Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apua ! laihdutus

17.02.2016 |

Viime talvi oli minulle henkisesti erittäin raskas ja syömishäiriö oireili sen johdosta, kuten myös masennus.
olen nyt tullut siihen tilanteeseen, että paino on 80kg. Ja pituutta vain 156.
nyt tarvitsisi saada laihdutus nopeasti käyntiin.
ajattelin aloittaa kävelemällä n. Puolitoista tuntia päivässä reipasta kävelyä.
aloitin tämän kävelyrutiinin kaksi päivää sitten kunnolla.
lisäksi minulla on kolmen kilon käsipainot kotona niillä voisi jotain keksiä.
kysynkin siis onko siitä mitään hyötyä jos tosiaan päivittäin kävelee vaikka sen puolitoista tuntia reipasta kävelyä?
sillä aion tehdä sen päivittäin oli se aika sitten mistä tahansa pois.
muita vinkkejä kaivataan kuinka saisi painon pudotuksen käyntiin

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoharjoittelua ja ruokavalio kuntoon. Kävelyllä toki kunto voi kasvaa ja jaksaa paremmin, mutta ainoana laihdutuskeinona se ei kyllä toimi.

Vierailija
22/26 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo lautasen pienentäminen ei välttämättä ole ratkaisu. Ruokaa vähentämällä ei laihdu terveellisesti. Lautaselle vaan tarvii oikeasti laittaa se puolet lautasesta kasviksia ja lisäksi perus kotiruokaa. Eli määrällisesti syöt paljon, mutta näin pysyt kylläisenä aina seuraavaan ruokaan asti 3-4h päähän etkä napostele välissä kaikkee mitä kaapista löytyy.

Kyllä on aika tavalla napostelua syödä kolmen tunnin välein. Energiaa kuluu jatkuvasti ruuansulatukseen eikä rasvanpolttoa ehdi tapahtua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalle kirjoitti:

Liikunta vapauttaa endorfiineja ja itselläni se vaikutti positiivisesti iltanapostelujen lopettamiseen, koska ne mielihyvät sain muualta kuin itsensä syömisestä onnelliseksi.

Minua se vain vituttaa. En koe mitään liikunnan tuomaa hyvää oloa, jota muut niin hehkuttavat. Hampaat irvessä silti lähden lenkille. Ja kyllä, on kokeiltu eri lajeja.

Vierailija
24/26 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ville kirjoitti:

Millään hemmetin kävelylenkeillä ei läskit sula. Voi se paino tietty jonkun sata grammaisen laskea, mutta ei ylipainoa sillä ratkaista. Todennäköisesti liikunta ulkoilmassa vielä kasvattaa ruokahalua, jolloin hyöty on +-0. Ruokailu ja oikein syöminen on 90% paketista. Laihdutus vaatii vaivaa. Vähimmäisvaatimus on, että hankkii tietoa aiheesta ja tekee huolella suunnitelman. Se vaatii myös sokerikoukusta ja muun sonnan syömisen lopettamista, samoin kuin ongelmanratkaisumallien muuttamista terveemmiksi.

On sulla kanssa terve ongelmanratkaisumalli. Taitaisin mieluummin olla lihava kuin noin kiukkuinen.

Vierailija
25/26 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://patrikborg.blogspot.fi/2016/02/liikunta-ja-paino-osa-2-lisatyn.h…

Tuossa bloggauksessa vähän liikunnasta ja laihdutuksesta. Elimistön kompensaatiomekanismit ovat niin voimakkaat, että pitkällä aikavälillä liikunnan merkitys laihtumiseen on melko vähäinen. Itse olen laihtunut tahtomattani liikunnalla, mutta tuolloin sitä tuli 3-5h päivässä ja liikunta oli suurelta osin melko kovatehoista (pyöräily 20-25km/h, kunnon salitreeni, juoksu). 

Pelkällä kävelyllä ei oikein tuloksia saavuteta. Suosittelen lihasharjoittelua salilla, jolloin lihasmassaa ei tule vahingossa laihdutettua pois, sekä kunnon ruokavalioremppaa mieluiten asiantuntijan kanssa. Reilusti hyviä rasvoja (eri öljyt, pähkinät, kala, avokado jne.) ja proteiinia monipuolisista lähteistä (broileri, kala, tofu, linssit, jonkin verran punaista lihaa), hiilihydraatit lähteistä, joiden yhteydessä tulee myös kuitua (marjat, täysjyväviljat, vihannekset, jokunen hedelmä). Karkit ja muut herkut pois. 

Vierailija
26/26 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 lisää, kävelyäkin toki kannattaa jatkaa, mutta vaihdellen - välillä voi kokeilla juoksupätkää tai reipasta ylämäki- tai porraskävelyä. Vaikka liikunta ei ole kovin tehokas laihdutusmuoto, se kuitenkin auttaa painonhallinnassa kun tavoitepaino on saavutettu, lisäksi se ehkäisee monia sairauksia, kuten diabetesta ja sydän- ja verisuonisairauksia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi