Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi meinaa karkoittaa julmasti Alzheimer-potilaan perheensä luota

Vierailija
14.02.2016 |

Karkoituspäätöksistä puuttuu täysin tolkku ja inhimillisyys. Keneltä on pois, että tytär haluaa hoitaa omaa sairasta äitiään, eikä lähettää tätä kuolemaan Venäjälle.
http://www.hs.fi/kaupunki/a1455337553633

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitelkaapa, kuinka paljon näitä sairaita mummoja ja muita sukulaisia on tulossa Lähi-Idästä ja Afrikasta, kun nämä viime vuonna tulleet ja oleskeluluvan saaneet 23000 alkavat yhdistellä perheitään.

Nythän on vireillä lakimuutos, joka toisi sen että perheenyhdistäminen onnistuu vain jos oleskeluluvan saaneella on Suomessa 2600€ nettotulot verojen jälkeen. Eli sen verran että mitään tukia ei perhe saisi ja itse pystyisi ne elättämään.

Mutta äärisuvakit tietenkin ovat ajamassa tätä alas, koska se on epäinhimillistä jne.

Uskomatonta, mistä ne ääriauvakit kuvittelee kaiken rahan sitten tulevan, jollei turviksille itselleen voi mitään vastuuta laittaa?

Kaikki tuntemani äärisuvakit elävät tuki-rahoilla. Ovat kaikki työttömiä, opiskelijoita tai eläkeläisiä. Vaikka muuten ovat hyvinkin fiksuja ja älykkäitä ihmisiä, niin jostakin syystä eivät ymmärrä että rahaa ei kaiveta mistään pohjattomasta kaivosta, vaan tämän kaiken maksavat palkansaajat, ne jotka tekevät töitä ja maksavat veroja.

Vierailija
42/58 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei tytär mene perässä Venäjälle? Ei Suomen tehtävä sitä paitsi ole maksaa ulkomaisten Alzheimer-potilaiden hoitoa.

Tytär on asunut viimeiset 20 vuotta Suomessa, täällä perhe sekä työpaikka ja lapset. Venäjällä ei ole mitään sukua, joten miksi se menisi Venäjälle, kun siteet ovat Suomeen. Lisäksi Suomen kansalainen. Eiköhän tytär itse hoida äitiään ja maksa sen myös, tuskin on rahakysymys, jos toinen ei pärjää omillaan.

Miten töissäkäyvä hoitaa itse alzheimer potilasta? Yksityiset hoitopaikat vähintään 4000-5000 €/kk, todennäköisesti vielä kalliimpia koska alzheimer vaatii edetessään 24/7 valvontaa.

Minun mummolla ei ollut Alzheimer, vaan murtunut polvi, hän kompastui roskisreissulla portaissa. Isäni oli ainoa lapsi, mutta hän on kuollut, eli olin mummon omainen siskoni ja veljeni lisäksi. Polven takia hän joutui pyörätuoliin, ja muutti väliaikaisesti meille, mutta siten se meni, että minä menin töihin klo 6.30 ja lähdin klo 15, mieheni vaihtoi iltavuoroon klo 14 ja vuorottelemalla saatiin mummu autettua kuntoon ja hoidettua hänen asioitaan ja lisäksi sain apua sisaruksiltani. Ja kyllä niissä asioissa, kuten paperisodassa, lääkärissä käynneissä, apteekeissa ja hänen etujensa valvomisessa oli hoitamista, vaikka hänellä järki juoksikin!! Palvelutalopaikkaa jonotettiin, koska polvesta ei tullut täydellistä ja hän käveli kepeillä. (Mummu kuoli vuosi sitten -96 vuotiaana sydämen vajaatoimintaan ja suuttui, kun hoitaja tarjosi sairaalassa apua vessareissulle. "No kyllä minä sinne ihan ite osaan!")

Luin jutun, tässä perheessä tyttären mies on hoitanut mummua päivisin. 

Miehen mummolla on Alzheimer, ja toisella omalla mummuvainaalla oli se. Tiedän mitä ja miten vaarallista se on, kun ei enää muista  missä vessa on, missä asuu tai miten kaukosäädintä tai hellaa käytetään. Minusta on ihmisarvon loukkaus laittaa sairasta vanhusta Venäjälle, kun hänellä ei ole siellä ketään ajamassa hänen etujaan eikä hän siihen itse pysty. Muistisairas on henkisesti ja fyysisesti taantunut, käytännössä taaperon tasolla! Tauti vaatii 24/7 valvontaa, ei ihmistä voi laittaa yksin pois omaistensa luota. Palauttaminen on epäinhimillistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 vuotta maksanut tytär veroja Suomeen ja tossa on kiitos. Toivottavasti Putin tulee kohta suojelemaan maansa kansalaisia, kuten Itä-Ukrainassa. 

Todella typerä kommentti. Kaikki työssäkäyvät maksavat veroja. Ei sillä ole mitään yhteyttä oleskelulupien saamiseen. Putin voi aloittaa omien kansalaistensa suojelemisen Venäjän tuhansista katulapsista.

Mummon tilanne traaginen, mutta niinhän se on, ettei kaikkien toisesta maasta muuttaneiden omaisia voi automaattisesti Suomeen ottaa. Jokainen ymmärtää, mitä siitä seuraa.

Vierailija
44/58 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin menen vanhana Australiaan sukuloimaan ja sitten vaadin, että siellähän minua kuuluukin hoitaa. Mitä arvelette, onnistuuko?

Vierailija
45/58 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeen pitäisi saada uudentyyppinen oleskelulupa, joka antaa oikeuden asua Suomessa, mutta ei Kelan yms. etuisuuksia. Sillä nämä ulkomaalaisongelmat ratkeaisivat kerralla. Jäisi ne jotka tarvitsevat turvallista paikkaa, mutta niille ei jäisi sijaa jotka haluavat vain ilmaissta rahaa.

Mutta kun se on - Razzsischmia!!

Vierailija
46/58 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi perhe ei ilmoita, että sitoutuu maksamaan kaikki mummosta yhteskunnalle koituvat kulut, joita voi todella tulla jopa 1200 e/vrk, jos mummo päätyy teholle. On helppo sanoa, että me maksamme itse kulut, jos maksaa poliklinikka- ja terveyskeskusmaksut, mutta kun eteen isketään todellinen hintalappu käynneistä, niin mieli voi muuttua. Onhan meillä nytkin HUSissa venäläisiä asiakkaita, jotka maksaa sektiosta ja sen jälkeisestä vuodeosasohoidosta noin 12 000 e eli todellisten kulujen mukaan. Samat säännöt näillekin, voi mennä tyttären loppuikä niitä maksuja maksaessa.

Vierailija
47/58 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä juuri käytännön merkitystä. Sama juttu kun kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneista meillä 30-40% ihan vaan katoaa. Tuskin tässä tapauksessa tultaisiin hakemaan vaikka tiedetään missä on. Tuskin on kyseessä terroristi tai virkavaltaa paossa oleva muutenkaan.

Vierailija
48/58 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta sitten oli samanlainen tilanne, josta käytiin kädenvääntöä, että karkotetaan mummo vai ei. Ja kyllä siinä niin kävi että mummo palautettiin. Pelättiin, että sieltä tulee mummoarmeija, jos yksi saa jäädä.

Vierailija
49/58 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se olisi musta tai arabi niin karkotuksesta ei puhuttaisi mitään, koska rasismi.

Vierailija
50/58 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei tytär mene perässä Venäjälle? Ei Suomen tehtävä sitä paitsi ole maksaa ulkomaisten Alzheimer-potilaiden hoitoa.

Tytär on asunut viimeiset 20 vuotta Suomessa, täällä perhe sekä työpaikka ja lapset. Venäjällä ei ole mitään sukua, joten miksi se menisi Venäjälle, kun siteet ovat Suomeen. Lisäksi Suomen kansalainen. Eiköhän tytär itse hoida äitiään ja maksa sen myös, tuskin on rahakysymys, jos toinen ei pärjää omillaan.

Miten töissäkäyvä hoitaa itse alzheimer potilasta? Yksityiset hoitopaikat vähintään 4000-5000 €/kk, todennäköisesti vielä kalliimpia koska alzheimer vaatii edetessään 24/7 valvontaa.

Minun mummolla ei ollut Alzheimer, vaan murtunut polvi, hän kompastui roskisreissulla portaissa. Isäni oli ainoa lapsi, mutta hän on kuollut, eli olin mummon omainen siskoni ja veljeni lisäksi. Polven takia hän joutui pyörätuoliin, ja muutti väliaikaisesti meille, mutta siten se meni, että minä menin töihin klo 6.30 ja lähdin klo 15, mieheni vaihtoi iltavuoroon klo 14 ja vuorottelemalla saatiin mummu autettua kuntoon ja hoidettua hänen asioitaan ja lisäksi sain apua sisaruksiltani. Ja kyllä niissä asioissa, kuten paperisodassa, lääkärissä käynneissä, apteekeissa ja hänen etujensa valvomisessa oli hoitamista, vaikka hänellä järki juoksikin!! Palvelutalopaikkaa jonotettiin, koska polvesta ei tullut täydellistä ja hän käveli kepeillä. (Mummu kuoli vuosi sitten -96 vuotiaana sydämen vajaatoimintaan ja suuttui, kun hoitaja tarjosi sairaalassa apua vessareissulle. "No kyllä minä sinne ihan ite osaan!")

Luin jutun, tässä perheessä tyttären mies on hoitanut mummua päivisin. 

Miehen mummolla on Alzheimer, ja toisella omalla mummuvainaalla oli se. Tiedän mitä ja miten vaarallista se on, kun ei enää muista  missä vessa on, missä asuu tai miten kaukosäädintä tai hellaa käytetään. Minusta on ihmisarvon loukkaus laittaa sairasta vanhusta Venäjälle, kun hänellä ei ole siellä ketään ajamassa hänen etujaan eikä hän siihen itse pysty. Muistisairas on henkisesti ja fyysisesti taantunut, käytännössä taaperon tasolla! Tauti vaatii 24/7 valvontaa, ei ihmistä voi laittaa yksin pois omaistensa luota. Palauttaminen on epäinhimillistä!

Epäinhimillistä maailman rikkaimpaan valtioon, jonka ihmisoikeudet ovat valtion johdon tärkein asia jopa niin, että naapureiden vastaavia on varaa kovin sanoin arvostella.

Vierailija
51/58 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meidän tehtävä ottaa Venäjältä tuhansia pakolaisia tai hoitaa venäläisiä vanhuksia ihan vaan koska itse eivät saa asioitaan kuntoon. Demokratiassa siellä on myös kehitettävää ja korruptiossa ja vähän kaikessa muussakin.

Jos kotihoito on sitä, että käydään katsomassa kerran viikossa niin siitä voisi veli venäläinen aloittaa.

Vierailija
52/58 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on ihmisarvon loukkaus, että päivittäin lapsia kuolee nälkään joka puolella maailmaa, mutta ei me silti voida tuoda niitä kaikkia tänne syömään. Ihan oikein palauttaa mummo, muuten täällä on kansainvaellus mummojakin. Sitä paitsi kaikki rahat tarvitaan muutenkin partalapsille.

Vierailija
53/58 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se olisi musta tai arabi niin karkotuksesta ei puhuttaisi mitään, koska rasismi.

Ja varsinkin, jos on nuori mies iphone kädessään. Tulevaisuuden myyntitykki ja kuoriutumaton kultamuna, millä me tienataan

Vierailija
54/58 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokunen vuosi sitten taisi olla samanlainen juttu jostain egyptiläisestä mummosta? Sekin taidettiin palauttaa.

Vierailija
55/58 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun tässä on juuri se ongelma, että nyt äiti on vielä hyväkuntoinen ja on mahdollista hoitaa kotona, mitä sitten, kun äiti tarvitsee terveydenhuollon palveluita, sairaalaa jne. onko tyttärellä oikeasti varaa maksaa se kaikki omasta pussistaan. Jutusta päätellen perhe elää yhden henkilön tuloilla, joten mitä jos ne työtkin loppuvat?

Ja jos tämä yksi henkilö saa jäädä tänne asumaan, saavatko kaikki muutkin tuoda vanhempansa Suomeen, koska heidän kotimaassaan on huonompi terveydenhoito ja täällä saa käytännössä ilmaiset palvelut.

Inhimillisen puolen lisäksi kolikossa on se toinen puoli.

Vierailija
56/58 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun tässä on juuri se ongelma, että nyt äiti on vielä hyväkuntoinen ja on mahdollista hoitaa kotona, mitä sitten, kun äiti tarvitsee terveydenhuollon palveluita, sairaalaa jne. onko tyttärellä oikeasti varaa maksaa se kaikki omasta pussistaan. Jutusta päätellen perhe elää yhden henkilön tuloilla, joten mitä jos ne työtkin loppuvat?

Ja jos tämä yksi henkilö saa jäädä tänne asumaan, saavatko kaikki muutkin tuoda vanhempansa Suomeen, koska heidän kotimaassaan on huonompi terveydenhoito ja täällä saa käytännössä ilmaiset palvelut.

Inhimillisen puolen lisäksi kolikossa on se toinen puoli.

Näillä aiemmilla tapauksilla, venäläisellä ja egyptiläisellä mummolla, oli samanlainen tilanne: täällä asuva omainen vannoi maksavansa kaikki mummon kulut ja elatuksen, jos tämä vain saisi jäädä Suomeen. Ihmiset eivät yleensä ajattele kovin pitkälle sitä, mikä on ilmaista ja mikä maksullista, ja ihan hyvin voi tuntua siltä, että ei muutaman kympin terveyskeskusmaksu vuodessa nyt mikään hirveä summa ole ja onhan noita kotisairaanhoitopalvelujakin á 16 euroa käynti.

Kolikon toinen puoli alkaa näkyä monelle vasta sitten, kun sairaalat ovat puolillaan tuberkuloosin runtelemia irakilaispappoja ja isoista sotavammojen korjausleikkauksista toipuvia afgaanimiehiä, mielenterveyspalvelun resursseja valuu heimosodissa säikähtäneiden kuntoutukseen, vanhainkodeissa ollaan helisemässä ammoin umpeen ommeltujen somalimummojen hygienian kanssa ja se oma, ikänsä Suomeen veroja maksanut isä tai äiti viruu jonon hännillä, kun tilaa vain ei enää ole.

Vierailija
57/58 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien äidit tänne vaan. Ja isät ja sedät ja sisarukset. Kaikilla ihmisillä on oma tarinansa ja se että yksi niistä kertoo siitä Iltalehdessä ei tee hänestä sen tärkeämpää kuin muut ihmiset.

Vierailija
58/58 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mielummin rahoitat sarjaraiskaajapedofilipäänkatkojamusuneekeriä, eikö niin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi