närästys raskausaikana
Kommentit (7)
Suklaa pahiten ja loppua kohti kaikki. Vaikka olisi ollut syömättä, niin kun illalla meni pitkälleen alkoi närästys.
Raskausajoistani on jo niin monta vuotta, että ihan täytynee muistella, mutta kirkkaammin on jäänyt mieleeni yksi ja se oli kahvi; en kertakaikkiaan voinut enää juoda 7 raskauskuukauden jälkeen kahvia ennen kuin vasta synnytykseni jälkeen. Sitten muistaakseni suolakurkku ja käristetty jauhelihakastike oli turnoff. Napsin jonkinlaisia apteekista hankittuja neuvolatädin suosittelemia närästyslääkkeitäkin, joilla ei haittavaikutuksia sikiöön ollut havaittu.
Mutta närästysvaihekin on vain väliaikaista, ja yleensä se tulee juurikin tuossa vaiheessa, kuten minullakin, kun sikiö kasvaa huimaa vauhtia kohdussa, ja pallomaha kohoaa. Loppuraskausaikanahan se pallo laskeutuu alespäin, joten sitten se närästyskin helpottuu hieman, ainakin mulle maistui ruoat muutoinkin hiton hyvin muutamaa viikkoa ennen synnytystä, sillä kärsin nimittäin raskausajan pahoinvoinnista melkoisen pitkään alkuraskaudesta lähtien eli siis tästä aamupahoinvoinnista.
Mulla närästys on aina ollut ensimmäinen raskausoire ja se vain pahenee loppua kohti, välillä tuntuu ihan kipuna.
Siis ihan kaikki. Kärsin närästyksestä ihan alusta loppuun asti, koko ajan aivan hirvetä närästyksiä, etenkin yöaikaan, joten olin koko ajan silmät ihan ristissä, mitkään närästyslääkkeet eivät auttaneet viittä minuuttia pitempään. Ja kun baby syntyi, niin siihen loppui närästykset, eikä ole kahteen vuoteen närästänyt kuin kerran, kun säin viinerin.
Mua närästää ilman raskauttakin, mutta raskaana se paheni sietämättömäksi. Sain lääkäriltä Omeprazol-lääkkeitä. Tabletti aamulla tyhjään mahaan ja se on siinä. Närästyksestä ei tietoakaan. Täysin turvallisia lapselle. Jatkoin tabletteja myös raskauden jälkeen, koska olivat niin hyviä. Saa syödä kuulemma vaikka vuosia. Ainut ongelma pitkäaikaissessa käytössä on se, että ne voivat aiheuttaa magnesiumin puutosta, joten kannattaa ottaa myös 1 tabl magnesiumia päivässä jos syö Omeprazolia pitkään.
hedelmämehut ja hedelmät, kaurapuuro, vesi, suklaa, kurkku, kaneli, tuore pulla.. Loppuraskaudesta ihan kaikki.