Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Wanhojen tansseista tullut missikisat lukiotytöille

Vierailija
19.02.2016 |

Ilta-Sanomat etsii kauneimpia pukuja uutisessaan. Mistä lähtien tapahtumasta on tullut missikisat? Asut muuttunut iltapuvuiksi ja käytetään jopa 800e.

Kommentit (261)

Vierailija
161/261 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä kateuden aiheuttaja on kampaajalla käynti? Käyn kampaajalla aina kun menen juhliin tai parempaan tilaisuuteen, käyn jopa ennen pikkujouluja tai työmatkaa. Onhan ne ammattilaisen laittamat hiukset ihan eri näköiset eikä se nyt satasia maksa. Miksi koulun juhlaan ei voi käydä kampaajalla? Onko se jonkun mielestä yletöntä luksusta?

Ei se nykyään riitä, että käydään kampaajalla ja meikissä, täytyy käydä ensin harjoituskampaajalla ja harjoitusmeikissä suunnittelemassa varsinainen pynttääminen....

Mä kävin harjotuskampauksessa jo vuonna 1994.

Vierailija
162/261 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

.

Minun oli pakko jättää vanhojentanssit väliin, koska en ulkonäköni vuoksi kelvannut joukkoon. Luokkani suositut tytöt tekivät selväksi, että näin lihavalla ja rumalla ei ole asiaa heidän juhlaansa. Olisin kuulemma pilannut kaikkien muidenkin päivän. Että kyllä meidän aikanamme vanhojentansseissa oli kyse ainoastaan siitä, että näytettiin täydellisiltä.[/quote]

Jos sinä koet, että et ole nainen ja toisaalta haluat, että naiset eivät saa olla kauniita, niin onkohan vika sinussa vai muissa, jotka eivät ajattele kuin sinä? En ymmärrä, miksi yhdistät naiseuden ja ulkonäön. Katsot asiaa hyvin kapeasti ja ulkonäkökeskeisesti ja on ihan omaa päättelyäsi, että vain täydellinen kelpaa.[/quote]

.

Lainasitkohan vahingossa väärää kirjoittajaa? Kyllä minä koen olevani nainen (joskaan en mistään kauneimmasta) päästä ja kyllä minun mielestäni nainen saa olla kaunis. Nautin itse esimerkiksi muotilehtien ja blogien seuraamisesta ja siten kauniiden naisten katselemisesta. Pidän vaatteista, koruista ja meikeistä mutta eivät nekään tee minusta kaunista ja hoikkaa, vaikka sellainen haluaisinkin olla.

.

Ja minua kiusattiin pahasti kouluaikanani, myös lukiossa, ja minulle ihan oikeasti kerrottiin, ettei minulla ole ulkonäköni vuoksi mitään asiaa vanhojentansseihin. Silloin se tuntui todella pahalta ja vieläkin asiaa on ikävä muistella, vaikka olenkin jo sinänsä sujut asian kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/261 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan ku naiseuden ydin on vain kauniilta näyttäminen saadaan tyytyä naisen euroon. Miettikää mammat mitä prinsessoillenne opetatte. Jösses.

Suuryrityksen naisjohtaja ei saa olla kaunis?

Mieti itse, mitä lapsellesi opetat. Jösses

No halojaa, meneekö pojilla samassa mittakaavassa rahaa ulkonäköön? Nuoret tytöt on kauniita ilman satojen eurojen ulkonäkökeskeisyyteen perustuvaa tällinkiä. Missikisat tosiaan.

Multa meni kyllä sun kommentti ihan ohi. Miehillä nyt yleensä menee sitä rahaa vanhempanakin vähemmän kuin naisilla.

Mun mielestä on oikein opettaa nuorille naisille, että menestyvä ja älykäs nainen voi ja saa olla kaunis.

Vierailija
164/261 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan ku naiseuden ydin on vain kauniilta näyttäminen saadaan tyytyä naisen euroon. Miettikää mammat mitä prinsessoillenne opetatte. Jösses.

Ei vanhojenpäivässä ole kyse mistään naiseuden ytimestä vaan juhlasta, jossa esitetään tietynlainen tanssinäytelmä. Asujen lisäksi tärkeitä asioita ovat hyvä ryhti ja kohtelias käytös. Nuoret oppivat, että arjen ja juhlan erottaa toisistaan esimerkiksi pukeutuminen. Naisella on oikeus näyttää naiselta, ei tarvitse kuvitella, että tasa-arvo olisi ulkoisen habituksen kieltämistä.

.

Minun oli pakko jättää vanhojentanssit väliin, koska en ulkonäköni vuoksi kelvannut joukkoon. Luokkani suositut tytöt tekivät selväksi, että näin lihavalla ja rumalla ei ole asiaa heidän juhlaansa. Olisin kuulemma pilannut kaikkien muidenkin päivän. Että kyllä meidän aikanamme vanhojentansseissa oli kyse ainoastaan siitä, että näytettiin täydellisiltä.

Ei, vaan kyse oli siitä, että sinä et pitänyt puoliasi ja koulussasi oli muutama idiootti tyttö

.

Ehkä näin. Olin tosin tuolloin koulukiusattu, eikä olisi tullut mieleenikään väittää vastaan näille kuningattarille.

Vierailija
165/261 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No halojaa, meneekö pojilla samassa mittakaavassa rahaa ulkonäköön? Nuoret tytöt on kauniita ilman satojen eurojen ulkonäkökeskeisyyteen perustuvaa tällinkiä. Missikisat tosiaan.

Tiesitkö, että ketään ei pakoteta kampaajalle, meikkiin, suihkurusketukseen jne.? Ja tiesitkö, että nuoret miehet käy kuntosalilla treenaamassa kroppaansa eli he ovat aika ulkonäkökeskeisiä, vaikka eivät laita päälleen pitsiä ja röyhelöjä.

Kyllähän kuntosalilla käynti painii pikkuisen eri sarjassa kuin pakonomainen pynttäytymisen tarve. Kritisoin siis ideaa, jossa tytöt pakotetaan shoppailu-kilpavarusteluun ulkonäöllä pätemisen takia.

Vierailija
166/261 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että ketään ei pakoteta kampaajalle, meikkiin, suihkurusketukseen jne.? Ja tiesitkö, että nuoret miehet käy kuntosalilla treenaamassa kroppaansa eli he ovat aika ulkonäkökeskeisiä, vaikka eivät laita päälleen pitsiä ja röyhelöjä.

Kyllähän kuntosalilla käynti painii pikkuisen eri sarjassa kuin pakonomainen pynttäytymisen tarve. Kritisoin siis ideaa, jossa tytöt pakotetaan shoppailu-kilpavarusteluun ulkonäöllä pätemisen takia.

Kuka pakottaa? Ei koulu ainakaan. Vain ulkonäkökeskeinen ihminen kuvittelee, että kaikki muutkin tuijottavat vain kuorta.

Vierailija
167/261 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihava ja ruma ei mielestäsi ole nainen?

.

Tietenkin ruma ja lihava on nainen, olenhan minäkin nainen. :D Mutta vanhojentansseihin en kelvannut.

Vierailija
168/261 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vanhojenpäivässä ole kyse mistään naiseuden ytimestä vaan juhlasta, jossa esitetään tietynlainen tanssinäytelmä. Asujen lisäksi tärkeitä asioita ovat hyvä ryhti ja kohtelias käytös. Nuoret oppivat, että arjen ja juhlan erottaa toisistaan esimerkiksi pukeutuminen. Naisella on oikeus näyttää naiselta, ei tarvitse kuvitella, että tasa-arvo olisi ulkoisen habituksen kieltämistä.

.

Minun oli pakko jättää vanhojentanssit väliin, koska en ulkonäköni vuoksi kelvannut joukkoon. Luokkani suositut tytöt tekivät selväksi, että näin lihavalla ja rumalla ei ole asiaa heidän juhlaansa. Olisin kuulemma pilannut kaikkien muidenkin päivän. Että kyllä meidän aikanamme vanhojentansseissa oli kyse ainoastaan siitä, että näytettiin täydellisiltä.

Jos sinä koet, että et ole nainen ja toisaalta haluat, että naiset eivät saa olla kauniita, niin onkohan vika sinussa vai muissa, jotka eivät ajattele kuin sinä? En ymmärrä, miksi yhdistät naiseuden ja ulkonäön. Katsot asiaa hyvin kapeasti ja ulkonäkökeskeisesti ja on ihan omaa päättelyäsi, että vain täydellinen kelpaa.

Kukahan tässä sen ajatuksen oli ilmi tuonut; muut tytöt.

Jotka tekivät selväksi, että tuo kirjoittaja ei mukaan kelpaa. Yleensä näissä ei ole kyse mistään sanomisista tms. vaan sen uhriksi haluavan omasta kokemuksesta, hän on itse päätellyt, että näin on ja syyllistää sitten omista ajatuksistaan muita.

Vierailija
169/261 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Multa meni kyllä sun kommentti ihan ohi. Miehillä nyt yleensä menee sitä rahaa vanhempanakin vähemmän kuin naisilla.

Mun mielestä on oikein opettaa nuorille naisille, että menestyvä ja älykäs nainen voi ja saa olla kaunis.

Kaunis ja älykäs voi olla ilman tekositä ja tekotätä, satojen eurojen satsausta. Näillä kekkereillä vahvistetaan sitä, että on oltava tietynlainen rahalla saavutettavissa oleva, että voi olla kaunis. Kauneus ei myöskään ole vain hollywood -prinsessa huttua, minkä käsityksen nykyajan hömpötyksestä saa.

Vierailija
170/261 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Ei, vaan kyse oli siitä, että sinä et pitänyt puoliasi ja koulussasi oli muutama idiootti tyttö

.

Ehkä näin. Olin tosin tuolloin koulukiusattu, eikä olisi tullut mieleenikään väittää vastaan näille kuningattarille.

Joten olennainen kysymys kuuluukin: oletko sinä vastuussa omista tunteistasi vai voitko ikuisesti siirtää syyn niistä muiden niskaan?

Vierailija
171/261 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin kitkerät akat! Antaa nuorten laittautua juhlapäivänään :) Nykynuorilla on ihan omaakin vahvaa tahtoa, joten panostavat kuten parhaaksi katsovat. Nyt on tanssijoilla railakkaat jatkot menossa, toivotaan kaikille oikein hauskaa iltaa!

Vierailija
172/261 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin iltasanomien videokoostetta ja kovin on nuorilla tytöillä rintamus pumpattu korkealle ja olkapäät paljaana. Kovin on ajat muuttuneet vuosien varrella. Wanhojen tanssit -nimen voisivat poistaa kokonaan.

Vierailija
173/261 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaunis ja älykäs voi olla ilman tekositä ja tekotätä, satojen eurojen satsausta. Näillä kekkereillä vahvistetaan sitä, että on oltava tietynlainen rahalla saavutettavissa oleva, että voi olla kaunis. Kauneus ei myöskään ole vain hollywood -prinsessa huttua, minkä käsityksen nykyajan hömpötyksestä saa.

Sinä oikeasti kuvittelet, että tytöt on koulussa ilman meikkiä eikä lukiolainen koskaan muuten käy kampaajalla kuin vanhojentanssipäivänä? Kyllä ne tietää suurin osa ihan itse, miten varjostukset laitetaan, mutta joskus on kiva hemmotella itseään ja mennä meikattavaksi. Ne meikkaajat on yleensä amiksen käynyttä väkeä, joka näin saa töitä ja tienaa elantonsa, Kaikki siis voittaa. Mitä pahaa siinä on?

Vierailija
174/261 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Jos sinä koet, että et ole nainen ja toisaalta haluat, että naiset eivät saa olla kauniita, niin onkohan vika sinussa vai muissa, jotka eivät ajattele kuin sinä? En ymmärrä, miksi yhdistät naiseuden ja ulkonäön. Katsot asiaa hyvin kapeasti ja ulkonäkökeskeisesti ja on ihan omaa päättelyäsi, että vain täydellinen kelpaa.

Kukahan tässä sen ajatuksen oli ilmi tuonut; muut tytöt.

Jotka tekivät selväksi, että tuo kirjoittaja ei mukaan kelpaa. Yleensä näissä ei ole kyse mistään sanomisista tms. vaan sen uhriksi haluavan omasta kokemuksesta, hän on itse päätellyt, että näin on ja syyllistää sitten omista ajatuksistaan muita.

.

Olen todella pahoillani, jos viestistäni sai sen käsityksen, että syyllistän näitä minua kiusanneita tyttöjä siitä, etten kelvannut mukaan vanhojentansseihin. Kyllä vika oli täysin minussa itsessäni: En pitänyt tuolloin lainkaan huolta ulkonäöstäni ja ymmärrän täysin, etteivät nämä suositut tytöt halunneet minua pilaamaan heidän tärkeää päiväänsä.

.

Tarkoitin viestilläni vain sitä, että meillä vanhojentansseissa oli kyse todellakin vain siitä, että tytöt saivat olla päivän prinsessoina. Kyse ei siis ollut siitä, että opittaisiin hyviä käytöstapoja tai juhlittaisiin koko luokka yhdessä tms. mitä täällä on tuotu esille. Meillä koko päivän tarkoitus oli vain näyttää mahdollisimman hyvältä.

Vierailija
175/261 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ihanaa kun Suomessa ei muutenkaan juhlita ikinä noin näyttävästi! Mutta taas jollain elämäänsä kyllästyneellä on naama nutturalla tottakai.

Vierailija
176/261 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain kateellinen!! kirjoitti:

Just ihanaa kun Suomessa ei muutenkaan juhlita ikinä noin näyttävästi! Mutta taas jollain elämäänsä kyllästyneellä on naama nutturalla tottakai.

Niinpä. Mikään ei ole Suomessa niin suuri synti kuin joskus panostaa kunnolla ulkonäköön :D Ja varsinkin naiselta! Kivasta päivästä pitää huonot puolet kaivaa esiin.

Vierailija
177/261 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihava ja ruma ei mielestäsi ole nainen?

.

Tietenkin ruma ja lihava on nainen, olenhan minäkin nainen. :D Mutta vanhojentansseihin en kelvannut.

Kaikki sinne kelpaavat ja saavat osallistua. Se on oma valinta, jos ei halua osallistua.

Vierailija
178/261 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

.

Joten olennainen kysymys kuuluukin: oletko sinä vastuussa omista tunteistasi vai voitko ikuisesti siirtää syyn niistä muiden niskaan?

.

Kyllä. Minä olen vastuussa omista tunteistani. En todellakaan siirrä syytä niitä toisten niskaan. Kuten kirjoitin, ymmärrän täysin, että nämä suositut tytöt halunneet minua vanhojentansseihin.

.

Halusin vain tuoda esille, että ainakin joissain kouluissa vanhojentansseissa ON kysymys puhtaasti siitä, että pyritään näyttämään mahdollisimman hyvältä. Missä ei sinänsä ole mitään väärää, mutta täällä jotkut kertovat, ettei heidän tarvinnut mitenkään erityisesti tälläytyä vanhojentansseja varten. Joten halusin vain tuoda toisenlaisenkin näkemyksen tähän asiaan. :) Mutta esitin asiani väärin, pahoittelut siitä.

Vierailija
179/261 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meikkasin itse, en käynyt harjoituskampauksessa, en ottanut rusketusta, tekokynsiä tai ripsenpidennyksiä. Kengät löysin Cittarista ja puvun ompeli äiti, kun välttämättä halusi, ja hienohan siitä tuli! Ei ollut limusiinia, mutta yhteiset jatkot oli sovittu ja varattu eräästä paikasta ja sitä ennen käytiin illallisella. Ei tullut kovin kalliiksi. Näytin ihan tarpeeksi kauniilta. Ketään ei sorsittu. Toiset olivat laittautuneet enemmän ja toiset vähän vähemmän, mutta kivat mekot kaikilla päällä. Mukavia muistoja.

Vierailija
180/261 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan itsestä kiinni miten noihin vanhojen tansseihin suhtautuu. Kenenkään ei ole pakko mennä kilpavarusteluun mukaan. Kasvattakaa noita lapsia ne parempaan itsetuntoon, niin ei tarvitse lähteä kilpailemaan muiden kanssa. Nuo kynsihoidot ja suihkurusketukset yms. on oma valinta ja jos rahaa on niin siitä vaan.

Ärsyttää se että tässä olisi jotain eriarvoista. JOKAINEN voi osallistua niihin, pienellä rahalla tai isolla rahalla.