Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vegaanit syövät?

Vierailija
21.02.2016 |

Jos vegaanisuuden lisäksi pyrkii välttämään viljatuotteita?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty syömään viljatuotteita vai ei halua?

Vierailija
2/6 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikkea, missä ei ole eläinperäistä ja sun kohdalla viljaa (sherlock minä!). Mulle ainakin avautui aivan uusi ruokamaailma, kun jätin eläinperäisen pois ruokavaliostani. Netistä löytyy paljon ohjeita.

Esim. linssikeitto nyt on ihan perus, tomaattipohjaiset kastikkeet ja padat, sosekeitot, laatikot, kiusaukset...

Kasviskiusaus kaurakermaan tehtynä on muuten ihan törkeän hyvää. Ellet käytä kauraa, soijakerma ajaa asian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ällöttää vegaanisessa ruoassa tää, että kaikki pitää olla jotain muhennosta, kastiketta, keittoa. Sössättynä keskenään. Se mössö. 

Tämä on varmasti vain mun ennakkoluuloa, mutta en vaan tykkää syödä mitään kiusauksia, kastikemössöjä ja mössömäisiä keittoja. Esim, hernekeittoa inhoan sen rakenteen vuoksi ja linssit ja pavut ovat yhtä kammottavia tähänastisen kokemuksen vuoksi. Jos joku vegaani toisi mulle sellaisen selkeän menun eteen ja vielä  maistuisi hyvälle, niin olisin käsi pystyssä vegaanina.

Oma herkkuruokani on filepihvi, siihen erikseen lisukkeena vaikka nyt valkosipuliperunat ja salaatti/keitetyt vihannekset. Arkiruokana taas vaikka broilerin ohutleike, salaatti ja parsa tai vaikka kuhafile, keitetyt perunat, kermaviilikastike ja porkkana-kaaliraaste. 

Inhoan siis mössöjä ja kaikenlaisia wokkeja huonosti tehtynä, kuten ne yleensä vegaanitutuilla ovat, eli ne kasikset on tapettu siinä pannulla ja ovat muhennosta.

Vierailija
4/6 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vegaani ja kyllä minua himoittaa kaikenlaiset värikkäät ruoat. Ai ai. Voi että himoittas nämä kaikki ruoat mitä googlen kuvat näyttää:

https://www.google.fi/search?q=vegan+food&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved…

http://vegaanihaaste.fi/reseptit/

Miten raikasta, elinvoimaista, miten hyvä olo näistä tulee. Bataattilinssisosekeitto, miten ihanan värinen ja herkullinen, värikkään salaatin kanssa nam. Minäkin löysin vegaaniuden myötä ihan uuden ruokamaailman, mitä uusia ihania vivahteikkaita makuja perinteisen suomalaisen mykyrokka/lihapulla/makaronilaatikon tilalle. Joku silakkaloota on aika limasen makunen verrattuna raikkaaseen kasvisruokaan.

Sori viljattomuuteen en nyt jaksa vastata mutta tuolle mössökauhistelijalle. Itse taas kauhistelen eläinten ruumiinosien syöntiä. Niljakasta, ruumiin suutuntuma vaan on aika kinky.

Vierailija
5/6 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsikaljavegaanit -ryhmä facebookissa, mee kattoo :)

Vierailija
6/6 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syövät varmaan perunoita ja riisiä viljatuotteiden sijasta? Ja itse syön joskus välipalana pelkkiä hedelmiä, ah. Täyttävää ja todella hyvänmakuisia. Ja rakastan myös kaikkia niitä värejä! <3 Smoothiet ovat myös hyviä, mutta välipalana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi