Kissa lemmikkinä - kertokaa kissan kanssa elämisen huonot puolet.
Kissat vaikuttavat suloisilta lemmikkeiltä. Lapset haluaisivat kovasti kissan, mutta varmasti tuollaisen itsenäisen eläimen kanssa elämisessä on omat huonotkin puolensa. Kertokaa, mikä kissan kanssa elämisessä on vähemmän hauskaa. Karvaa nyt ainakin lähtee, ja monet kissat on ilmeisesti melko aktiivisia yöaikaan, mutta mitäs muuta vielä?
Kommentit (124)
+/- kirjoitti:
Minä vain mietin ja mietin hankkisinko kissan. Selailin kissan myynti ilmoituksia torista ja eläinsuojelu paikoista.
Tarkoittaako se sitten, että olisi aika hankkia, vai haaveilenko vain.
aloita ensin siitä, että teet kodistasi kissaystävällisen. Katso, että on jotain tasoja seinillä, jonne kissa voi mennä omaan rauhaansa, jos kissa saisi olla parvekkeella, mieti miten estät sen tippumisen alas (selvitä esim. millaista verkkoa voisit kiinnittää). mieti mihin laittaisit kissanvessan, mihin säilöisit ruoat ja leikkitarpeet, pedin jne. testaa itseäsi: jaksaisitko joka päivä käyttää kissaa ulkona: kissan ulkoilut ovat sitten joskus sellaisia, että se menee jomkun puskan keskelle, laittaa makuulle ja olisi siinä vaikka pari tuntia, kun joinakin päivinä kissa haluaa vain kiertää talon, haistella paikat ja joskus sitten halutaan koluta ojanpohjat. (näin kissanomistajana kaikista vähiten pidän kissan ulkoiluttamisesta, mutta koska kissani nyt sattui tulemaan "haluan käydä ulkonakin" kissaksi, niin se on sitten minun vastuullani, että sitä tehdään, koska kissan satuin ihan itse hankkimaan. On se kyllä kivaakin kissan kanssa olla ulkona: ehtii itsekin katsella luontoa ihan toisella tavalla kuin yksin lenkillä ollessa.
Kun olet miettinyt nämä kaikki ja tuntuu siltä, että koti on kissasopiva ja jaksat pahimmillaan 20 vuotta elää yhdessä kissan kanssa, ala hankkimaan kissaa. Siihen asti haaveile.
Ei niitä eläimiä kukaan aikuisena ja vastuuntuntoisena hanki lasten mielihalujen mukaan.
Kissa on älykäs ja hyvä lemmikki oikeassa kodissa,tuskin innostuvat lapsista juurikaan ja lasten intokin lopahtanee nopeasti.
Suosittelen luopumista ajatuksesta hankkia kissaa,tai ehkä mitään lemmikkiä lasten viihdykkeeksi.
Olisiko lapsille hyötyä enemmän jostain harrastuksesta?
Hoivaviettiä voi tyydyttää sitten aikuisenakin vaikka hakeutumalla sairaanhoitajaksi,mikä on arvostettu ja oikeaa työtä.
Kissoja ei saa fyysisesti kurittaa. Saat vain aran ja luonnehäiriöisen eläimen. Muista vaihtaa hiekat usein ja älä syötä kissalle viljaa sisältäviä markettiruokia. Älä päästä kissaa ulkoilemaan muuten kuin valjaissa. Älä ota kissaa perheeseen, jossa on pieniä lapsia ja paljon hulinaa. Kissalle pitää varata oma korkea oleskelupaikka, jossa häntä ei saa häiritä. Anna kissalle rakkautta ja silityksiä. Noilla pärjää. Kissat on aika yksilöitä, eli yhtä selvää huonoa puolta en keksi. Mun kissat on melko äänekkäitä ja perskärpäsiä, eli se on välillä ärsyttävää. Mutta kyllä ne on niin ilahduttavia rakkauspakkauksia kaiken kaikkiaan.
Minä vain mietin ja mietin hankkisinko kissan. Selailin kissan myynti ilmoituksia torista ja eläinsuojelu paikoista.
Tarkoittaako se sitten, että olisi aika hankkia, vai haaveilenko vain.