Törkeä temppu veljen vaimolta: influenssasairas lapsi hoitoon isovanhemmille missä serkkuja viettämässä hiihtolomaa!
En kyllä ollut uskoa korviani kun kuulin tästä. Mun veljeni vaimo siis kävi eilen viemässä heidän sairaan lapsen mun vanhemmille hoitoon, missä meidän lapset on jo viettämässä hiihtolomaa! Ja tänään sain tietää, että lapsella on influenssa! Nyt vanhempien kaikki aika menee tän potilaan hoitamisessa ja vaarana on että sairastuvat kaikki muutkin!
Ja paras juttu on se että veljen muu perhe (siis terveet lapset) lähti veljen vaimon vanhempien luokse huvilalle Lappiin!
Olen yrittänyt soittaa sekä kälylelle että veljelleni, mutta eivät pelkurit vastaa puhelimeen edes! PRKL!
Ehdotuksia mitä mun pitäisi tehdä? Lapsia en voi hakea kotiin kun ovat liian pieniä ja ollaan molemmat töissä.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Miksi syytät veljesi vaimoa? Ihan yhtä syyllisiä hoitojärjestelyyn ovat veljesi ja vanhempasi. Kyllä sinuna kertoisin heille mielipiteeni. Nyt ei tilanteelle kuitenkaan enää voi mitään. Tarttuu jos on tarttuakseen.
Koska veljen vaimo YKSIN toi sairaan lapsen mummolaan. Ja vasta kun lapsi oli jo siellä soitti ja kertoi, että lääkäristä oli tullut tulokset eli influenssa. Uskon kyllä, että tiesi koko ajan mistä kyse. Aluksi lapsella oli vaan "vähän lämpöä" ja "kurkki kipeä". En usko, että vanhemmat olisivat ottaneet inluenssapotilasta heille jos heille olisi kerrottu totuus. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksette rokotuttaneet lapsianne?
Eipä ole moni muukaan rokottanut, jos ei riskiryhmään kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi syytät veljesi vaimoa? Ihan yhtä syyllisiä hoitojärjestelyyn ovat veljesi ja vanhempasi. Kyllä sinuna kertoisin heille mielipiteeni. Nyt ei tilanteelle kuitenkaan enää voi mitään. Tarttuu jos on tarttuakseen.
Koska veljen vaimo YKSIN toi sairaan lapsen mummolaan. Ja vasta kun lapsi oli jo siellä soitti ja kertoi, että lääkäristä oli tullut tulokset eli influenssa. Uskon kyllä, että tiesi koko ajan mistä kyse. Aluksi lapsella oli vaan "vähän lämpöä" ja "kurkki kipeä". En usko, että vanhemmat olisivat ottaneet inluenssapotilasta heille jos heille olisi kerrottu totuus. Ap
Et sinäkään kyllä ihan tervepäiseltä vaikuta! Vaikka vaimo olisikin vienyt lapsen sinne yksin niin se on silti myös veljen vika, kyllä hänkin on asiasta tiennyt!
Ja tää on muutenkin aika helvetin huono provo
Kuka helvetin munaton mies ei saa ämmäänsä kuriin!? Vai käly on voimakastahtoinen? Niin surkea vanhempi ainakin, ettei viitsi hoitaa omaa lastaan silloin, kun tämä eniten kaipaisi olla omassa kodissaan, omien vanhempien luona. Voin vaan hyvin kuvitella kuinka hemmoteltuja kermaperseitä koko perhe. Ja ap samaan syssyyn! Mikä velliperse kakara tarvitsee PÄIVÄHOITOA 8 vuotiaana!??
Vierailija kirjoitti:
Siis milloin lapsesi menivät mummolaan ja milloin veljen lapsi tuotiin? Tänään on ensimmäinen lomapäivä, joten oletan, että veitte lapset sinne eilen.
Meidän lapset vietiin lauantaina. Oltiin siellä koko perhe sunnuntaiaamuun, jolloin minä ja mies tultiin Helsinkiin. Tää sairas lapsi tuotiin sinne sunnuntai-iltana ja veli perheineen lensi Lappiin tänään aamulla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuka helvetin munaton mies ei saa ämmäänsä kuriin!? Vai käly on voimakastahtoinen? Niin surkea vanhempi ainakin, ettei viitsi hoitaa omaa lastaan silloin, kun tämä eniten kaipaisi olla omassa kodissaan, omien vanhempien luona. Voin vaan hyvin kuvitella kuinka hemmoteltuja kermaperseitä koko perhe. Ja ap samaan syssyyn! Mikä velliperse kakara tarvitsee PÄIVÄHOITOA 8 vuotiaana!??
Varmaan jokainen vanhempi haluaisi 8-vuotiaalleen hoitajan yksin olon sijaan, jos se vaan olisi aina mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Niin saamarin velliperse kakara kun ei joida 6-vuotiasta eskarilaista koulun jälkeen!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksette rokotuttaneet lapsianne?
Eipä ole moni muukaan rokottanut, jos ei riskiryhmään kuulu.
Monesta paikasta loppuneet rokotteet kesken, joten kyllä on paljon rokotettu ja rokottaminen on sitä paitsi järkevää. Influenssa on aidosti vaarallinen tauti, joka vaatii joka vuosi ihmishenkiä. Rokottaminen suojaa paitsi itseä myös niitä riskiryhmäläisiä, koska et tartuta.
Lapsi influenssassa ja itse lomailee? Hyvä sylvi kun meitä on niin moneen junaan ja asemallekin jää... Ja älä ny meinaa et ovat vielä siellä lomallaan koko viikon? Mitä jos lapsen kunto romahtaa ja joutuu sairaalaan? Tuntien ajaminen sydän syrjällään... Mä en kyllä kestäisi.
Jos eivät vuorokauteen vastaisi puhelimeen, niin varmaan törkeästi laittaisi facebookkiin tai muualle viestin ; laitoitte sitten influessaa sairastavan lapsenne mummolaan, kun meette itte lomaileen. Kiitoksia ihan v*tusti, oon aina toivonutkin sitä tartuntaa mun lapsille kanssa. Hakisin omani turvaan, mutta hoitopaikka kun on kiinni ja töistä ei saa sitä v*tun poissa jos sun mussus ei tartuta mun lapsiini sitä tautiaan. Et helvetin hyvää lomaa vaan."
Tuommoiset hyväksikäyttäjät laskevat sen varaan, ettei heidän toilailut ei leviä muutamaa ihmistä pitemmälle ja jos menee yleiseen tietoon niin voi olla että ensikerralla miettii kahdesti, kun tietää että joku pistää kampoihin.
Mutta varaudu paskamyrskyyn, hän todennäköisesti tuntee olevansa oikeutettu etuoikeuksiinsa ja ei ole valmis niistä hevillä luopumaan. Mutta minua ainakin suututtaisi niin sairaasti, että tietoisesti vaarantaa lapseni terveyden tuommosella itsekkyydellä, joten olisin valmis "sotaan".
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä lapset ovat? Valitettavasti vahinko on jo tapahtunut, joten nyt ei auta muuta kuin seurata, että tulevatko omat lapsesi kipeiksi. Sinulla on oikeus olla vihainen ja kertoa se veljesi perheelle. Minusta he eivät toimineet oikein. Kaikki eivät vaan välitä tai eivät ajattele asioita tarpeeksi pitkälle.
Eikä pelkästään lapset, vaan yhtä hyvin voi sairastua myös iäkkäät isovanhemmat/hoitajat, joille influenssa voi olla kohtalokas. Ainakin mun vanhempia lääkärit olivat varoittaneet, vaikka ovat perusterveitä ja kieltäytyivät sairaanlapsenhoidosta.
No ei se rokote mikä 100% suoja ole. Vastuutonta, kerrassaan. Toivottavasti kukaan ei sairastu pahemmin. Kipeän lapsen paikka on vanhempien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavan kerran sitten pyydätte isovanhemmat teille lapsenvahdeiksi, niin ei tule ongelmia.
Voi kun oltais tajuttukin! Olis ollut niin ihanaa! Mun mieskin on kolme päivää matkoilla! Mut minun vanhemmat mimenomaan halusi meidän lapset sinne, olemaan "kunnolla maalla". Voi itku sentään! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten käy sääliksi isovanhempia. Näyttää että kaksi perhettä odottaa heiltä venymistä joka käänteessä, ja siinä pitäisi vielä yrittää olla tasapuolinenkin ettei saa vihoja niskoilleen.
Jep. Mikä jumalallinen oikeus ap:llä on käyttää vanhempiaan päivähoidon korvikkeena?
Veli tietty astetta törkeämpi kun hoidattaa sairaan mukulansa vaikka itsehän tuo pitäisi hoitaa - mutta nimenomaan veli. Vaikka käly kuinka olisi se joka soittelee, ja kälylle on niin vaikea panna vastaan niin mikä estää hoitamasta asiaa veljen kanssa?
Mikäs jumalallinen oikeus sulla on täällä valittaa Ap:n lastenhoitojärjestelyistä? Jotkut isovanhemmat haluavat a) tavata lapsenlapsiaan ja b) auttaa välillä omia lapsiaan. Se, että sinä et joko halua/haluaisi nähdä lapsenlapsia tai auttaa omaa jälkikasvuasi on sinun ongelmasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis liian pieniä kotiinhaettaviksi? What?
Meidän lapset on tokalla ja eskarissa. Ja koulun jälkeen perhepäivähoidossa (joka myös hiihtolomalla etelässä), koska ollaan molemmat töissä. Nyt ei siis tällä viikolla saada lapsia mihinkään hoitoon, ja siksi menivät maalle mummolaan. Ap
Onko tää sairas lapsikin mummon hoidettavana koko viikon? Sääliksi käy mummoa, jos vielä lapsesi sairastuvat. On tämä influenssa sänkyyn kaatava tauti.
Vierailija kirjoitti:
Kummat vietiin ensin - teidän lapsenne vai veljen? Mistä tiedetään, että kyseessä on influenssa?
Me veimme meidän lapset lauantaiaamuna ja oltiin mummolassa sunnuntaiaamuun. Lapset jäi sinne ja me tultiin kotiin sunnuntaina iltapäivällä.
Käly toi heidän lapsen sunnuntai-iltana klo 8 aikaan. Hän oli soittanut matkalta minun äidille, että tuo lapsen sinne koska tämä ov vähän kipeä eikä voi lähteä muun perheen kanssa Lappiin. Äiti oli sanonut, että meidän lapset on jo täällä ja ehkei ole hyvä idea, mutta käly oli vaan sanonut, että lapsi tulee nyt sinne. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jokainen vanhempi haluaisi 8-vuotiaalleen hoitajan yksin olon sijaan, jos se vaan olisi aina mahdollista.
Rajoittaa vain lasten sosiaalista elämää. Meillä ei edes 7v ekaa luokkaa käyvät lapset lähde enää maalle. Eivät tahdo eikä viihdy. Kaverit on mukavampaa seuraa. Ja mikä minä olen sitä kieltämään, kun pärjäävät ja hyvin käyttäytyvät. En itsekään ole ollut hoidossa tuon ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis liian pieniä kotiinhaettaviksi? What?
Meidän lapset on tokalla ja eskarissa. Ja koulun jälkeen perhepäivähoidossa (joka myös hiihtolomalla etelässä), koska ollaan molemmat töissä. Nyt ei siis tällä viikolla saada lapsia mihinkään hoitoon, ja siksi menivät maalle mummolaan. Ap
Onko tää sairas lapsikin mummon hoidettavana koko viikon? Sääliksi käy mummoa, jos vielä lapsesi sairastuvat. On tämä influenssa sänkyyn kaatava tauti.
Veljen perhe tulee Lapista kotiin kuulemma sunnuntaina :(
Meidän lasten oli tarkoitus olla mummolassa perjantaihin, jolloin mies hakee heidät kotiin.
Ap
Tuossa tilanteessa mua huolestuttaisi eniten se että isovanhemmat saavat tartunnan. Ensinnäkin silloin ei olisi yhdelläkään mukulalla hoitajaa. Ja toisekseen iäkkäämmillä ihmisillä tauti voi johtaa hyvin vakaviin komplikaatioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten käy sääliksi isovanhempia. Näyttää että kaksi perhettä odottaa heiltä venymistä joka käänteessä, ja siinä pitäisi vielä yrittää olla tasapuolinenkin ettei saa vihoja niskoilleen.
Jep. Mikä jumalallinen oikeus ap:llä on käyttää vanhempiaan päivähoidon korvikkeena?
Veli tietty astetta törkeämpi kun hoidattaa sairaan mukulansa vaikka itsehän tuo pitäisi hoitaa - mutta nimenomaan veli. Vaikka käly kuinka olisi se joka soittelee, ja kälylle on niin vaikea panna vastaan niin mikä estää hoitamasta asiaa veljen kanssa?
Ihan tasapuolisuuden vuoksi mummot ihan itse pyytävät lastenlapsia kylään, kun välimatka on pitkä ja ovat esikoulu- ja kouluikäisiä, sillä koulusta ei noin vain pidetä lomaa. Ja näin luulen olevan myös ap.tapauksessa.
Mummona tuttu ilmiö, juuri silloin lähellä asuvat lapset haluavat myös hoitoapua, vaikka tuhat ja sata kertaa on puhuttu, isovanhempien haluavan olla juuri kaukana asuvien lasten kanssa, kun välimatkasta johtuen tavataan harvoin.
Ole ap. lujana, meillä mummoilla kun ei paljon sananvaltaa näihin voimakastahtoisiin miniöihin, vaan he ovat kaikessa päällepäsmärinä.
Kummat vietiin ensin - teidän lapsenne vai veljen? Mistä tiedetään, että kyseessä on influenssa?