Miksi niin moni tyttö tanssii Wanhat silmälasit päässä?
Käytiin tänään katsomassa tyttären tanssit. Oli upeaa ja kaunista, mutta vähän hämmästytti, miksi niin monella tytöllä oli silmälasit päässä? En ihmettele pahalla, mutta eihän se nyt kovin juhlavan näköistä ole kun muuten ollaan täydessä tällingissä mutta nenällä keikkuvat kuitenkin arkiset kakkulat...
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla lapsi vasta pieni, mutta todennäköisesti tulee olemaan likinäköinen ihan kuin minäkin olen. Tuon tasoisissa juhlatilaisuuksissa kyllä käytetään piilolinssejä, ellei esteenä ole terveydellinen syy. En varmasti aio maksaa montaa sataa lapsen vanhojen tanssien juhlalookista, jonka hän sitten pilaa laittamalla silmälasit päähän koska "en halua piilolinssejä" tai "en tykkää koskea silmään".
Oikea vuoden äiti siellä.
Lapsille on silmälasien saaminen usein jonkinlainen ongelma, koska niiden takia erottuu muista ja ne ainakin ensi alkuun häiritsevät, kunnes niiden käyttöön tottuu. Sinä sitten äitinä olet valmis ruokkimaan tätä ongelmaa lisää.
Mitäpä, jos kasvaisit sinäkin aikuiseksi ja hieman miettisit omaa arvomaailmaasi ja myös istä, millaisen arvomaailman siirrät lapsellesi.
Tiedän kyllä ihan kokemuksesta, että siinä kestää oma aikansa. Silti hienoissa juhlissa pukeudutaan tietyllä tavalla, ellei terveys ole esteenä siihen. Eli jos silmät ei kestä piilolinssejä, niin asiallehan ei voi mitään. "En halua" taas ei ole mikään peruste. Ei juhliin saa laittaa lenkkareitakaan, vaikka ne olisivatkin paljon kivemman tuntuiset jalassa.
Lapset tietenkin käyttää juhlissa ihan silmälaseja. Vanhoja tanssivat ovat taas jo täysikäisyyden kynnyksellä. Eri asia.
t. 10
Taidat olla niitä äitejä, jotka elävät lastensa elämää heidän puolestaan. Voin kuvitella, kuinka SINÄ suunnittelet tyttäresi vanhojen tansseja ja määrittelet, kuinka hänen tulee pukeutua, milainen kampaus ja meikki.
Minä olen ollut usein oikeissa hienoissa juhlissa, siis ihan oikeissa. Aikuisten juhlat, iltapuku. Sivistynyttä väkeä, jotka ovat työskennelleet eri puolilla maailmaa ns. merkittävien ihmisten kanssa ja sitä kautta kahlanneet useat "hienot juhlat" muuallakin kuin Suomessa. Melko monella naisella oli tavalliset silmälasit.
Onko asia siis niin, että ne, joille tällaiset juhlat ovat tuttuja, eivät niin paljoa kiinnitäkään huomiota ulkoasuunsa kuin teikäläiset, jotka vain unelmoitte hienoista juhlista. Jonkinlaista epävarmuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle silmalasit ovat apuvaline eivatka mikaan muoti-ilmio. Et kai jalkansa menettanytta kysyisi ottamaan arkista proteesia pois tai sokeaa jattamaan keppia kotiin juhliin mennessa.
Terv. -4 dpt
Niin mullekin. Ja niin mun tyttärellekin. Silti juhlissa käytetään piilolinssejä. Terveydelliset syyt ymmärrän silmälasien käyttöön, mutta tuskinpa kaikki on kykenemättömiä piilolinssien käyttöön.
Terv. ap -6.50 ja tytär -5.25
Käsittämätön ajatusmaailma. Ovatko silmälasit jotain aivan hirvittävää? Ihan kuin julistaisi, että "minulla on kuppa, aids ja ebola, älkää tulko lähelleni", kun on lasit päässä? Mitä jos lapsesi saa vaikka kiinteät hammasraudat ja tuleekin jotkut isot juhlat, käyttekö otattamassa ne hirveät telaketjut pois siksi päiväksi?
Silmälasit eivät ole tämän päivän keksintö. Niitä on käytetty satoja vuosia, jo paljon aiemmin kuin nuo vanhojenpuvut olivat päivän muoti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle silmalasit ovat apuvaline eivatka mikaan muoti-ilmio. Et kai jalkansa menettanytta kysyisi ottamaan arkista proteesia pois tai sokeaa jattamaan keppia kotiin juhliin mennessa.
Terv. -4 dpt
Niin mullekin. Ja niin mun tyttärellekin. Silti juhlissa käytetään piilolinssejä. Terveydelliset syyt ymmärrän silmälasien käyttöön, mutta tuskinpa kaikki on kykenemättömiä piilolinssien käyttöön.
Terv. ap -6.50 ja tytär -5.25
On sulla kyllä ongelma
Entäs jos ei ole rahaa piilolaseihin?Tonni voidaan laittaa tyttären prinsessapäivään, mutta paria kymppiä ei voida piilarilaatikosta maksaa? Seems legit.
ap
Prinsessapäivään???
Piilolasien käytön yleistyessä ovat yleistyneet myös silmävauriot. Niistä yleisimmät ovat hapenpuute, hiertymät ja verisuonten uudiskasvu. Järkeviä nuoria. Järkevämpiä kuin ap.
Voiko joku oikeasti asiasta tietävä kertoa, kuuluuko juhlapukuetikettiin oikeasti se, ettei saa olla silmälaseja päässä?
Vierailija kirjoitti:
Piilolasien käytön yleistyessä ovat yleistyneet myös silmävauriot. Niistä yleisimmät ovat hapenpuute, hiertymät ja verisuonten uudiskasvu. Järkeviä nuoria. Järkevämpiä kuin ap.
Ainakin kuukausilinsseissä on hengittäviä, niin ei tule hapenpuutetta. Myös lepopäiviä silmille tarpeeksi. Kymmenen vuotta olen ilman ongelmia käyttänyt. En ota kantaa nyt aloitukseen sen kummemmin.
http://www.avatv.fi/minisaitit.shtml/linnan_juhlat/2011/tarja-halonen-j…
Jos linnanjuhlissa Ara ja Tartsakin on pokat päässä, miksi pingottaa lukion tansseissa?
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku oikeasti asiasta tietävä kertoa, kuuluuko juhlapukuetikettiin oikeasti se, ettei saa olla silmälaseja päässä?
Ei kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Jos linnanjuhlissa Ara ja Tartsakin on pokat päässä, miksi pingottaa lukion tansseissa?
Jos pressa ja ukko voi mennä linnanjuhliin rilleissä, miksei lukiolainen saisi tanssia rillit päässä. Näyttäkää mullekin se etiketti, jonka mukaan rillejä ei saisi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Aralla ja Tartsalla on kevyet kehykset. Etenkin Tarjalla melkein huomaamattomat. Lukiolaisilla on usein voimakkaammat kehykset, jotka sopii arkeen erinomaisesti. Juhliin ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu. Silmälasien käyttäjät voivat aivan vapaasti käyttää silmälasejaan myös korkeatasoisissa juhlissa. Tosin monet naiset, nimenomaan naiset, haluavat hankkia itselleen ns. juhlasilmälasit korkeatasoisiin juhliin. Pakko se ei ole, etiketti ei vaadi.
Mulle sovitettiin ja tilasinkin piilarit aikoinaan. Saan ne helposti päähän ja pois, mutta tuntia kauempaa en pysty pitämään kun hiertävät niin. Mahtaisiko syynä olla se, että ne korjaa hajataittoa ja niiden pitäisi pysyä tietyssä asennossa silmissä. Vaan ei pysy, pyörähtävät jatkuvasti ympäri ja sen tuntee ja näkö sumenee samalla. Melko turvallista vaikka autoa ajaessa...
Toisella tyttärelläni on yli 5 miinuslasit ja hän ei missään nimessä halua piilareita. Ei edes tuleviin tansseihinsa. Eiköhän nykypäivänä jokainen saa näyttää miltä haluaa.
Ja toki taas miehet saavat käyttää tätä apuvälinettään ihan ongelmitta, mutta tytön pitäisi kärsityttää itseään.
Ei se ole kuule se kahdenkympin laatikko. Ainakin silloin, kun itse PYSTYIN käyttämään piilareita, tarvitsi lääkäriltä reseptin ja sovitukset optikolla.
Ja eiköhän jokainen teini, jota ITSEÄÄN HÄIRITSEE omat lasinsa, kinua vanhemmiltaan piilarit. Ei siinä tarvitse aikuisten olla tyrkyttämässä jotain omia ihmeellisiä tyyliohjeitaan. Mielummin ostaisin vaikka teinille jotkut asuun sopivat kakkoslasit, joilla olisi muutakin käyttöä myöhemmin, kuin yhtä satunnaista juhlakertaa varten piilarit. Eihän hän ole edes itsensä näköinen ilman laseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytiin tänään katsomassa tyttären tanssit. Oli upeaa ja kaunista, mutta vähän hämmästytti, miksi niin monella tytöllä oli silmälasit päässä? En ihmettele pahalla, mutta eihän se nyt kovin juhlavan näköistä ole kun muuten ollaan täydessä tällingissä mutta nenällä keikkuvat kuitenkin arkiset kakkulat...
"En ihmettele pahalla, mutta..." on täysin verrannollinen lauseeseen "En ole rasisti, mutta...". Älä valehtele itsellesi, kenellekään muulle se ei mennyt lävitse.
Huoh. Tarkoitin tuolla lauseella sitä, että en ole mitään silmälasikieltoa haluamassa vanhojen tansseihin tai muutenkaan paheksu silmälasipäisiä tanssijoita, vaan mietin vain siitä, mikä mahtaa olla syynä niiden käyttämiseen juhlissa. Kyllä te otatta kaiken henkilökohtaisesti.
ap
Kun lasit maksavat joillakuilla yli tonnin, niin mitäs luulet piilareiden maksavan siihen päälle? Eikä kaikkien silmiin edes piilarit sovi. Se on kovin yksilöllistä sekin.
Minulla oli jopa hääkuvassani silmälasit, mitäpä sanot siitä?! :O :D
Niinpä minullakin maksaa. Pieni laatikko kertakäyttöpiilareita maksaa ehkä 20 euroa, eli ei kai se nyt rahasta ole kiinni.
Mikäs siinä, että oli. Jos ei johdu terveydellisistä syistä, en vaan ymmärrä että miksi ihmeessä. Mutta eihän se minulle edes kuulu.
ap
No kuule, ihan vaikka siitä syystä joku pitää silmälaseja, eikä piilareita, kun ei ole niin ulkonäkökeskeinen luonne. Eli joillakin on tässä elämässä muutakin mietittävää kuin se ,että näytänkö nyt jonkun mielestä rumalta laseissa. Jotenkin tämä maailma on mennyt ihan hulluksi, kun täytyy jo miettiä, miksi jollakin on lasit päässä, eikä piilarit.
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta piilarit päähän juhlaa varten. "Ei viitsi" on huono tekosyy. Sitten ei tarvitse viitsiä osallistua koko juhlaan.
Et voi olla tosissas? Vai ei asiaa vanhojentansseihin jos et laita piilareita? Ja pyörätuolin käyttäjältä tuoli pois. Jos ei viitsi kävellä omilla jaloilla ei tarvitse osallistua koko juhlaan? Entä lapsi jolla on molemmat? Sekä pyörätuoli että lasit?
En jaksa lukea kaikkia kommentteja, mutta ap minä olen samoilla linjoilla kanssasi. Silmälasit ei sovi iltapukuun, jos minulla olisi silmälasit hankkisin kyllä piilarit vanhojen tanssia varten. Jos olen jo panostanut kaikkeen muuhun ulkonäössäni yhtä iltaa varten hölmöä jättää puolitiehen.
...alapeukku sadetta odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea kaikkia kommentteja, mutta ap minä olen samoilla linjoilla kanssasi. Silmälasit ei sovi iltapukuun, jos minulla olisi silmälasit hankkisin kyllä piilarit vanhojen tanssia varten. Jos olen jo panostanut kaikkeen muuhun ulkonäössäni yhtä iltaa varten hölmöä jättää puolitiehen.
Samaa mieltä, ja niin teinkin. Lasit nyt vaan vaikuttavat kokonaisuuteen, ja jos on isompia koruja tai hiuskoristeita niin eivät välttämättä sovi hyvin yhteen lasien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ulkokultaiset mielipiteet alapeukutetaan. Ja ihan aiheesta.