Onko omatekoiset jahelihapullat roskaruokaa?
Lapsen kaveri oli yötä meillä.
Tein jauhelihapullia ja kermaperunoita sekä salaattia ruuaksi. 13 vuotias totesi, ettei välitä toskaruuasta.
Jauheliha oli kaupasta. Taikinaan tuli kermaviiliä, munaa, mausteita ja jauhelihaa. Kermaperunat tein oikeasta kermasta, perunoista sekä valkosipulista.
Olen hiukan hämilläni.
Kommentit (45)
Aamupalaksi söivät kaurapuuroa, maustamatonta jugurttia, marjoja ja keitettyjä munia.
Sipsiä ja karkkia sekä limpparia mussuttivat pojan huoneessa. Eli tarjottiin mielestäni ihan kunnon ravitsevaa ruokaa. Nuo mätöt toi vieras itse.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jopas oli :O Itse tehdyt lihapullat eivät todellakaan ole roskaruokaa, enkä sanoisi niin kaupankaan lihapullista, jos ne ovat osa ateriaa eli on tehty oikea perunamuusi tms. seuraksi. Ikinä en opettaisi omalle lapselle, että joku ruoka on roskaa, en edes hampurilaisista, vaikka me ei käydä mäkkärissä kuin todellisessa hätätilanteessa. Siitä olen puhunut lapselle mitkä ruuat ovat terveellisiä ja että niitä vähemmän terveellisiä (esim. pizza tai pakasteranskalaiset) voi syödä välillä, mutta ei koko ajan. En usko että hän nolaa itsensä tai vanhempansa tuon takia kylässäkään, kun on puhuttu miten joissain ruuissa on enemmän tärkeitä ravintoaineita kuin toisissa ja niitä kannattaa enimmäkseen syödä. Me syödään minun mielestäni suht. terveellisesti, mutta tiedän että meidänkin ruuat voivat jonkun mielestä olla "hiilarimössöä" ja ehkä jonkun mielestä ihan roskaakin. Joillain ihmisillä tuntuu olevan kummallisen raivokas suhtautuminen toisten syömisiin :O
P.S. Kai sanoit lapsen vanhemmalle, että yökylä meni muuten hyvin, mutta lapsi ei syönyt, kun oli hänen mielestään vain roskaruokaa tarjolla?Raportoida nyt 13- vuotiaan vanhemmille miten meni ja nukkuiko ja söikö lapsi... 13 EI 3!
Tuossa tapauksessa olisi kyllä syytä raportoida, koska vanhempien kasvatustyö on selvästi pahasti keskeneräinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jopas oli :O Itse tehdyt lihapullat eivät todellakaan ole roskaruokaa, enkä sanoisi niin kaupankaan lihapullista, jos ne ovat osa ateriaa eli on tehty oikea perunamuusi tms. seuraksi. Ikinä en opettaisi omalle lapselle, että joku ruoka on roskaa, en edes hampurilaisista, vaikka me ei käydä mäkkärissä kuin todellisessa hätätilanteessa. Siitä olen puhunut lapselle mitkä ruuat ovat terveellisiä ja että niitä vähemmän terveellisiä (esim. pizza tai pakasteranskalaiset) voi syödä välillä, mutta ei koko ajan. En usko että hän nolaa itsensä tai vanhempansa tuon takia kylässäkään, kun on puhuttu miten joissain ruuissa on enemmän tärkeitä ravintoaineita kuin toisissa ja niitä kannattaa enimmäkseen syödä. Me syödään minun mielestäni suht. terveellisesti, mutta tiedän että meidänkin ruuat voivat jonkun mielestä olla "hiilarimössöä" ja ehkä jonkun mielestä ihan roskaakin. Joillain ihmisillä tuntuu olevan kummallisen raivokas suhtautuminen toisten syömisiin :O
P.S. Kai sanoit lapsen vanhemmalle, että yökylä meni muuten hyvin, mutta lapsi ei syönyt, kun oli hänen mielestään vain roskaruokaa tarjolla?Raportoida nyt 13- vuotiaan vanhemmille miten meni ja nukkuiko ja söikö lapsi... 13 EI 3!
No todellakin on aihetta raportoida, jos noin huonosti on yökyläilijällä käytöstavat hallussa. Vanhemmat voivat vielä yrittää tehdä korjausliikkeitä kasvatuksessa.
Meillä on tänään uunijuureksia (perunaa, porkkanaa,lanttua ja parsakaalia), kasslerpaistists tehtyä nyhtöpossua, kermaviilikastiketta ja salaattia. Onko sekin roskaruokaa?!
Aineosat suht samat kuin ap:llä.
Mistä sä saat makunautinnon?
Oikein hyvät valkosipulikermaperunat ovat minusta aivan älyttömän hyvä ruoka. Tai siis ruoan osa. Hyvä sisäfileestä tehty medium - pihvi siihen kylkeen, hyvin keitetyt vihannekset, mieluiten parsa tai parsakaali ja porkkana + voi. Ehkä vielä raikas salaatti erillisellä lautasella. Jälkkäriksi sitruunasorbetti tai juustoja. Alkupalaksi kävisi vaikka lohi carpaccio, etenat tai oikein hyvin tehty tomaatti-mozzarella -salaatti.
Joku toinen nauttii ihan erilaisista ruoista. Japanilainen kaverini rakstaa ostereita, minusta ne ovat aivan kammottavia, vaikka herra tietää, useasti olen yrittänyt syödä. Myös Makrillin nahka on itselleni ök, kaverilleni mieletön herkku ja makunautinto.