Miksi niin moni tyttö tanssii Wanhat silmälasit päässä?
Käytiin tänään katsomassa tyttären tanssit. Oli upeaa ja kaunista, mutta vähän hämmästytti, miksi niin monella tytöllä oli silmälasit päässä? En ihmettele pahalla, mutta eihän se nyt kovin juhlavan näköistä ole kun muuten ollaan täydessä tällingissä mutta nenällä keikkuvat kuitenkin arkiset kakkulat...
Kommentit (89)
Mikä HELVETTI teitä oikein vaivaa? Mitä väliä sillä on, jos silmälasit eivät sovi puvun tai korun kanssa yhteen? Mitä, jos silmälasipäinen tyttö vaikka tykkää silmälaseistaan, on tyytyväinen omaan ulkonäköönsä rillit päässä tai on vaan niin mukavuudenhaluinen, ettei koe tarvetta käyttää piilolinssejä? Miksi näiden nuorten tyttöjen pitäisi muokata ulkonäköään sopiakseen MUIDEN kauneusihanteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta piilarit päähän juhlaa varten. "Ei viitsi" on huono tekosyy. Sitten ei tarvitse viitsiä osallistua koko juhlaan.
Et voi olla tosissas? Vai ei asiaa vanhojentansseihin jos et laita piilareita? Ja pyörätuolin käyttäjältä tuoli pois. Jos ei viitsi kävellä omilla jaloilla ei tarvitse osallistua koko juhlaan? Entä lapsi jolla on molemmat? Sekä pyörätuoli että lasit?
En usko, että pyörätuolin kanssa vanhoja pystyy tanssimaan. Sori vaan.
Makunsamenettäjä kirjoitti:
Mikä HELVETTI teitä oikein vaivaa? Mitä väliä sillä on, jos silmälasit eivät sovi puvun tai korun kanssa yhteen? Mitä, jos silmälasipäinen tyttö vaikka tykkää silmälaseistaan, on tyytyväinen omaan ulkonäköönsä rillit päässä tai on vaan niin mukavuudenhaluinen, ettei koe tarvetta käyttää piilolinssejä? Miksi näiden nuorten tyttöjen pitäisi muokata ulkonäköään sopiakseen MUIDEN kauneusihanteisiin?
Totta kai saa pitää laseja tai olla pitämättä, ei se muille kuulu. En kuitenkaan kivittäis aapeetä, joka ilmaisi asiasta vain oman mielipiteensä. Minäkään en yhdistä iltapukua ja laseja, mutta ymmärrän etteivät kaikki niin ajattele. Makuasia vain.
t. yks piilaritanssija
Pystyn käyttämään piilolinssejä lyhyitä aikoja (uimahallissa käynti, uusien lasien sovittelu yms.), mutta jo parin tunnin päästä silmiä ei voi pitää auki, kun silmät kuivuvat, vaikka miten käyttäisi silmätippoja. Tanssiaispäivä alkaa usein aikaisin ja jatkuu pitkään. Laseilla myös näen hieman paremmin. Tanssin vanhat laseilla ja olin tyytyväinen.
Ps miksi vain tytöt ;)
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea kaikkia kommentteja, mutta ap minä olen samoilla linjoilla kanssasi. Silmälasit ei sovi iltapukuun, jos minulla olisi silmälasit hankkisin kyllä piilarit vanhojen tanssia varten. Jos olen jo panostanut kaikkeen muuhun ulkonäössäni yhtä iltaa varten hölmöä jättää puolitiehen.
...alapeukku sadetta odotellessa.
Se, että sinun mielestäsi lasit ei ole tarpeeksi hienot juhliin ei ole mikään totuus vaan johtuu ihan omasta asennevammastasi. Ei ole mikään ihme, että lapset ja nuoret välttelee lasien käyttämistä viimeiseen saakka ihan oman mukavuuden ja kyvyn toimia arjessa kustannuksella, kun aikuisetkin puhuu tällaista soopaa. Et sinä menisi joltain mummoltakaan vaatimaan juhlissa, että jättää kävelykeppinsä pois tai hankkii juhlavamman kepin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta piilarit päähän juhlaa varten. "Ei viitsi" on huono tekosyy. Sitten ei tarvitse viitsiä osallistua koko juhlaan.
Et voi olla tosissas? Vai ei asiaa vanhojentansseihin jos et laita piilareita? Ja pyörätuolin käyttäjältä tuoli pois. Jos ei viitsi kävellä omilla jaloilla ei tarvitse osallistua koko juhlaan? Entä lapsi jolla on molemmat? Sekä pyörätuoli että lasit?
En usko, että pyörätuolin kanssa vanhoja pystyy tanssimaan. Sori vaan.
Itseasiassa pystyy ja niin myös tehdään.
Mulla oli jopa häissäni lasit päässä. Hui kauhistus. Omasta mielestäni näytän paremmilta laseilla, joten ihan mielelläni niitä käytän. Oon joskus harrastusta varten kokeillut piilolaseja, mutta mulle ne ei sopinut. Ensinnäkään ei löytynyt täysin sopivilla hajataitoilla minkä lisäksi silmät ärtyi niistä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli jopa häissäni lasit päässä. Hui kauhistus. Omasta mielestäni näytän paremmilta laseilla, joten ihan mielelläni niitä käytän. Oon joskus harrastusta varten kokeillut piilolaseja, mutta mulle ne ei sopinut. Ensinnäkään ei löytynyt täysin sopivilla hajataitoilla minkä lisäksi silmät ärtyi niistä.
Niinpä, jokainen tekee miten itsestä parhaalta tuntuu. Koen, että näytän tosi nörtähtävältä laseissa, joten harvoin "edustan" missään laseissa, vaan laitan piilarit mieluummin. Monille taas lasit sopii kuin "nenä päähän" :)
Vierailija kirjoitti:
Makunsamenettäjä kirjoitti:
Totta kai saa pitää laseja tai olla pitämättä, ei se muille kuulu. En kuitenkaan kivittäis aapeetä, joka ilmaisi asiasta vain oman mielipiteensä. Minäkään en yhdistä iltapukua ja laseja, mutta ymmärrän etteivät kaikki niin ajattele. Makuasia vain.
t. yks piilaritanssija
Makuja on tosiaan monia, mutta ketjussa on esitetty niin kummallisia kommentteja, että väkisinkin tässä tuohtuu. Ei siis siitä, että joku on kanssani eri mieltä, vaan siitä, että ihmiset ovat niin pinnallisia ja miellyttämisenhaluisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla lapsi vasta pieni, mutta todennäköisesti tulee olemaan likinäköinen ihan kuin minäkin olen. Tuon tasoisissa juhlatilaisuuksissa kyllä käytetään piilolinssejä, ellei esteenä ole terveydellinen syy. En varmasti aio maksaa montaa sataa lapsen vanhojen tanssien juhlalookista, jonka hän sitten pilaa laittamalla silmälasit päähän koska "en halua piilolinssejä" tai "en tykkää koskea silmään".
Ja siinä toinen yhtä kaheli!
Terv. nyt rillit -7.5 ja -9.5 diopteria (plus pluspuoli), 18-vuotiaana -5.5 ja -7.5 diopteria. Joku tässä ketjussa jo viittasikin siihen, että toisilla silmälasit ovat normaalin elämän edellytys, ei muotioikku. Me olemme niitä, jotka eivät saa Specsaversiltä laseja hintaan 29 euroa, vaan joudumme pulittamaan joka kerran yli tonnin siitä hyvästä, että pääsemme ulos asunnostamme emmekä sisätiloissa kompastu matonreunaan tai katkaise niskaamme yrittäessämme portaita alas.
Veit sanat suustani sisko! t: rillipää -8 ja - 8,25 diopteria nyt ja 18v oli -8 ja -7.5 dpt.
Kaikenlaisia kahjoja sitä onkin. Minä en ala kiduttamaan itseäni piilareilla minkään kekkereiden takia, koska en niitä arkena käyttäisi koskaan. Silmäni ovat aina kuivaneet helposti ja ärtyvät jo ripsiväristä, joten ajatuskin piilareista kammottaa. Ihan sama, mitä muut ajattelee laseistani. Itse olen sitä mieltä, että näytän paremmalta lasit päässä. Peittää sopivasti silmäpussit ja tuo kasvoille ryhtiä. Ilman laseja näytän ihan taikinanaamalta.
mun mielestä lasit eivät automaattisesti tee lookista arkista. tosin itselläni ja kaikilla ystävillä on tosi persoonalliset rillit, jotka jo kuuluvat kasvoihin ja tyyliin. sitä on vaikea selittää, ellei tiedä tällaisia rillipäitä :) silmälasithan ovat vain muovia/metallia, ei niissä ole mitään erityisen arkista kuten vaikka pahimmillaan nuhjaantuneissa arkivaatteissa. en taas oikein ymmärrä tätä :D varmaan riippuu aika paljon valinnasta. vanhojen päivä oli ainakin itselläni niin pirun pitkä, että olisi ollut järkyttävä tuska olla se 16+h täydet meikit ja piilarit päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla lapsi vasta pieni, mutta todennäköisesti tulee olemaan likinäköinen ihan kuin minäkin olen. Tuon tasoisissa juhlatilaisuuksissa kyllä käytetään piilolinssejä, ellei esteenä ole terveydellinen syy. En varmasti aio maksaa montaa sataa lapsen vanhojen tanssien juhlalookista, jonka hän sitten pilaa laittamalla silmälasit päähän koska "en halua piilolinssejä" tai "en tykkää koskea silmään".
Ja siinä toinen yhtä kaheli!
Terv. nyt rillit -7.5 ja -9.5 diopteria (plus pluspuoli), 18-vuotiaana -5.5 ja -7.5 diopteria. Joku tässä ketjussa jo viittasikin siihen, että toisilla silmälasit ovat normaalin elämän edellytys, ei muotioikku. Me olemme niitä, jotka eivät saa Specsaversiltä laseja hintaan 29 euroa, vaan joudumme pulittamaan joka kerran yli tonnin siitä hyvästä, että pääsemme ulos asunnostamme emmekä sisätiloissa kompastu matonreunaan tai katkaise niskaamme yrittäessämme portaita alas.
Kannattasko sun mennä sinne Specsaverille uudestaan ja kysyä nykyhinnoista? Kahdet lasit vasta ostin 600e hintaan, linsseihin erikoishionnat ja pinnoitteet. Toinen silmä -7 ja toinen -1.25. Ja vielä kolmessa osassa sain maksaa ilman lisäkorkoja.
Onneksi omat wanhojen tanssit oli yli 15v sitten kun puvut olivat hienoja vanhoja tai kopioita entisaikojen puvuista eikä päivä ollut mikään iltapukukisa.
Eikä kukaan valittanut rilleistä :D
Itselläni ei silloin vielä ollut, abivuonna sain lasit enkä vieläkään ole koskaan käyttänyt piilareita.
Vierailija kirjoitti:
Käytiin tänään katsomassa tyttären tanssit. Oli upeaa ja kaunista, mutta vähän hämmästytti, miksi niin monella tytöllä oli silmälasit päässä? En ihmettele pahalla, mutta eihän se nyt kovin juhlavan näköistä ole kun muuten ollaan täydessä tällingissä mutta nenällä keikkuvat kuitenkin arkiset kakkulat...
Ehkä he ovat likinäköisiä.
Minä tanssin aikoinani lasit päässä. Vuosi 2005. Karsastusta korjaavia piilareita tuli useita vuosia myöhemmin markkinoille. Olin joskus vetänyt "normaaleilla" pluspiilareilla nuorempana, mutta pää särki muutamassa tunnissa. Priorisoin päänsäryttömän päivän.
Pitäisikö sitten kuulolaitteen käyttäjänkin ottaa se/ne pois tai hankkia sellainen pieni ja huomaamaton sen yhden päivän takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle silmalasit ovat apuvaline eivatka mikaan muoti-ilmio. Et kai jalkansa menettanytta kysyisi ottamaan arkista proteesia pois tai sokeaa jattamaan keppia kotiin juhliin mennessa.
Terv. -4 dpt
Niin mullekin. Ja niin mun tyttärellekin. Silti juhlissa käytetään piilolinssejä. Terveydelliset syyt ymmärrän silmälasien käyttöön, mutta tuskinpa kaikki on kykenemättömiä piilolinssien käyttöön.
Terv. ap -6.50 ja tytär -5.25
On sulla kyllä ongelma
Entäs jos ei ole rahaa piilolaseihin?Tonni voidaan laittaa tyttären prinsessapäivään, mutta paria kymppiä ei voida piilarilaatikosta maksaa? Seems legit.
ap
Prinsessapäivään???
Ja laittaako jotkut oikeasti tonnin vanhojentansseihin?
Itse ainakin kustansin ihan opintorahalla vuokrapuvun, kampauksen ja tanssikengät. Ehkä 200 euroa siihen meni.
Specsaverseistä ei edes saa sellaisia laseja joista kannattaa maksaa jos on haasteita nähdä. Lapselleni ostin ja ilmeisesti ihan ok lasit sellaiselle, joka tarvitsee vain simppeliä korjausta.
Sitä saa mitä tilaa ;) (alapeukkuja siis)