Naapurin vanha 78-v mummo pesee rivitaloasunnossa pyykkejä kello yksi yöllä.
Kommentit (14)
Siirrä omat kellosi näyttämään päivä kahta,niin ei haittaa yhtään. Mä ainakin saisin nukuttua. Ajattelisin vaan, et toinen joutuu ne vielä laittaa kuivumaan ja mä saan vaan kääntää kylkeä zzzzzz.
Saa pestä pyykkiä nykyään myös yöllä. Ehkä hänellä on pörssisähkö?
Mummo pesee sillon on sähkö on halpaa, koittaa säästää pienestä eläkkeestään että saa lääkkeet ostettua. Osta vastamelukuulokkeet, niin määkin tein.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kettumaista herätä naapurin linkoukseen. Itse asuin sellaisen alapuolella ja muutin sen takia pois. En varmasti pese pyykkiä myöhään. Vaikka kone on hiljainen.
Anna olla, eiköhän ongelma ratkea itsestään viimeistään 20 vuoden kuluessa.
Kun olin pieni, ei kerrostaloissa käyty säedes suihkussa yöllä. Ja vessanvetämistä varottiin. Verhot vedettiin ikkunoihin aikaisin, ettei sillä äänellä häiritä naapureita. No en kaipaa sitä aikaa, mutta jonkinlaista kompromissiä. Onneksi meillä on säännöissä, ettei koneita käytetä yöllä.
Hienoa että on elossa ja voi hyvin. Ystävällisellä heippalapulla voi ehdottaa aikaisempaa ajankohtaa, mutta ehkä hän viihtyy öisin hereillä. Mikä ettei.
Mistä tiedät mummon iän noin tarkkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kettumaista herätä naapurin linkoukseen. Itse asuin sellaisen alapuolella ja muutin sen takia pois. En varmasti pese pyykkiä myöhään. Vaikka kone on hiljainen.
Joo, mutta ap kertoikin rivitalossa asuvasta mummosta. Ei linkouskaan kuulu viereiseen asuntoon ja alapuolella asuu korkeintaan Alakerran Herra.
No jo on ohuet seinat.
Laita korvatulpat ja lopeta naapurien tekemisien miettiminen.
Mummolla saattaa olla jonkinasteinen muistisairaus, jolloin vuorokauden ajat ja muutkin asiat mennä sekaisin. Tiedätkö, käykö hänellä esim omaisia katsomassa. Vaikea tuollaiseen on ulkopuolisen puuttua, mutta jos huomaatte, että hänellä on muutkin asiat ns. hakusessa, kannattaa tehdä huoli-ilmoitus kunnan sote-palveluihin.
Ei pidä jättää vanhoja ihmisiä yksin, vaikka kuinka sanovat pärjäävänsä, hienovarainen asioihin puuttuminen on paras apu.
Paskasti rakennettu koju, jos naapurin runkoäänet tulee läpi.
Puurunko?
Vierailija kirjoitti:
Ei pörisähkö aina ole halvempaa yöllä, hinta vaihtelee pitkin päivää.
Miksi pitäisi lopettaa? Jokainen saa omassa asunnossaan pestä pyykkiä silloin kun haluaa. Jos on esimerkiksi pörssisähkö, niin kannattaa pestä pyykki silloin kun sähkön hinta on negatiivinen tai 0e.