Luopuako toivosta saada lapsi 40-vuotiaana?
Olisi hyvä tiputtaa vähintään kymmenen kiloa painosta pois ennen raskautta, ja ehkä raskaus alkaisi silloin helpommin. Miestä ei ole tiedossa, eli ihan alkupisteessä olen. Ikää tosiaan 40 v ,eikä lapsia entuudestaan ole. En tiedä tulisinko raskaaksi helposti vai olisiko jotain ongelmaa.
Kommentit (46)
Joo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi noin vanhan pitäisi lisääntyä?
Miksi noin tyhmän pitäisi lisääntyä?
Miksi kenenkään pitäisi lisääntyä?
Unelmasta täytyy luopua vasta kun hedelmäliisyys loppuu. Ellei sinulla ole piilevää lapsettomuusongelmaa, niin raskaus voi onnistua hyvinkin. Aikailla ei nelikymppisen kuitenkaan kannata. Keskustele tämän aikamiespoikatuttusi kanssa. Ei ole haitaksi lapselle, että isä on olemassa ja yhteyksissä, vaikka käytännön tasolla sinä olisitkin yksinhuoltaja.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli juuri lapsenlapsi yön hoidossa. ihana pieni 8kk tyttö, mummon silmäterä. Pakko se on vaan myöntää, että onneksi itsellä ei enää noin pieniä ole. En jaksaisi joka öisiä heräilyjä enää. Omat lapset nukkuivat n.3-5kk:n ikäisinä läpi yön. Tämä pikku tättähäärä keikkui yöllä yli tunnin hereillä. Rakas hän on, mutta yksi yö kerran kuussa tai kahdessa riittää.
Todellakin mieti kuinka hyvät turvaverkot on. Kakskymppisenä kroppa jaksaa paljon helpommin stressin, valvomiset ym. Täysin yksin tulee olemaan todella rankkaa, oli ikä mikä tahansa. Niin henkisesti kuin fyysisesti.
Niin, ja mä olen niinkin ikäloppu mummo kuin 42v.
No sitten olet todella huonossa kunnossa. Itse jaksoin raskauden ja vauva-ajan todella hyvin ikäisenäsi, enkä todellakaan ole mikään huippukuntoinen.
Ei unelma omasta lapsesta lopu jos ikää 40v, eikä pidäkään toki,mutta silloin hyväksyy myös mahdolliset riskit mitä raskauteen kuuluu.
On jokaisen oma asia.