Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omien silmiesi väri - miehesi silmien väri - lastesi silmien väri?

Vierailija
17.02.2006 |

Katsotaan, meneeko biologiankirjan yksinkertaistetun mallin mukaan!

Meillä

minä - vihreä

mies - " orvokinsininen"

lapsi - " orvokinsininen"

Eli kai mullakin jossain joku latentti sinigeeni on ollut.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ruskea

tyttö ruskea

Vierailija
22/65 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kent:

että kahdella sinisilmäisellä olisi ruskeasilmäinen lapsi koska sinisilmäisillä ei ole ruskeaa geeniä. Sinisiin silmiin tarvitsee kaksi sinistä geeniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vähän hassulta kun kerron että meillä näin niin sitten väitetään ettei teillä voi olla näin.

Onneksi mun mieheni ei epäile olevansa lapsen isä. Vaikka hänkin on biologiansa lukiossa opiskellut.

Vierailija
24/65 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulla vaaleansiniset

isällä ihan jäänsiniset

ja pojalla mustanruskeat.

En ymmärrä tätä, sillä on muutenkin ihan musta tukka ja tumma iho ja vanhemmat ollaan ihan blondeja!

Vierailija
25/65 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku jo tuossa selittikin, niin 2 ruskeasilmäistä voi saada sinisilmäisiä lapsia, mutta 2 sinisilmäistä EI VOI saada ruskeasilmäisiä lapsia.

Taitaa olla postimiehen lapset.

Vierailija
26/65 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletko ettei lapsen äiti tiedä kuka lapsen isä on?

Jos minä äitinä kerron lapsen isän silmien värin niin kyllä sen pitäisi olla ihan luotettava tieto.

Vierailija
27/65 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne vanhemmilta perityt kromosomit. Mutaatioita tapahtuu varmasti aina silloin tällöin tai niin sanottuja crossing-overeja geeneissä, mutta pääsääntöisesti pigmenttien periytyminen pitäisi tapahtua oppikirjojen mukaan.

Niin ja ne mutaatiothan sattuu yleensä jo siellä vanhempien sukusoluissa.

-22-

Vierailija
28/65 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lapsia, mutta 2 sinisilmäistä EI VOI saada ruskeasilmäisiä lapsia.

Vierailija
29/65 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuten joku jo tuossa selittikin, niin 2 ruskeasilmäistä voi saada sinisilmäisiä lapsia, mutta 2 sinisilmäistä EI VOI saada ruskeasilmäisiä lapsia.

Taitaa olla postimiehen lapset.

Vierailija
30/65 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytin konditionaalia, ei olisi mahdollista. Ja kuten sanottua, se mitä kirjotin lukee bilsankirjoissa eli en minä sitä nyt IHAN omasta päästä heittänyt. Mutta hyvä tietää että ainoastaan geenitutkijat saavat vastata tällaisiin kysymyksiin! Tottakin mutaatiot ovat mahdollisia, mutta et kai sinäkään väitä että on ihan tavallista että kahdella sinisilmäisellä on ruskeasilmäinen lapsi. Se taas on suhteellisen tavallista että kahdella ruskeasilmäisellä on sinisilmäinen lapsi.

Vähän harmittaa tuollaiset " älkää sitten vastatko ellette ole alan asiantuntijoita" . Palsta taitaa kuivua aika pieneksi jos tänne vaan asiantuntijat saavat kirjottaa. Ja juu, tiedän että ap:n kysymys oli vaan minkä väriset silmät lapsillanne on mutta kuitenkin.

Vierailija
31/65 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että nainen kertoisi ettei mies ole lapsen isä, jos on pettänyt miestään eikä halua tuoda sitä julki?

Vierailija
32/65 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siksi ärsyttää että ruvetaan puhumaan jostain postimiesten lapsista. Se on aika loukkaavaa, ei tälläisella anonyymipalstalla mutta oikeassa elämässä. Tiedän tasan tarkkaan mitä moni ajattelee meidän lapsen ja hänen isänsä sukulaisuussuhteesta :( t. 33

Vierailija
33/65 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Luuletko että nainen kertoisi ettei mies ole lapsen isä, jos on pettänyt miestään eikä halua tuoda sitä julki?

Vierailija
34/65 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ihan peruskoulupohja. Lukion syventävät perinnöllisyyskurssit ja yliopiston biologian ihmisen perinnöllisyys (kesäyliopisto, mutta samat opettajat) takana väitteissäni.

Vierailija
35/65 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sini-harmaat silmät

miehelläni ruskeat

tyttärellä: ruskea-vihree-harmaat

Riippuen mistä suunnasta valo tulee

Vierailija
36/65 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei nyt ihan peruskoulupohja. Lukion syventävät perinnöllisyyskurssit ja yliopiston biologian ihmisen perinnöllisyys (kesäyliopisto, mutta samat opettajat) takana väitteissäni.

Vierailija
37/65 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en huomannut että joku oli puhunut postimiehen lapsista. Nyt siis vasta huomasin. Eikä ole todellakaan kivaa kun joku epäilee tuollaisia, meillekin tulee joskus ihmekommentteja siitä että kuopuksellamme on punanen tukka vaikka muilla lapsilla vaalea tukka (ja meillä ei kummallakaan punaista tukkaa). Hölmöä.

Vierailija
38/65 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos teidän vanhemmista joku onkin pettänyt?

Voisi hypätä seuraavaan polveen tuo tummuus...

Tämä oli muuten kerran yhden elokuvan aiheena, todella hauska elokuva.

Vierailija
39/65 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija
40/65 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isälläni vihreää ja ruskeaa silmissä

Äidilläni jopa kellertävän vihreät, aavistus harmaata.

Minä vihreänharmaat

Mies tumman ruskeat

Lapsi harmaat, joissa vain aavistus vihreää.

Laitanpa siskonilapsetkin, kun niillä on niin vinkeät

Sisko vihreänharmaat

Miehensä siniset

Esikoinen sekaväriset, ruskeaa, vihreää, harmahtavaa.

Toinen toinen silmä sekavärinen kuten esikoisella, toinen puoliksi vihreä ja toinen puoli vaalean ruskea

kolmas siniset

neljäs samanlaiset kuin esikoisella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi