Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esimiehet hoi, kyllästyttääkö joskus kuunnella alaisten valituksia?

Vierailija
15.02.2016 |

Minua ainakin. Hoidan kyllä hommani, mutta välillä ketuttaa.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ketuttaa se, ettei mihinkään epäkohtiin puututa. Työvuoroja ei saa aina ajallaan, työtä aivan liian paljon, mutta ylitöitä ei saa tehdä. Työtilojen siivous on surkeaa, työvälineet ei toimi, eikä ole tarpeeksi teknistä tukea. Vastuualueet on epäselvät, suuri osa ajasta menee siihen, kun yrittää selvittää kenen vastuulla mikin asia on. Tieto ei kulje ja kukaan ei kanna vastuuta.

Siis esimiehille valittaminen on yhtä tyhjän kanssa, koska ovat kykenemättömiä tai haluttomia tekemään asialle mitään. Mutta kyllä mä valitan.

Vierailija
22/48 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omista kollegoista voi todeta, että eniten valittavat tekevät myös vähiten töitä. Jos jotain uudistuksia työpaikalla yritetään saada aikaan, niin alkaa märinä onko johto tähän sitoutunut, kun ei tämä tule onnistumaan kun ei se johto kumminkaan ole tähän sitoutunut 😂

Mitenkähän olisi kun henkilö ihan itse sitoutuisi ja tekisi hommansa 😈

No mut onko se johto sitoutunut? On maailman turhauttavinta vääntää jotain "pakkoprojektia" joka ei lopulta kiinnosta yhtään ketään, kaikkein vähiten pomoja jotka ovat homman joillekin onnettomille heittäneet, olemattomilla resursseilla.

Turhauttavaa on kuunnella sen marisijan marinoita joka ikinen päivä, kun mikään ei ole hyvin. Vaikka tyypin pitäisi olla onnesta sekaisin näinä aikoina, kun töitä yleensä edes on. Yksi mätä omena pilaa koko omenakorin.

Eikä kuulu. Epäkohtiin saa ja pitää puuttua. Toisinaan pomo tosiaan on se mätä omena jolla ei riitä selkärankaa ja rohkeutta laittaa, tai edes yrittää laittaa asioita kuntoon.

Millä tavalla korjaat ihmisen oman vinoutuneen asenteen? En onnekseni ole kyseisen tyypin esimies, lähinnä ihmettelen päivästä toiseen jatkuvaa marinaa. Kun kysyy mitä olet asialle tehnyt saa hölmistyneen katseen osakseen, tyyliin mitä minäkö tekisin jotain 😨

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kritiikkiä saa esittää, tottakai. Terveeseen kritiikkiin yhdistyy aina jokin ratkaisuehdotus. Osa ihmisistä tuntuu nauttivan jatkuvasta narinasta. Sain juuri viikko sitten onnelliseen ratkaisun ongelman, joka on ollut olemassa pitkään. Mitä teki sisukkaim valittaja. Keksi heti toisen valittamisen aiheen. Ja totta. Se joka eniten valittaa on yleensä aika tehoton ja myös ammattitaito on vanhentunut.

Vierailija
24/48 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kritiikkiä saa esittää, tottakai. Terveeseen kritiikkiin yhdistyy aina jokin ratkaisuehdotus. Osa ihmisistä tuntuu nauttivan jatkuvasta narinasta. Sain juuri viikko sitten onnelliseen ratkaisun ongelman, joka on ollut olemassa pitkään. Mitä teki sisukkaim valittaja. Keksi heti toisen valittamisen aiheen. Ja totta. Se joka eniten valittaa on yleensä aika tehoton ja myös ammattitaito on vanhentunut.

Minä valitan väärin koodatuista ohjelmista, joiden virheitä ei korjata. Tai ettei tarvittavaa koulutusta lupauksista huolimatta järjestetä. Tai muutoksista ei ilmoiteta. Tai luvattuja päätöksiä ei tehdä ajoissa, työvuorolistat eivät tule ajoissa ilman pätevää syytä tai työturvallisuus ei ole kunnossa. Suurin osa asioita, jotka pitää lain mukaan hoitaa kuntoon.

Vierailija
25/48 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alaiset valittaa koko ajan, voi esimies katsoa peiliin.

Vierailija
26/48 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omista kollegoista voi todeta, että eniten valittavat tekevät myös vähiten töitä. Jos jotain uudistuksia työpaikalla yritetään saada aikaan, niin alkaa märinä onko johto tähän sitoutunut, kun ei tämä tule onnistumaan kun ei se johto kumminkaan ole tähän sitoutunut 😂

No mut onko se johto sitoutunut? On maailman turhauttavinta vääntää jotain "pakkoprojektia" joka ei lopulta kiinnosta yhtään ketään, kaikkein vähiten pomoja jotka ovat homman joillekin onnettomille heittäneet, olemattomilla resursseilla.

Turhauttavaa on kuunnella sen marisijan marinoita joka ikinen päivä, kun mikään ei ole hyvin. Vaikka tyypin pitäisi olla onnesta sekaisin näinä aikoina, kun töitä yleensä edes on. Yksi mätä omena pilaa koko omenakorin.

Eikä kuulu. Epäkohtiin saa ja pitää puuttua. Toisinaan pomo tosiaan on se mätä omena jolla ei riitä selkärankaa ja rohkeutta laittaa, tai edes yrittää laittaa asioita kuntoon.

Millä tavalla korjaat ihmisen oman vinoutuneen asenteen? En onnekseni ole kyseisen tyypin esimies, lähinnä ihmettelen päivästä toiseen jatkuvaa marinaa. Kun kysyy mitä olet asialle tehnyt saa hölmistyneen katseen osakseen, tyyliin mitä minäkö tekisin jotain 😨

Mä valitan esimiehelle niistä asioista jotka tasan tarkkaan hänen vastuualueelleen kuuluvat. Jos pomon ongelmat johtuvat hänen esimiehestään, hän saa piinata oma pomoaan jotta asiat saadaan kuntoon. En ole tavannut pomon pomolle mennä avautumaan mutta senkin toki tarpeen vaatiessa teen jos pomo ei itse siihen pysty. Mulla ei ole herrapelkoa. x) Niin ja mieti miten veemäinen tilanne on alaiselle ja koko työyhteisölle jos esimies on se jolla on vinoutunut asenne? Se myrkyttää taatusti koko työpaikan ilmapiirin ja saa hommat kusahtamaan.

Vierailija
27/48 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ketuttaa se, ettei mihinkään epäkohtiin puututa. Työvuoroja ei saa aina ajallaan, työtä aivan liian paljon, mutta ylitöitä ei saa tehdä. Työtilojen siivous on surkeaa, työvälineet ei toimi, eikä ole tarpeeksi teknistä tukea. Vastuualueet on epäselvät, suuri osa ajasta menee siihen, kun yrittää selvittää kenen vastuulla mikin asia on. Tieto ei kulje ja kukaan ei kanna vastuuta.

Nämä. Mä olisin valmis tekemän ylitöitä mutta jos se on kokonaan kielletty, jää hommat tekemättä vaikka esimies on ollut tietoinen ettei aikataulu vaan ole realistinen. Ja nuo vastuualueet. "Jos me vaan hoidetaan tää yhdessä" ei ole mikän ratkaisu. Silloin homma jää sen kiltin ja tunnollisen pienipalkkaisen puurtajan kontolle eikä hän saa työstään sitä korvausta mikä isosta ja vaativasta duunimäärästä kuuluu.

Vierailija
28/48 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä valitan esimiehelle niistä asioista jotka tasan tarkkaan hänen vastuualueelleen kuuluvat. Jos pomon ongelmat johtuvat hänen esimiehestään, hän saa piinata oma pomoaan jotta asiat saadaan kuntoon. En ole tavannut pomon pomolle mennä avautumaan mutta senkin toki tarpeen vaatiessa teen jos pomo ei itse siihen pysty. Mulla ei ole herrapelkoa. x) Niin ja mieti miten veemäinen tilanne on alaiselle ja koko työyhteisölle jos esimies on se jolla on vinoutunut asenne? Se myrkyttää taatusti koko työpaikan ilmapiirin ja saa hommat kusahtamaan.

Todellakin. Kun esimies keksii lakeja omasta päästään eikä ole yhtään tietoinen, miten asiat voisi hoitaa pienellä vaivalla kuntoon, ei ole kyllä ongelmana työntekijän vinoutunut asenne. Itse olen yhden esimiehen kanssa tapellut kerran jos toisenkin. Väitti kaikkea ehdottamaani ja vaatimaani mahdottomaksi. Kummasti nämä asiat muuttuivat ihan mahdollisiksi, kun tämä esimies jäi eläkkeelle ja tilalle tuli uusi. Kummasti saatiin työvuorolistat ajoissa ja sairauslomillekin saatiin aina sijaiset niin, ettei ketään tarvitse pakottaa. Muutamat tiedonkulkuongelmatkin poistuivat, kun otettiin käyttöön ne välineet, jotka muilla yksiköillä oli ollut jo kauan käytössä.

Vierailija
29/48 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha valittaa kun olette itse ensin vaihtaneet rahan takia vihollisten puolelle.

Vierailija
30/48 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valittaja ilmoittautui.  Mitäs jos keskityt tosiaan siihen omaan sitoutumiseesi, etkä mieti mitä joku muu tekee. Taidat vaan olla tyypillinen paska työntekijä.

Vierailija
31/48 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehelle maksetaan siitä että ottaa oksennukset vastaan. Se kuuluu tehtävään, olen menestyksekkäästi hoitanut sitä tonttia. Nyt olen alimmalla tasolla ja täytyy sanoa et yksikään esimies ei hoida tonttiaan siten kuin pitäisi. Esimiehen pitää kannustaa tsempata ja kaikin tavoin yrittää saada työntekijästä irti kaikki mahdollinen mitä on saatavissa. Ei toki puristaa loppuun vaan vain niin paljon että antaa suurimman mahdollisen hyödyn.

Vierailija
32/48 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

<Oon sen verran paljon kuunnellut kuinka epäkiitollista on olla esimiehenä ja  kuunnella valituksia.

Voiko joku esimies kertoa milloin on kuitenkin hyvä tulla kertomaan epäkohdista?

Esim silloin kun uusi työntekijä paljastuu lusmuksi (ei tee hommiaan, myöhästelee jatkuvasti ja lähtee liian aikaisin töistä). Konkreettisin esimerkein ja kiihkottomasti kerrottava tilanne, koska esimies ei voi puuttua jos ei tiedä.

Jos on jokin selkeä epäkohta. Hyvä olla myös ratkaisuehdotus valmiina, mutta samalla myös avoin mieli itsellä kuunnella, koska hyvin usein asioilla on jokin tarkoitus miksi ne tehdään  kuten tehdään. Ei kuitenkaan aina, joten asialliset kehitysehdotukset on aina tervetulleita. Siis sellaiset jotka auttaa sen työtehtävän onnistumista ja tarkoitusta. On aina hyvä olla selvillä miksi sitä työtä tehdään, sillä on aina jokin tarkoitus (asiakkaan auttaminen, tavaran myyminen jne.). Hyvä kehitysehdotus ei ole sellainen mikä helpottaa työntekijöitä mutta samalla vaarantaa työn tarkoituksen toteutumisen. Työ ei aina voi olla hauskaa, sillä oli työ mitä vain, niin aina siinä on myös tylsiä ja hankalia puolia. 

Vierailija
33/48 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä valitan väärin koodatuista ohjelmista, joiden virheitä ei korjata. Tai ettei tarvittavaa koulutusta lupauksista huolimatta järjestetä. Tai muutoksista ei ilmoiteta. Tai luvattuja päätöksiä ei tehdä ajoissa, työvuorolistat eivät tule ajoissa ilman pätevää syytä tai työturvallisuus ei ole kunnossa. Suurin osa asioita, jotka pitää lain mukaan hoitaa kuntoon.

Oot just tyypillinen hankala työntekijä, et taida itsekään tajuta sitä. Pidät varmaan itseäsi oikeassa olevana ja oikeamielisenä, mutta oikeasti valitat vaan, etkä tee itse mitääna asioiden korjaamiseksi. Sun tyyppisistä ihmisistä pitäisi työelämässä päästä lopullisesti eroon. 

Vierailija
34/48 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä esimies on pahin valittaja ja turhasta kiukuttelija. Sit se kehuu meitä hyvästä työstä kun sen pomot on paikalla mut muuten kiukuttelee kaikesta

Vierailija
35/48 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha valittaa kun olette itse ensin vaihtaneet rahan takia vihollisten puolelle.

:) ... joku elää nyt jotain maailmansotaa. Sairasta, että tolla tavalla ajattelevia ihmisiä edes on, no tuskin sä tolla asenteella työeälämässä tulet pysymään.

Vierailija
36/48 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö kuulu välttämättä mitään ratkaisuehdotusta terveeseen kritiikkiin. Näin sanotaan vain sen takia että ei kestetä epäkohtien tuomista esiin ja oma luonnekkaan ei välttämättä ole paras mahdollinen kuuntelemaan työpaikan epäkohtia.

Epäkohdat tuodaan sen takia esille että niiden olemassaolo tiedettäisiin. Melkoinen logiikka jos epäkohdan voi tuoda esiin vain jos sen osaa ratkaista.

Vierailija
37/48 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot just tyypillinen hankala työntekijä, et taida itsekään tajuta sitä. Pidät varmaan itseäsi oikeassa olevana ja oikeamielisenä, mutta oikeasti valitat vaan, etkä tee itse mitääna asioiden korjaamiseksi. Sun tyyppisistä ihmisistä pitäisi työelämässä päästä lopullisesti eroon. 

Kyllä hän tekee oman osansa mutta te jääräpäisinä pässinpäinä ette ota koppia hänen heittämästään pallosta.

Vierailija
38/48 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimiehelle maksetaan siitä että ottaa oksennukset vastaan. Se kuuluu tehtävään, olen menestyksekkäästi hoitanut sitä tonttia. Nyt olen alimmalla tasolla ja täytyy sanoa et yksikään esimies ei hoida tonttiaan siten kuin pitäisi. Esimiehen pitää kannustaa tsempata ja kaikin tavoin yrittää saada työntekijästä irti kaikki mahdollinen mitä on saatavissa. Ei toki puristaa loppuun vaan vain niin paljon että antaa suurimman mahdollisen hyödyn.

Mä sanoisin ton vaikka niin että saada työntekijä "kukoistamaan". Esimiehen pitää luoda parhaat mahdolliset puitteet ja onnistumisen edellytykset.

Vierailija
39/48 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu asiasta mistä valittaa ja yrittääkö itse löytää asioihin ratkaisuja vai valittaako vain. Sitten kun valitetaanvalitetaan toukokuun puolessa välissä miksei saa lomaa kesäkuun alussa, kun lomatoiveita on kysytty, muttei silloin sanonut mitään, ei oikein jaksaisi. Toisaalta on myös asioita, jotka ovat pielessä, mutta minun valtuuteni eivät riitä korjaamiseen, niistä ei myöskään jaksaisi jatkuvaa valitusta vaikkei toisaalta tarvitse teeskennellä, etteikö ne haittaisi.

Tämänhän varmaan kerrot myös työntekijälle? Voitte yhdessä mietiä miettiä miten saatte viestin menemään läpi sille jolla on ne valtudet. Ongelma ei katoa sillä että vaan kohautellaan hartioita.

Vierailija
40/48 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hyvä tyontekijän merkki se että antaa itseään kohdeltavan miten sattuu? Miten on esimiehen etu että työntekijä ei saa koulutusta jota hän tarvitsee hoitaakseen työnsä hyvin? Miten pomo hyötyy siitä että työturvallisuus ei ole kunnossa? Pomonhan pitäis kiitää sitä joka noi epäkohdat nostaa esille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme