Onko normaalia käytöstä 5-6-vuotialta pojilta?
Tyttöni 5 v, kohta 6, kertoi eilen että päiväkodissa pojat olivat käyneet tyttöjen "kimppuun" kun olivat leikkineet ulkona hippaa. Olivat tulleet päälle makamaan, halanneet tosi kovasti että oli sattunut ja kosketelleet tyttöjen peppuja! Siis mitä hittoa? Sairasta, vai onko tuo ihan normaalia käytöstä? Soitin yhden tytön vanhemmalle (jonka tunnen) ja tämä tyttö oli kertonut saman. Kysyin lapselta olivatko kertoneet hoitajille, kuulemma olivat..
Annanko asian olla vai puhunko asiasta maanantaina päiväkodissa?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Omat poikani ovat kyllä aina karttaneet tyttöjä kuin ruttoa, kaverinsa myös. Ikää nyt jo 11v ja 9v ja ainoat painit tyttöjen kanssa käydään varmaan vasta teini-iässä.
Varsinkin vanhemmalla pojista on kokemusta ekalla luokalla päälle käyvistä tytöistä... Itselläni on myös tyttölapsia, eivät hekään ole moista kokeneet poikien taholta. Pakko olla provo.
Et jumalauta ole tosissasi. Pakko olla provo kun sinun lapsillesi ei ole näin käynyt? Vähän sama kuin yliopiston kiusaamis-ketjussa. "Ei meidän koulussa ainakaan niin tän on pakko olla provo."
Eli siis normaalia käytöstä. Ja tämänhän ei missään nimessä pitänyt olla mitenkään yleisesti poikia syyllistävä-ketju! Kysyin onko normaalia 5-6-v pojilta, kun minun lapseni kohdalla nämä koskettelijat yms sattuvat olemaan poikia. Aiemmassa päiväkodissa oli ihania poikia ja tyttöjä ja tosi hyvä ryhmähenki. Ei koskaan ollut mitään tuollaista ja hoitajista näki ja kuuli että niitä oikeasti kiinnosti lasten asiat.
Enkä muuten epäile hetkeäkään etteikö tuota sattuisi toisinkinpäin, että tytöt saattavat ahdistella poikia.
Aamupiirissä tutustumiskäynnillä huomasin kun nämä kyseiset pojat (4 kpl) kiusasivat tökkivät, tönivät ja ärsyttivät edessä istuvia lapsia, etenkin yhtä pienempikokoista poikaa potkivat koko ajan nilkkoihin ja hoitajia ei näyttänyt paljon kiinnostavan.
Ja varmasti yksi syy tuohon hirveään riehumiseen on nimenomaan se liian iso ryhmäkoko.
-ap
Ihan supisuomalaisia lapsia ovat kaikki. - ap
Ei todellakaan ole ok.
Ja sinulle 25v joka kysyit voitko tehdä saman baarissa, vastaus: et voi!
Ja juuri siksi koska 25v ei voi tehdä tuota baarissa niin 5v:kään ei voi tehdä sitä päiväkodissa.
Ap, olet huomannut päiväkodissa muitakin epäkohtia. Reagoi hyvä ihminen. Itse vaihtaisin päiväkotia, joku toinen ottaisi ehkä puhelun johtajalle.
Kun itse olin tarhassa, vilautettiin salaa toisillemme pimppiä ja peppua... Ja oli majaleikkejä joissa yksi oli mies ja meni "raiskaamaan" (makaamaan toisen päälle) toista patjamajaan, mutta joka kerta majan oli tarkoitua kaatua ja "raiskaaja" lähti karkuun omaan patjakotiinsa.
Tämä oli siis tyttöjen kesken. Sairaaltahan tuo nyt varsinkin näin kirjoitettuna kuulostaa, mutta taisi kuitenkin olla sitten normaalia tarhaikäiselle. Normaaleita aikuisia meistä tuli.
No se ei ole normaalia, jos aikuiset eivät puutu kiusaamiseen.
Olen päikyssä töissä (pääosin eskaripuolella) ja ihan järkyttäväksi on mennyt. Muutamat pojat puhuvat panemisesta, ämmistä, horoista, raiskaamisesta, neekerihuorista ja homoista, tisseistä ja perseistä. Yhdellä näistä on kyllä alkoholistivanhemmat, johtuisikohan siitä?
Meidänkin tarhassa eräs poika huutelee vittua ja tissejä yms koko ajan..
Ei voi olla totta! Missä päin Suomea tuollaista on? Kuulostaa ihan hirveältä. Poika on eskarissa ja onhan sielläkin välillä rauhatonta ja villiä, mutta ei mitään tuollaista koskaan. Varmasti kutsuttaisiin vanhemmat keskusteluun jos joku lapsi alkaisi huudella tuollaisia. Tulee mieleen että olisko tarvetta vähän tatkempaan kotiolojen tarkistamiseen ja tukitoimiin perheessä?
No vaikka sitten noilla sanoilla voi häirinnän kieltää. Pointti meillä kuitenkin sama.
Itse en kyllä ihan allekirjoita kahden poikalapsen ja yhden tyttölapsen äitinä tuota ihastumisteoriaa. Meillä 5-6 vuotiaat ovat olleet vielä kaukana todellisista sisäsyntyisistä ihastumisen tunteista. Ainakaan itse en ole sellaista havainnut eikä ole näkynyt käytöksessä sellaista. Leikit tyttöjen ja poikien kanssa ovat sujuneet yhtälailla aina riippuen siitä löytyykö yhteistä kiinnostuksen kohdetta leikin suhteen. Mutta tietysti lapset ovat erilaisia.