Inga Sulin, 70 v: Ei huolia, lapsia eikä valvomisia.
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000001120216.html
Hahaa, mammat. Mites nyt suu pannaan? Velat ne vaan porskuttaa nuorekkaina, kun ei tarvitse lasten takia valvoa ja olla huolissaan! :D
Kommentit (59)
Aira Samulinilla on kaksi lasta. Nuorekkuus ei vaadi lapsettomuutta.
Taitaa mammoilla olla liian kiire vaihtaa kultamussukoiden kakkavaippoja, että ehtisivät kommentoimaan mitään. :D
Tottakai on selvä, että lapseton pysyy nuorekkaampana. Varmaan on poikkeuksiakin, mutta yleinen trendi on tuo.
Olen milj kertaa mieluummin vaikka ryppyinen kuin rusina ja värjään vaikka hiilellä mustat silmänaluset itselleni kuin olisi lapseton. Rehellisesti. Ingalla toimii defenssimekanismit hienosti kun kys seikoilla peittää surullisuutensa ja epäonnistumisen/vajavaisuuden tunteensa siitä että ei ole Äiti.
Vierailija kirjoitti:
Olen milj kertaa mieluummin vaikka ryppyinen kuin rusina ja värjään vaikka hiilellä mustat silmänaluset itselleni kuin olisi lapseton. Rehellisesti. Ingalla toimii defenssimekanismit hienosti kun kys seikoilla peittää surullisuutensa ja epäonnistumisen/vajavaisuuden tunteensa siitä että ei ole Äiti.
Kai sä tiedät, että velat ajattelee susta ja sun lapsista noin.
Että sulla on defenssimekanismit päällä ja kognitiivinen dissonassi, koska olet pilannut elämäsi, koska olet äiti.
Olet pelkkä palvelija, et mitään muuta, ilmainen palvelija, ja se mitä luulet rakkaudeksi lapsiltasi, on vain pakollinen riippuvuussuhde.
No on kyllä upean näköinen ikäisekseen. Mä näytän jopa vanhemmalta, nelikymppisenä neljän äitinä.
Valintoja. Vaikka olis kyllä hienoa olla pirteä ja rypytön :)
Vierailija kirjoitti:
Aira Samulinilla on kaksi lasta. Nuorekkuus ei vaadi lapsettomuutta.
Aira Samulin nuorekas????? Hyrsylänmutkan zombie se on.
Pari asiaa. Jos Inga Sulin näyttää jonkun silmissä kolmikymppiseltä, kannattaa käydä optikolla. Toisekseen miksi juuri lapset olisivat se juttu, joka vanhentaa ja rypistää? Sulinkin luetteli tuossa jutussa monta muutakin asiaa. Eiköhän se ole elintavat noin yleensä mikä vaikuttaa. Jos ei tupakoi, säästyy jo paljolta.
Lapset pitävät jopa nuorempana, koska äiti pysyy ajan tasalla nuorten muoti-ilmiöistä.
Miten niin nuorekas? Ihan normi 7-kymppisen näköinen. Pinotexia on pinnassa reilusti.
ei nyt niin erikoisen nuorekas mun mielestä, tunnen monta yhtä hyvin säilynyttä, äitejä ja isoäitejä kaikki.
Mutta nää nyt on näitä höpöhöpö otsikoita, kun jotain pitää keksiä.
ps. mulla on kyllä jo harmaita hiuksia joukossa, vaikka olen nuori, eikä haittaa. En vaihtaisi lapsiani pois, jos sillä hiukseni kiiltäisivät enemmän, väriä saa kampaamosta.
Ai kolmikymppiseltä näyttä :D no korkeintaan nuo feikkihampaat, muuten on ihan ikäisensä näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että sulla on defenssimekanismit päällä ja kognitiivinen dissonassi, koska olet pilannut elämäsi, koska olet äiti.
Olet pelkkä palvelija, et mitään muuta, ilmainen palvelija, ja se mitä luulet rakkaudeksi lapsiltasi, on vain pakollinen riippuvuussuhde.
Lisäksi kun pääset vanhus ikään, lapset on unohtanut käy ehkä kerran vuodessa käymässä ja soittaa syntymäpäivänä. Jos välit on enää edes kunnossa. Surullisin näky on vanhus hoitokodissa, jota omat lapset ei käy katsomassa. Se tuska ja odotus vanhuksen silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Lapset pitävät jopa nuorempana, koska äiti pysyy ajan tasalla nuorten muoti-ilmiöistä.
Hahahah, kyllä on herkullista itsepetosta. Kyllä minulla ainakin on aikaa pitää itsestäni huolta ja siten pysyn nuorekkaana, kun ei ole mitään sinappikonetta hoidettavana. Eikä onneksi tule.
Mistä päättelette, että Inkku on vapaaehtoisesti lapseton?
Toisekseen, kiristeltyhän tuota daamia on, poskista ainakin.
Kolmanneksi, tiedän useita seiskakymppisiä, joilla on lapset ja lapsenlapset. Ovat yhtä hehkeitä kuin Inkku. Eli ei se niistä lapsista ole kiinni, ainakaan pitkässä juoksussa. Sen kyllä olen itse huomannut, että vauva-aikana näyttää ryppyiseltä ja rupsahtaneelta, mutta kun se vaihe on ohi, niin kyllä se naama on ihan tarpeeksi palautunut.
Vierailija kirjoitti:
Ai kolmikymppiseltä näyttä :D no korkeintaan nuo feikkihampaat, muuten on ihan ikäisensä näköinen.
Ei ole. Ei tosin 30-vuotiaankaan. Mutta sellainen 50-55 vuotias.
Tuo vastuuhomma on yksi suurimpia murheitani. Olen kahden lapsen isä ja lapset ovat yksi tärkeimpiä asioita minulle, mutta mitä isommiksi he kasvavat, sitä enemmän murehdin tulevaisuutta ja tämän nykyisen maailman sairasta menoa. Jos nyt pääsisin ajassa taaksepäin, niin todennäköisesti valitsisin toisin lasten suhteen.
Ei kaikki velat ole huolettomia ja pirteitä. Vaikka luulis että olisivat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko. Sen tiedän ja uskon että on ihmisiä jotka tehneet kutakuinkin jo murrosiässä tietoisen päätöksen siitä etteivät halua lisätä maailman väkilukua, mutta heistäkin suuri osa on avoin mm adoptiolle tms saadakseen sen lapsen. Ja toki on heitäkin jotka eivät sitä lasta edes jonkun toisen synnyttämänä "ristikseen" halua, se suotakoon heille. Mutta mitä esim Ingaan tulee niin hänen kommenttinsa oikein huokuu defenssiä ja surua asiasta jota hän ei ole saanut. Ja olen mielestäni myös lukenut jostakin että hän olisi kyllä lapsia aikanaan halunnut..
Muuten, onko sinulle kaikesta muustakin noin kovin kyyninen ja skeptinen asenne asioihin? tottakai minun ja lasteni suhde perustuu myös tietynlaiseen riippuvuuteen, mutta sehän on vain luonnollista, mitä pienempi lapsi on kyseessä sitä suurempi tuo riippuvuus on. Se on vanhemman tehtävä sitten toimia lapsen hyväksi ja hoitaa sitä lasta, antaa elämäneväät ja tietyllä tavalla myöskin ruokkia siten sitä riippuvuutta. MUTTA se lapsi kasvaa ja kehittyy eikä suht nopean ajanjakson jälk enää olekaan riippuvainen siitä vanhemmastaan ja hyvä niin, vanhemman tehtävä on päästää pikkuhiljaa irti ja toiv niin että lapsen siivet ovat tarpeeksi kantavat ja vahvat lähteä kotoa ja olla tasapainoinen aikuinen. Ja pian asetelma onkin toisinpäin, vanhempi on enemmän tai vähemmän riippuvainen siitä lapsestaan, tai muusta aikuisen/aikuisten antamasta tuesta ja turvasta. Ja sen toiv saa sitten siltä aikuiselta lapseltaan, ainakin jos ei ole tehtäväänsä vanhempana aivan sössinyt.
En myöskään koe olevani palvelija, en enää kun lapseni ovat murrosiässä, ovat kykeneväisiä tekemään suuren osan asioistaan itse, vaikka ruokansa tai pyykkihuoltonsa. Mutta heidän ei tarvitse niin tehdä, koska heillä on äiti. Toki osallistuvat omalta osaltaan ns kotitöihin, tämä kun ei ole hotelli.
Toivon että saat kokea sen rakkauden joskus mitä lapselta saa ja mitä vanhempi tuntee omaa lastaan kohtaan, vain sen myötä, mielestäni, elämä voi olla täyttä ja täysin onnellista. Se on minun mielipiteeni ja siihen minulla on oikeus, minullakin.
Onnea Sinulle Inga!
(Pitänee katsoa tuota sarjaa ihan mielenkiinnosta. )