Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lääkärit yrittävät tuputtaa kaikille mielialalääkkeitä?

Vierailija
18.02.2016 |

Kävin lääkärillä ahdistuksen ja paniikkioireiden takia ja lääkkeeksi yritettiin tuputtaa taas mielialalääkkeitä. Tämä on jo ainakin kolmas kerta, kun niitä on yritetty minulle määrätä elämäni aikana. En kärsi masennuksesta, eikä ole muitakaan mielialahäiriöitä paniikkihäiriön lisäksi. Kaiken lisäksi 17-vuotiaana nuoruuden typeryksissäni suostuin kerran mielialalääkkeitä syömään, joista tuli hirveät seuraamukset. Monille minun ystäville ja tutuille on myös yritetty niitä jostain syystä tyrkyttää. Mistä tämä johtuu? Voisiko joku lääkäri tai joku joka tietää asiasta jotain kertoa, että miksi ihmisille määrätään noin hanakasti lääkkeitä, joista helposti tulee vakavia sivuseurauksia? (Huom. julkinen terveydenhuolto kyseessä)

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bentsoja ei saa määrätä ja terapiaan ei pääse. Helpompi vaan mielialalääkkeillä pistää porukka kasviksiksi.

Niin ja oikeasti auttavia lääkkeitä ne eivät osaa edes ajatella. Masennus on yleisin ns. henkisistä vaivoista. Sieniterapia näyttäisi olevan siihen tehokas hoito kun 1-2 kertaa on riittänyt parantamaan ihmisiä. Siitä on amerikkalainen kirja jonka tekijä on ollut julkisuudessa. En muista nyt hänen nimeään. Sattumalta juuri silloin kun koitin hakea apua hesarissa oli juttu sienien lääkekäytöstä. Ei se mua auta kun mun ongelma on ahdistus. Kerroin siitä hoitajalle että jos ongelmani olisi masennus kuten väitätte niin ottaisin sieniä vaikka omalla luvalla.

Vierailija
82/87 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan edes ehdotettu moisia lääkkeitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä lääkevastaiset ihmiset pitäisi siivota hoitojonosta kokonaan pois kuluttamasta lääkäreiden aikaa ja vaivaa. Piikittäkööt vaikka mitä huuhaauutetta itseensä, mutta pois julkisilta.

Ongelma on juuri siinä, että näitä määrätään joskus vähäisellä tutkimuksella. Sisarelleni lääkitys aiheutti bipolaarisuuden puhkeamisen, koska se alkuperäinen ongelma ei ollutkaan masennus. 

Vierailija
84/87 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sponsoroituja lumelääkkeitä on helpompi myydä kuin oikeaa apua. 
Jos lähtee oman käden kautta niin farmaseutit ja kallonkutistajat voi hyvin mielin jatkaa omaa elämää syyttämättä itseään tai joutuakseen vastuuseen.

Vierailija
85/87 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeaa seurattavaa. Normaaleihin asioihin kuten uupumus, johon auttaisi yksinkertaisesti lepo, laitetaan lääkettä joka saa pään sekaisin 24/7. Lihomista, seksi ei kiinnosta ja mikään ei tunnu miltään.

Itsellä om hallinnassa oleva, tilannesidonnainen ahdistushäiriö. En ole masennusta nähnytkään ja kun mulla bentsot näihin tilanteisiin, olen täysin työkykyinen ja elämä hallussa. Silti reseptin pitämisestä saa taistella ja jokainen lääkäri varoittaa että seuraava ei ehkä enää uusi.

Ja minunkin pitäisi laittaa aivokemiani sekaisin vaikka aivan pätevä, ilman sivuvaikuksia oleva lääke on olemassa. Aivan sekopäistä!

Vierailija
86/87 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekopäille pää täyteen lääkkeitä niin ne ei tajua sekoilla ja aiheutta ongelmia ja suurta laskua. Ja toisekseen se on halpa apu ihmisille joita ei edes kannattaisi auttaa

Vierailija
87/87 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, burn outtiin määrättiin masennuslääke vaikken ole siis masentunut vaan uupunut työstä. Lääkäri vaan yotwsi että kos näitten lääkkeitten voimalla jaksat sitten paremmin. Todellisuudessa huaisin vain levätä kun olen niin väsynyt.