Lue keskustelun säännöt.
Saatoin oksentaa e pillerin
Kivi
22.02.2016 |
Elikkä olen siis syönyt 19 päivää e-pillereitä (zoely) ja 15 päivän pillerin (keskiviikko) oksensin ulos kahden tunnin ottamisen jälkeen enkä ottanut 12 tunnin sisään korvaavaa vaan jatkoin pillereiden syöntiä normaalisti taas seuraavana päivänä. Olin yhdynnässä lauantain ja sunnuntain välisenä yönä eikä käytetty mitään lisäehkäisyä. Ensi viikolla minulla alkaa lume pillerit.
Kysymys siis on, että kerkeskö nuo kolme pilleriä jotka otin normaalisti oksentamisen jälkeen vaikuttamaan ehkäisytehoon? Kuinka suuri todennäköisyys on että olen raskaana? Mitä mun tulisi tehdä..
Voinko ottaa jonkun jälkiehkäisyn?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Hei,
yhdistelmäpillereiden kohdalla ehkäisyteho on vielä melko hyvä, vaikka unohtaisi yhden pillerin tai sen oksentaisi, kuten sinulle tapahtui. On siis melko epätodennäköistä, että olisit tullut raskaaksi yhden pillerin väliin jäämisen vuoksi.
Sinulla on vielä aikaa käyttää jälkiehkäisyä, joten jos sinusta tuntuu, että se on tarpeen ja se lievittäisi raskaudenpelkoasi niin voit hyvin sen käydä apteekista ostamassa. En voi sanoa ettei se ole välttämätöntä, sillä teoreettinen mahdollisuus raskauteen on olemassa, vaikka todennäköisyys on hyvin pieni.