Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suvaitsevainen oletko myös feministi?

Vierailija
21.02.2016 |

Saa vastata sukupuoleen katsomatta. Maailmankuvissa tuntuu olevan yhtäläisyyksiä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, olen molempia. Tosin tämänhetkistä maahanmuuttotilannetta en täysin hyväksy. En siis hyväksy ilmiönä sitä, että osa turvapaikanhakijoista on elintasopakolaisia.

Vierailija
2/7 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen molempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko arabimaissa- ja kulttuureissa mielestänne huonompi tilanne naisten oikeuksien suhteen kuin Suomessa/suomalaisten keskuudessa?

Vierailija
4/7 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan.

Vierailija
5/7 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä feministi, joka ei ole suvaitsevainen. Jos olisi mahdollisuus järjestäisin koko pakolaisjärjestelmän uusiksi. Ihmismassojen liikuttaminen paikasta toiseen on turhaa, ennemmin rahallista tukea kohdemaille ja tätä kautta valtioiden tilannetta paremmaksi. 

Vierailija
6/7 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole suvaitsevainen, mutta olen feministi. Tai olen kyllä oikeasti suvaitsevainen, mutta suhtaudun kriittisesti maahanmuuttoon ja tähän tapaan auttaa lähinnä niitä rikkaimpia ja vahvimpia jotka pääsevät tulemaan tänne, vaikka he eivät välttämättä edes olisi hädänalaisia.

Vierailija
7/7 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen molempia. Tuntuu hassulta joutua selittelemään aina muiden suvaitsevaisten tai feministien puheita. Ideologioiden perusaatteina on kuitenkin maailman moninaisuuden kunnioittaminen ja tasa-arvo. Ei minulla ole velvollisuutta puolustella toisten itseään näillä termeillä kutsuvien mielipiteitä. Emme kuulu samaan ryhmään, vaikka puolustamme samaa aatetta.

Mielestäni arabimaissa naisten asema on pääsääntöisesti huonompi. Ennen Irakin sotaa tilanne oli kuitenkin huomattavasti parempi. Naiset olivat osa yhteiskuntaa: lääkäreitä, yliopistoissa, politiikassa. Länsimaiden sotkeutuminen on usein pilannut hyvän kehityksen. Tiedän ja tiedostan, että esim Afghanistanissa vain pieni vähemmistö käytti burkhaa ennen USAn väliintuloa.

En siis ihmettele, että monet haluavat pois, vaikka nykyinen systeemi ei toimi. Rajat kiinni ja pakolaiset hyväksytään vain pakolaisleireiltä, ellei pysty todistamaan kohdemaassa akuuttia kuolemanvaaraa (esim homoseksuaalisuus).

Silti ehdottomasti koen enemmän yhteneväisyyttä Meillä on unelma- leirin kun Rajat kiinni- ryhmän kanssa. Minun Suomeni on monikulttuurinen ja ulkomaalaiset eivät pelota. En näe syytä olla tolkunihminen, jos silloin pitäisi edes hiljsisesti hyväksyä rasismi. Sillä tavalla se itselleni välittyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan