäleitä ja juustoja ja vedin niitä siellä ihan simona... että miten se mun laihis. En ymmärrä sitäkään miksi joku kuvittelee että mulla on laihis. BMI on 24, en ole mikään laiha, mutta paljon urheilevana ei mun mitään laihista ole ikinä tarvinnut pitää.
Vierailija kirjoitti:
Makaronilaatikko, tylsyyksien tylsyys.
Pinaattikeitto, yrks,
Mustamakkara (16 Tampereen-vuotta ei riitä tähän) ja muut veriruoat.
Mustamakkara on erinomaista, ei mitään vahvaa makua. Myös rakenne on miellyttävä, kiinteämpi kuin tavallisessa makkarassa.
Hyytelö- ja juustokakut. Ällöttävän hyllyviä. Varsinkaan siitä keksipohjasta en tykkää
Lihapullat. Pienenä en voinut sietää, isoäiti vitsaili kuinka olen ainoa lapsi maailmassa, joka ei syö lihapullia, mutta oliivit kyllä maistuu.
Täytekakut myös etoo. En tykkää märistä kakuista ja tässä olisi omat häät suunnitteilla, taidan tilata vieraille ihan oman kermakaakun ja mulle kuivakakun :D
Hauskaa tää kun kaikki alapeukuttaa näitä vaikka puhutaan nimenomaan "harvinaisemmista" en tykkää ruuista