Työpaikan tuppakkaporukka
Olen ollut uudessa työpaikassani kolme kuukautta. Minut otettiin hyvin vastaan ja olen tyytyväinen kaikin puolin, paitsi että varsinaiseen sisäpiiriin pääsee vain tupakkapaikalla. Todella moni polttaa työpaikallamme ja keittiöväki, siivoojat, hoitajat jne. kokoontunvat iloiseksi joukoksi tupakkapaikalle pari, kolme kertaa työpäivän aikana ja ovat tosi vahva porukka. Itse tutustun eri osastojen ihmisiin hitaasti / en ollenkaan, kun en polta.
En tietenkään ala 8 vuoden tauon jälkeen polttaa. Mutta harmittaa vähän, että se olisi avain sisäpiireihin...!
Kommentit (10)
Tupakointi työpäivän aikana pitäis kieltää ja varmaan aika monessa paikassa on kiellettykin.
Älä nyt ainakaan missään nimessä ala polttaa sen vuoksi, että pääsisit porukkaan. Älä edes harkitse sitä, ei vaikka tarjottaisiin. Ei kannata taloudellisesti ja on todella vaarallista terveydelle.
Ota jotain muuta mukaan, kahvia tai teetä mukissa tai menet muuten vain ulos, kun muut sytyttävät tupakoita laitat xylitol purkan suuhin ja jauhat sitä sen aikaa kun toiset tupakoivat. Jos kysyvät että miksi tulit ulos niin toteat pirteästi tulleesi haukkaamaan raitista ilmaa :)
Jos et jaksakaan lähteä joka kerta niin mene ainakin osan aikaa. Älä vaivaudu hiljaisuudesta tai naljailusta, ole kuin ei mitään olisi. Jos tarjoavat tupakkaa, niin sano vain että ei tee nyt mieli. Älä yritä käännyttää muita pois siitä, älä saarnaa tai edes paheksu. Anna heidän tehdä mitä tekevät, mutta älä polta itse ei vaikka mikä olisi. Jos yrittävät kysellä että miksi, niin sano että olet kyllä joskus maistanut, mutta et pidä ja ei nyt tee mieli.
Meillä käy töissä kanssa moni vielä tupakalla, osa polttelee sähkösavukkeita. Olen nuoruudessa poltellut ja sitten aikuisiällä pikkusikareita yhden tai kaksi joskus oluella käynnin jälkeen kerran kuukaudessa tai harvemmin, mutta missään nimessä en ryhtyisi enää polttamaan arkena ja vieläpä työpaikalla. Käyn kuitenkin usein juttelemassa muiden lähtiessä tupakalle ja sen jälkeen kun heille selviää että a) et aio polttaa ja b) et aio saarnata tai paheksua sekä c) tulit vain juttelemaan niin jonkun ajan päästä sinut hyväksytään sellaisena kuin olet :)
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt ainakaan missään nimessä ala polttaa sen vuoksi, että pääsisit porukkaan. Älä edes harkitse sitä, ei vaikka tarjottaisiin. Ei kannata taloudellisesti ja on todella vaarallista terveydelle.
Ota jotain muuta mukaan, kahvia tai teetä mukissa tai menet muuten vain ulos, kun muut sytyttävät tupakoita laitat xylitol purkan suuhin ja jauhat sitä sen aikaa kun toiset tupakoivat. Jos kysyvät että miksi tulit ulos niin toteat pirteästi tulleesi haukkaamaan raitista ilmaa :)
Jos et jaksakaan lähteä joka kerta niin mene ainakin osan aikaa. Älä vaivaudu hiljaisuudesta tai naljailusta, ole kuin ei mitään olisi. Jos tarjoavat tupakkaa, niin sano vain että ei tee nyt mieli. Älä yritä käännyttää muita pois siitä, älä saarnaa tai edes paheksu. Anna heidän tehdä mitä tekevät, mutta älä polta itse ei vaikka mikä olisi. Jos yrittävät kysellä että miksi, niin sano että olet kyllä joskus maistanut, mutta et pidä ja ei nyt tee mieli.
Meillä käy töissä kanssa moni vielä tupakalla, osa polttelee sähkösavukkeita. Olen nuoruudessa poltellut ja sitten aikuisiällä pikkusikareita yhden tai kaksi joskus oluella käynnin jälkeen kerran kuukaudessa tai harvemmin, mutta missään nimessä en ryhtyisi enää polttamaan arkena ja vieläpä työpaikalla. Käyn kuitenkin usein juttelemassa muiden lähtiessä tupakalle ja sen jälkeen kun heille selviää että a) et aio polttaa ja b) et aio saarnata tai paheksua sekä c) tulit vain juttelemaan niin jonkun ajan päästä sinut hyväksytään sellaisena kuin olet :)
Loistava vastaus!
Ainakin meidän "tupakkapaikkajengiin" on tupakoimattomatkin tervetulleita.
No ei siellä tupakkapaikalla yleensä puhuta mitään järkevää, päin vastoin nauretaan tyhjille jutuille.
Tupakka-akka.
Mäkin olen polttanut, mutta ei kyllä tulisi näin lopetettuani mieleenkään mennä ulos porukkaan, jossa kaikki sauhuttelevat. Hirveä savu ja löyhkä, joka tarttuu vaatteisiin ja hiuksiin. Eikä se ole terveellistäkään. Itse olen onneksi työpaikassa, jossa tupakointi on kielletty. Onhan se aivan sairaan ärsyttävää, että työkaveri käy 3-5 kertaa päivässä röökillä ja jättää hommat muille. Itse ehtii häthätää syömään ja kerran kuselle päivän aikana.
Työpaikan sisäpiiriin ei ole mikään pakko päästä, ja usein on parempikin pysytellä ulkopuolella. Siitä nimittäin soppa syntyy, kun sisäpiirissä tulee joku tappelu. Jos on diplomaattisesti kaikille kiva ja mukava, mutta ei kenenkään sydänystävä ja uskottu, niin tuollaisista sotkuista selviää ilman osumia. Aikuisen ihmisen pitäisi voida ihan hyvin ilman sitä, että joku porukan suosikki antaa hyväksyntänsä. Eiköhän työkavereiden kanssa ehdi kuitenkin riittävästi jutella esim. syödessä.
Vierailija kirjoitti:
No ei siellä tupakkapaikalla yleensä puhuta mitään järkevää, päin vastoin nauretaan tyhjille jutuille.
Tupakka-akka.
No eikös just tuo yhdistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakka-akka.
No ei. Yhdistää se meidät siihen tupakkapaikkaan ja joillekin vitseille, saatetaan tietää ehkä enemmän jonkun perheestä ja sen tupakan vedon aikana joku kertoo "Pertti-veljensä kompurajalasta".
Mutta ne varsinaiset työjutut .. ei siellä sellasia jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakka-akka.
No ei. Yhdistää se meidät siihen tupakkapaikkaan ja joillekin vitseille, saatetaan tietää ehkä enemmän jonkun perheestä ja sen tupakan vedon aikana joku kertoo "Pertti-veljensä kompurajalasta".
Mutta ne varsinaiset työjutut .. ei siellä sellasia jaksa.
Mä itse nautin tauoista, joissa ei todellakaan puhuta työasioista.
Sorry otsikon virhe!