Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelijat, mitä teette kesällä jos ette saa töitä?

Vierailija
20.02.2016 |

?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen alalla, jolla opiskelijankin kesätyö on liki takuuvarma, jos ei muuten niin työvuoroja voi napsia Seuren keikkanetistä sen verran kuin haluaa.

t. sh-opiskelija

Mitähän tuollainen elvistely auttaa ap:n tilannetta?

T: toinen alan opiskelija

Vierailija
22/53 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut opintojen ohella osa-aikatyössä (50% työviikkoa), josta olen sitten kesällä pitänyt lomaa noin juhannuksesta elokuun puoliväliin, joista 4vko kesälomaa ja loput palkatonta. Olen lomaillut lasten kanssa ja tehnyt siinä sivussa jotain kirjatenttiä / katsausta ja nostanut opintotuet. 

Aina kun muut aloittavat stressaamisen kesätyöpaikasta, itse aloitan kesälomareissujen suunnittelun, tykkään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun muut aloittavat stressaamisen kesätyöpaikasta, itse aloitan kesälomareissujen suunnittelun, tykkään!

Kiva juttu, mutta ilmeisesti miehesi tai joku muu kustantaa elämisesti ja kesälomareissusi.

Vierailija
24/53 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tiedä. Meillä on alle 3-vuotias lapsi, joten teoriassa olisi mahdollista jäädä kesän ajaksi kotihoidontuelle. En kuitenkaan voi irtisanoa lapsen päiväkotipaikkaa joten tämä ei ole vaihtoehto. Mies on jäämässä pian työttömäksi eikä voi tietää, pääseekö kesäksi töihin vai onko liiton rahoilla. Todella tiukkaa tulee olemaan jos en mitään rahaa saa kesältä. Kesäopintoja ei ole mahdollista suorittaa niin että saisin opintotukea. Onneksi on vanhemmat joilta voi hädässä pyytää rahaa. Nyt kuitenkin toivon tietysti vielä että saisin kesäksi töitä, ihan mitä tahansa.

Vierailija
25/53 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kerätä keväällä ja syksyllä enemmän opintopisteitä niin voi nostaa tukea koko kesän. Jossain vaiheessa taisi olla 5op per kesäkuukausi.

Vierailija
26/53 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se onnistuu? Tein koko syksyn opiskelujen ohella työharjoittelua, kun jatkoin viime kesällä aloittamassani paikassa. En olisi tarvinnut niitä pisteitä vielä syksyllä.

Vierailija
27/53 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopajoo1 kirjoitti:

Miten se onnistuu? Tein koko syksyn opiskelujen ohella työharjoittelua, kun jatkoin viime kesällä aloittamassani paikassa. En olisi tarvinnut niitä pisteitä vielä syksyllä.

Täh siis jos et sää töitä kesällä 2016, niin teet ylimääräisiä keväällä 2016 ja/tai syksyllä 2016.. siis oikeesti...

Vierailija
28/53 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen. Ja ehkä vähän lomailenkin, jolloin voin tehdä kaikkea sitä, mitä muulloin en pysty. :)

Vierailija
29/53 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kerätä keväällä ja syksyllä enemmän opintopisteitä niin voi nostaa tukea koko kesän. Jossain vaiheessa taisi olla 5op per kesäkuukausi.

Periaatteessa kela vaatii suunnitelman, mitä kursseja aikoo kesällä käydä. En kyllä yhtäkään tapausta tiedä, että kela olisi toteutumisen tarkistanut, mikäli opintopisteitä on ollut tarpeeksi syksyllä.

Vierailija
30/53 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut viime kesänä töitä, isänk elätti minut. Sama juttu varmaan tänäkin kesänä. En voi nostaa kesältä tukia kun tukikuukaudet loppuu muutenkin kesken.

Tekisin mitä tahansa työtä, mutta ei tällä koulutuksella (opiskelen luokanopeksi) irtoa kyllä yhtään mitään.

Vierailija
31/53 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkursseja? Hitot kun nostellaan sossun tukia jotka on pari sataa enemmän kun opintotuet ja laina ja nautitaan kesästä

Vierailija
32/53 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en niitä tukia nostelisi, vaan lainaa ottaisin ja sitten sossuun. Hyvin lainalla pärjäisi, ellei niitä ole nostanut jo tappiin, mutta tuon jälkeen on toimeentulotukeen oikeutettu.

Vierailija
33/53 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lasten kanssa pitkällä kesälomalla! En aio edes hakea töitä. 

Vierailija
34/53 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi täällä iloitaan kesälomasta. Suomen työttömyyslukemat on sellaisia jotta valmistuttua saa olla todella hyvä onni jos töitä löytää. Eli töitä vaan ahkerasti hakemaan ja jalkaa väliin.

Mielestäni paskapuhetta tuollaiset "pitäkää lomaa jne".

Vierailija
35/53 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saanut viime kesänä töitä, isänk elätti minut. Sama juttu varmaan tänäkin kesänä. En voi nostaa kesältä tukia kun tukikuukaudet loppuu muutenkin kesken.

Tekisin mitä tahansa työtä, mutta ei tällä koulutuksella (opiskelen luokanopeksi) irtoa kyllä yhtään mitään.

Luokanopettajaopiskelijat ovat kovaa valuuttaa sellaisissa duuneissa, missä vaaditaan vain ja ainoastaan kunnollisuutta, esim. siivooja tai kaupankassa. Jos haluaa "oman alan töitä" voi etsiä jotain leiri-juttuja (usein ei saa palkkaa, joten vaikeaa) tai lapsiparkkeja tms. 

Mutta joo, myönnän, hankalaa on. Itsekin lo-opiskelija. 

(PS. tiedän että Harvard on Jenkeissäja kuka Nightingale on ja miten lausutaan.)

Vierailija
36/53 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sellaista pientä "sälää". Kesäkursseja, harrastuksia, festareita, hanttihommia, ihan vain löhöilyä ja kavereiden kanssa hengailua. Aina jostain jotain pientä hommaa löytyy. Sitten vaikka sukulaisten puolesta talon/koirien/lasten vahtimista ja pihatöitä yms...Ei tekeminen kesken lopu, jos sitä vain viitsii etsiä/keksiä.

- T. Abi, joka ei todennäköisesti saa töitä

Vierailija
37/53 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis en ymmärrä, että kellä on varaa opiskella jos ei käy siinä ohessa töissä. Mutta niin, siis olen sitten tehnyt jonkin verran samaa työtä kuin muutenkin, eli osa-aikaisesti kassaa. Nollasopimus, eli todella vähän vuoroja jos lainkaan ja olihan se esimerkiksi kesällä 2014 aika vaikeaa pärjätä rahallisesti.

Uskon, että olisin ehkä jopa saanut alaltani työpaikan kesälle, koska valmistun viimeistään syksyllä ja teen alan työharjoittelua nyt. Jätin kuitenkin hakematta, koska on aika iso mahdollisuus, että saan jäädä kesäksi. Olisi aivan perseestä jos en saa jäädä, sittenhän kassatyö kutsuisi varmaan taas. No itsepä riskin otin. 

Jos en saa jäädä harjoittelupaikkaan, teen vähän töitä ja nautin laiskottelusta, ei sitä sitten enää valmistuneena kerkii tehdä. Opinnäytetyötä voisin viimeistellä jos ei ole valmis sillon. Ja ehkä lähteä vapaaehtoistöihin vaikka 6 viikoksi.

Vierailija
38/53 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en saa kesätyöpaikkaa yheltä maatilalta johon aion pyrkiä,olin siellä jo viime kesänä,niin oon ainakin kotihommissa , naapurilla ruohonleikkuussa, kyl näitä tekemistä löytyy maailmasta vaikka jos nyt just siihen tiettyyn paikkaan pääsisikään, innolla vaan uusia tuulia päin!

Vierailija
39/53 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaan ja runkkailen!

Vierailija
40/53 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kesällä enää opiskelija koska valmistun. Mutta aikaisempina kesinä on joskus käynyt niin, että ei ole ollut kesällä töitä.

Mitä olen tehnyt? Opintoja, jos on ollut mahdollista tehdä ts. jos opintoja on ollut tarjolla. Mutta useimmiten ei ole ollut opintojakaan tarjolla, joten ei ole ollut muuta mahdollisuutta silloin, kuin vetää lonkkaa.

Tosin jos en nyt tulevana kesänä saa töitä, vaikka kesätöitä en enää ykkösprioriteettina etsikään vaan ensisijaisesti kokopäivätöitä, niin ei varmaan valmistuneenakaan ole siinä tapauksessa silloin muuta mahdollisuutta kuin vetää lonkkaa ja lähteä vaikka kaupungille bilettämään. No, voihan sitä kesää niinkin viettää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä