Sivistetään toisiamme. Kysyn: Kuka keksi penisilliinin?
Ilman googlea nyt te tietoviisaat!
Lisää kysymyksiä!
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1994 upposi Estonia. Kuninkaallisista en tiedä juuri mitään.
Mikä on maailmankaikkeuden yleisin alkuaine?
Vety?
Kyllä! Papukaijoja ja kymppejä! A+
Kuka sanoi: Minulla ei ole teille tarjolla mitään muuta kuin verta, uurastusta, hikeä ja kyyneleitä
Jos sullon kaks nakkia, sää jaat ne kahtia, mitä sää saat?
Yleistietoa.
Miksi valo kulkee valonnopeudella ?
Miksi me emme voi koskaan kulkea valonnopeudella ?
Kiertääkö elektroni ydintä ?
Miksi avaruudessa on raja jonka toiselle puolelle emme voi koskaan edes teoriassa nähdä ?
Mikä on painovoima ?
Miten muodostuu radioaallot. Kvanttitasolla.
Miten tiivisti aine on pakkautunut mustan aukon ytimeen ?
Jos palkin poikkileikkauksen (bxh) integroi neljä kertaa, niin mikä tärkeä kaava saadaan ?
Mitä ovat rahkeet sanonnassa " jos rahkeet riittää".
Vierailija kirjoitti:
Kuka sanoi: Minulla ei ole teille tarjolla mitään muuta kuin verta, uurastusta, hikeä ja kyyneleitä
Ja jos joku tarttee helpotusta, alkuperäinen: "I have nothing to offer but blood, toil, tears and sweat."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos joku tarttee helpotusta, alkuperäinen: "I have nothing to offer but blood, toil, tears and sweat."
Winston Churchill kuuluissa radiopuheessaan muistaakseni vuonna 1940.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vuosi, kun estonia upposi :)
28.9.1996
Keulaportti on oikea vastaus.
Öh höh. 28.9 keskittiin penisilliini, Estonia upposi, Brigitte Bardot syntyi, Mika Häkkinen syntyi, Gweneth Paltrow syntyi, Mira Sorvino syntyi, Kungfutse syntyi, Heli Laaksonen syntyi, Naomi Watts syntyi, Hilary Duff syntyi, Väisälän perustaja syntyi, Bam Margera syntyi, Pihla Viitala syntyi ja Estonia upposi. Mikä keulaportti? 28.9!
Alapeukku koska sä synnyit tavisten päivänä? ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Winston Churchill kuuluissa radiopuheessaan muistaakseni vuonna 1940.
👍
Vierailija kirjoitti:
Kuka keksi perunan?
Perulaiset, suomalaiset söi aluksi varsia eikä olleet innostuneita.524
Vierailija kirjoitti:
Yleistietoa.
Miksi valo kulkee valonnopeudella ?
Miksi me emme voi koskaan kulkea valonnopeudella ?
Kiertääkö elektroni ydintä ?
Miksi avaruudessa on raja jonka toiselle puolelle emme voi koskaan edes teoriassa nähdä ?
Mikä on painovoima ?
Miten muodostuu radioaallot. Kvanttitasolla.
Miten tiivisti aine on pakkautunut mustan aukon ytimeen ?
Jos palkin poikkileikkauksen (bxh) integroi neljä kertaa, niin mikä tärkeä kaava saadaan ?
Liian monta kysymystä kerralla. Ei viitsi puhelimella vastata.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat rahkeet sanonnassa " jos rahkeet riittää".
Olisivatko joku hevosen varusteiden osa?
Mitkä olivat Aleksis Kiven pääteoksen seitsemän veljeksen etunimet?
Juhani, simeon, aapo, timo, eero, lauri, ?
Kuka sanoi, että auktoriteettiusko lisääntyy kun luovat voimat vähenevät.
Vierailija kirjoitti:
Nämä kysymykset ovat peruskoulutasoa. Sivistystä, mitä se on...
Jos ihmisiä istutettaisiin satunnaisotannalla tekemään peruskoulun kokeita, ilman että googlea saisi käyttää, hyvin isolla osalla tulisi virheitä tai jäisi vastaamatta. Minä en ainakaan muista ala-asteen ajoista paljon mitään, lisäksi maailman on muuttunut. Historiassa opetetaan asioita, joita minä elin. Mutta ne ajat on hämärän peitossa, kun olin horroksessa lasten sairastelujen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä kysymykset ovat peruskoulutasoa. Sivistystä, mitä se on...
Jos ihmisiä istutettaisiin satunnaisotannalla tekemään peruskoulun kokeita, ilman että googlea saisi käyttää, hyvin isolla osalla tulisi virheitä tai jäisi vastaamatta. Minä en ainakaan muista ala-asteen ajoista paljon mitään, lisäksi maailman on muuttunut. Historiassa opetetaan asioita, joita minä elin. Mutta ne ajat on hämärän peitossa, kun olin horroksessa lasten sairastelujen takia.
Et siis muista esim. pilkku- ja välimerkkisääntöjä, tavutusta, peruslaskutoimituksia, Suomen itsenäistymisvuotta, kristinuskon perusteita, Suomen itsenäistymisvuotta ja Suomen historian vaiheita, mitä tarkoittaa fotosynteesi, kuinka mones planeetta Maa on Auringosta laskettuna?
Koska alkoi Kekkosen ensimmäinen presidenttikausi?
Missä kohtaa ihmistä sijaitsee munuaiset?
Kaija Koo.