En ole kertonut nettitutulle olevani todella lihava, tuntuu että huijaan
Olen jutellut jo pari vuotta erään miehen kanssa netissä ja hän myönsi nyt, että on ihastunut minuun ja haluaisi tavata. Minulla on erittäin photoshopattuja kasvokuvia joissa näytän vain vähän ylipainoiselta, ehkä jopa söpösti pyöreältä. Totuus on aivan toinen. Olen 160cm/97kg.
En mitenkään suunnitellut että haluan huijata ketään tai saada ketään ihastumaan vale-minääni. Se vain tuntui niin hyvältä kun sain olla netissä parempi versio itsestäni.
Mies on oletettavasti omilla muokkaamattomilla kuvillaan profiilissaan, koska hänen kavereidensa profiileistakin löytyy hänen kuviaan ja näyttää kaikissa (ihan liian) hyvältä, ainakin minun tasooni nähden.
Laihdutan koko ajan ja olen saanut kahdeksan kiloa pudotettua, mutta matkaa on vielä valtavasti edes normaalipainoon. Miten voin ikinä kertoa tämän hänelle? Olen ehkä itsekin ihastunut, mutta... no, tämä paino. En voi uskoa että hän (tai kukaan) haluaisi minusta yhtään mitään enää sen jälkeen kun on nähnyt minut livenä.
Toisaalta haluaisin nähdä hänet, toisaalta pelkään kuollakseni. Mitä ihmettä tässä voi tehdä?
Kommentit (44)
kysyvä kirjoitti:
Mikä on catfish
Ihminen, joka teeskentelee netissä olevansa jotain muuta kuin mitä on.
Kerro hänelle lihavuudestasi. Ja että ei tavata jos mies ei halua.
Vierailija kirjoitti:
2, en varsinaisesti ole valehdellut? Ei hän ole kysynyt ovatko kuvani muokattuja tai olenko lihava.
Ap
Tässä ei ole kyse siitä oletko valhdellut suoraan vaikko et. Olet esittänyt tietoisesti olevasi muuta kuin mitä oikeasti olet. Olet tietoisesti muokannut omia kuviasi johtaaksesi toisen harhaan. Olet jatkanut jo vuosia samaa pajunköyttä. Petos mikä petos. Olet valheellinen.
Kerro suoraan, että olet muokannut kuviasi, ja että oikeasti olet ylipainoisempi. Voit myös kertoa syyn (epävarmuus ym.), pyydä anteeksi ettet ole ollut täysin rehellinen. Mies voi sitten päättää itse mitä mieltä on asiasta, ja haluaako vielä tavata.
Toivon jo ihan sen miehenkin kannalta, että nostaa nopeasti kytkintä. Ap. ei näe teossaan mitään väärää.
Lähetä kuva, mutta voit jättää tarkemmat kilot arvailujen varaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en itse tajua miten tämä on catfish? Jos ap on näyttänyt pelkkiä kasvokuvia niin miehen oma moka jos ei ole kysynyt yhtään vartalokuvaa tai ihmetellyt asiaa yhtään, lihava kun voi näyttää ilman photoshoppiakin laihalta kasvoista oikeassa kuvakulmassa
Ja näin ne catfishit sysäävät vastuun omista valheistaan sille, jolle valehtelevat. :)
Legendaarinen esimerkki.
Sanot että jännittää mitä mieltä hän on sinusta, koska olet lihavampi miltä kuvissa on näyttänyt. Ihan vain noin. Et kai sä niitä kasvokuvia nyt niin paljon ole muokannut ettei ne voisi olla totta? tai siis, eihän esim kaksari muutenkaan näy jos on ylhäältä otettu.
neuvoni on kuitenkin että suoraan sanot että jännittää. et ole mikään aivan järkyttävän lihava edes.
Pistä rohkeasti kiva kuva itestäsi. En sinuna tekisi numeroa asiasta, että olet tarkoituksella antanut ymmärtää väärin. Anna miehen tehdä miten tahtoo kuvan nähtyään.
Jos mies ihastuu ei painosi haittaa.
Miksette ole suunnitelleet tapaamista tätä aiemmin? Kaksi vuotta on todella pitkä aika nettituttavuudelle. Voi käydä niinkin, ettei mieskään ole livenä sitä mitä on ollut mielikuvissasi.
Vierailija kirjoitti:
Sanot että jännittää mitä mieltä hän on sinusta, koska olet lihavampi miltä kuvissa on näyttänyt. Ihan vain noin. Et kai sä niitä kasvokuvia nyt niin paljon ole muokannut ettei ne voisi olla totta? tai siis, eihän esim kaksari muutenkaan näy jos on ylhäältä otettu.
neuvoni on kuitenkin että suoraan sanot että jännittää. et ole mikään aivan järkyttävän lihava edes.
Ei BMI on ylipainoinen, ihan ronskisti.
Vierailija kirjoitti:
Pffft!
Ilmeisesti mies on kuitenkin ihastunut luonteeseesi eikä niihin muutamaan valokuvaan. Jospa laittaisit muokkaamattoman kuvan itsestäsi joskus lähiaikoina. Miksi ylipäänsä lihavuus on (netti)deittailussa joku juttu, jonka kertomatta jättäminen on valehtelua?
Siis mua inhottaa tälläset yksilöt! mua on kusetettu kans netissä miesten osalta On ollu ihrakasa "normaali" painoista. On ollu 60-vuotiasta 30-vuotiasta. Varattua sinnkua.. On ollu juoppoa raitista JNE. Miten se että nainen kusettaa heti kättelyssä on muka hyväksytympää kuin se että mies kusettaa?
Iljettävää, miten nämä neropatit kuvittelee että kukaan jolla vetoketju nousee ylös asti jää ottamaan selvää mitä muuta potaskaa heille on syötetty jos perus-asioissa ei kykene rehellisyyteen niin ei ole luottoa isommissakaan.
En oikein ymmärrä miten joku on jatkanut nettituttavuutta 2 vuotta? Tai miksi photoshoppaa reilulla kädellä itsestään kiloja pois näytillä olevista kuvista? Näkeekö kuvista silti, että olet pyöreä? Onko mies ollut missään vaiheessa kiinnostunut painostasi? Toiset tykkäävät pyöreämmistä tai se on sivuseikka, jos kerran on ollut jo kiinnostunut sinusta 2 vuotta ilman tapaamista...
Voit toki kertoa kertoa olevasi ylipainoinen ja olet epävarma mitä mieltä mies on siitä. Kerro myös, että olet laihtunut juuri 7-8 kg ja laihdutat edelleen. Näet sitten mitä mies vastaa. Lähetä kokovartalokuva, jos mies sitä pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Tämä voi olla totta, mutta se taas saattaa haitata suurestikin, että ap on valehdellut. Väkisin siinä tulee silloin mieleen, että mistähän muustakin hän on sitten valehdellut.
Jotenkin sain sen kuvan, että vasta nyt kahden vuoden jälkeen ovat tunteet tulleet mukaan. Onko siis aikaisemmin juteltu ihan vain kaveripohjalta? Jos on, niin eihän ap silloin ole tehnyt mielestäni mitään väärää. Vai pitäisikö sitä ylipainoa kuuluttaa kaikille ihmisille, joiden kanssa netissä keskustelee?
Sanot vaan ihan suoraan, että kuule, mää taidan olla vähän erilainen kuin olet kuvitellut. Että jos vielä kiinnostaa niin voidaan kyllä tavata 😄
Lähetä sille kokovartalokuva itsestäsi. Jos mies ei tämän jälkeen halua tavata, parempi sitten niin. Tuskin hän on sinua varten. Ei kai sekään ole hyvä, että hän näkee sinut ensi kertaa livenä ja kasvoiltaan voi lukea "apua haluan pois"?
Ja jos mies ei ole kokovartalokuvasta moksiskaan, tai vaikka pitää ulkomuodostasi, niin sittenhän ongelmaa ei ole.