Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut hoidatte lasten päiväkotiin viennin ja sieltä haun?

Vierailija
15.02.2016 |

Meillä kaksi lasta, kaksi aikuista ja kaksi autoa. Minä herään 6:25 ja hoidan omat aamutoimeni klo 7:15 mennessä. Sitten herätän lapset, joista toinen herää iloisena ja yhteistyökykyisenä ja toinen kiukkuisena ja yhteistyökyvyttömänä. Mies heräilee siinä 6:45-7:15, useimmiten kuitenkin noin seiskalta. Hän suihkuttelee kaikessa rauhassa ja hoitaa aamutoimiaan samalla kun puen lapsia/odotan, että toinen lapsista pukee itsensä. Sujuvuudesta riippuen olen periaatteessa ”lähtövalmis” 7:30-7:45, jolloin mies olettaa, että autan häntä vielä pukemaan lapsille ulkovaatteet, jotta hän voi sitten vain pukaista itselleen ulkovaatteet ja viedä piltit tarhaan. Minä pääsen lähtemään töihin 7:45-8:00, käytännössä useimmiten noin kahdeksalta. Töissä olen vartin päästä tästä.
No, hakeminen on tietysti mun juttu. Joudun lähtemään varttia vaille, jotta olen tarhalla klo 16. Miinusta työpäivään tulee siis se vartti, koska en ole ehtinyt kahdeksaksi töihin. Mies tulee sitten kun tulee ja yleensä valittaa, että on joutunut tekemään liian lyhyen työpäivän, kun hänen pitää vielä lapset aamulla. Hänen työmatkansa on puoli tuntia ja voisi olla töissä periaatteessa vaikka kuuteen halutessaan. Nyt hän ehdottaa, että pidentäisimme lasten päiväkodissa oloa, jotta minulle ei tulisi miinusta työpäivään ja että hän voisi jatkaa omalla aikataulullaan.

Mä näen asian niin, että meillä on kaksi aikuista, joten olisi mahdollista pitää lasten päiväkodissaoloaika pienempänä kuin meidän työaika työmatkoineen ja että se olisi lasten kannalta kiva juttu. Olenko tässä ihan hakoteillä vai viedäänkö mua 6-0? Mielipiteitä?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vein ja hain ihan itse. Vein 6:30 tarhaan ja hain sitten 15-16.00 välillä. En pitänyt täyspitkää ruokista mutta saatoin käydä kesken päivän vielä yliopistollakin joinakin päivinä. Täysipäiväistä työ ihan tein ja työmatka n 30-40min/suunta. 

Se on vain pelattava niillä pelimerkeillä joita on.

15 minuuttia sinne tai tänne ei vaikuta yhtään mihinkään.

Vierailija
42/44 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien lapset tarhaan klo 8-8.30. Lasten isä (ex-mieheni) hakee klo 15-16 välisenä aikana. Tulee lasten kanssa joko mun luo (yleensä näin), jossa päivällinen valmiina tai minä haen lapset hänen luotaan, kun pääsen töistä. Itse pääsen klo 16-18 välillä töistä. Kun erosimme, päätimme yhdessä, että lasten päiväkotipäivää ei pidennetä eron jälkeen sen takia, että minä hoitaisin lasten viennin ja haut yksin (tämä onnistuu, koska asumme 100 metrin päästä toisistamme). Ei ehkä paras järjestely vanhempien kannalta, koska vaikka hyvissä väleissä olemme, ex pyörii arjessa mukana päivittäin, mutta näillä mennään päiväkotivuodet. Ja isälle (tietenkin myös lapsille) tärkeää nähdä lapsia mahdollisimman paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vien lapset tarhaan klo 8-8.30. Lasten isä (ex-mieheni) hakee klo 15-16 välisenä aikana. Tulee lasten kanssa joko mun luo (yleensä näin), jossa päivällinen valmiina tai minä haen lapset hänen luotaan, kun pääsen töistä. Itse pääsen klo 16-18 välillä töistä. Kun erosimme, päätimme yhdessä, että lasten päiväkotipäivää ei pidennetä eron jälkeen sen takia, että minä hoitaisin lasten viennin ja haut yksin (tämä onnistuu, koska asumme 100 metrin päästä toisistamme). Ei ehkä paras järjestely vanhempien kannalta, koska vaikka hyvissä väleissä olemme, ex pyörii arjessa mukana päivittäin, mutta näillä mennään päiväkotivuodet. Ja isälle (tietenkin myös lapsille) tärkeää nähdä lapsia mahdollisimman paljon.

*Standing ovation*

Vierailija
44/44 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä herään 5.30 jotta ehdin juoda kahvin ja meikata ennen kuin herätän lapsen 6.30. Annan aamupalan, autan pukemisessa ja lähdemme matkaan 7.00. Päiväkotiin 1.5 km jonka joko työnnän lasta pyörällä tai vedän pulkalla riippuen kelistä. Minulla ei ole autoa. 7.35 jatkan bussilla töihin, kävelen pysäkiltä perille toiset 1.5 km ja olen useimmiten 8.05 perillä. Mies herää kun herää ja hurauttaa autolla töihin. Mies hakee lapsen n. 16.15 suunnilleen kolme kertaa viikossa, muulloin minä haen. Mies vie lapsen kahtena aamuna viikossa mutta tuolloinkin minä herätän, syötän ja vaatetan lapsen ja mies nukkuu pitempään.

Minä hoidan myös suurimman osan kotitöistä. Mies "hoitaa auton" ja pihan. Jälkimmäinen tarkoittaa pensaiden kastelua kesäiltaisin ilman paitaa, lumityöt teen luonnollisesti minä.

Miltäs kuulostaa?

Kuulostaa siltä, että sekä sinä että miehesi olette idiootteja. Mutta varmaan tälle on joku järkevämpikin selitys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi