Mies sanoi ettei suostu vasektomiaan koska
Perustaisi uuden perheen jos kuolisin. Kiva tietää.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä et suostu sterilisaatioon?
Koska vasektomia on paljon pienempi operaatio. Ap
Mene sinä sterilisaatioon. Se on naiselle huomattavasti helpompi kuin miehelle. Sinulla on fiksu mies, älä sinä enää lisäänny.
Sinäkö et sallisi miehellesi uutta perhettä ja onnea kuolemasi jälkeen? Ymmärrän jos nakertaa se, että toinen sanoo että ei jos tulee ero ja haluaa uuden kanssa lisää lapsia mutta miksi tuosta närkästyt?
Vierailija kirjoitti:
Mene sinä sterilisaatioon. Se on naiselle huomattavasti helpompi kuin miehelle. Sinulla on fiksu mies, älä sinä enää lisäänny.
Siis miehelle hyvin paljon yksinkertaisempi. Ja luotettavmpi.
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö et sallisi miehellesi uutta perhettä ja onnea kuolemasi jälkeen? Ymmärrän jos nakertaa se, että toinen sanoo että ei jos tulee ero ja haluaa uuden kanssa lisää lapsia mutta miksi tuosta närkästyt?
Tuo on epätasa-arvoista. Mies voi perustaa uuden perheen jos jää leskeksi vaikka 50v tai myöhemmin, nainen ei voi.
Vierailija kirjoitti:
En närkästynyt, sanoin että ihan hyvä perustelu. Enkä tietenkään toivoisi miehen olevansa loppuikäänsä yksin jos kuolen. En minäkään olisi jos mies kuolisi. Kysyin silti onko se reilua, että minä olen yksin vastuussa ehkäisystä koko suhteemme ajan kuten olen ollut. Ap
Sterilisaatioon ei tule hakeutua, ennen kuin on varma siitä, ettei halua (enempää) lapsia. Mies tunnistaa tilanteen, jossa voisi vielä hankkia lapsia, joten häneltä on ihan oikea päätös olla vasektomiaa valitsematta.
Itse en halua lapsia missään tilanteessa, en kenenkään kanssa, joten vasektomia on minulle oikea ratkaisu.
En minäkään suostuisi. Miksi minun pitäisi mennä johonkin operaatioon, vaikka olen ihan terve ja paikat pelaa kuten pitääkin? Jos se ei ole rikki, älä yritä korjata sitä.
Vierailija kirjoitti:
Sterilisaatioon ei tule hakeutua, ennen kuin on varma siitä, ettei halua (enempää) lapsia. Mies tunnistaa tilanteen, jossa voisi vielä hankkia lapsia, joten häneltä on ihan oikea päätös olla vasektomiaa valitsematta.
Itse en halua lapsia missään tilanteessa, en kenenkään kanssa, joten vasektomia on minulle oikea ratkaisu.
No niinpä. Mies olisi halunnut lisää lapsia minunkin kanssani mutta minä en tod halua. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En närkästynyt, sanoin että ihan hyvä perustelu. Enkä tietenkään toivoisi miehen olevansa loppuikäänsä yksin jos kuolen. En minäkään olisi jos mies kuolisi. Kysyin silti onko se reilua, että minä olen yksin vastuussa ehkäisystä koko suhteemme ajan kuten olen ollut. Ap
On reilua, jos sinä olet se, joka ei enää missään tapauksessa lapsia halua. Operaation vaativuudessa ei ole sellaista eroa, jolla olisi merkitystä. Vuotta myöhemmin et tule kuitenkaan enää muistamaan sen yksityiskohtia. Operaatiopelon takia ei kannata olla ottamatta pysyvää ja luotettavaa ehkäisyä. -11
Ei ole miehenkään pakko puuttua kehoonsa ja teetättää itsestään steriiliä, jos ei halua. Hän saa myös päättää omasta kehostaan.
Meillä minä meni sterilisaatioon, koska ikäkin alkoi jo painaa. Miehillä vastaavaa rasitetta ei ole, heistä voi hyvin tulla isiä vaikka viisikymppisinä. Lisäksi miehellä oli vain tunne, että mieskunto jotenkin häiriintyy toimenpiteestä, vaikka tiedon tasolla tietääkin, ettei mikään muutu. Minusta sekin oli ihan riittävä tuntemus operaatiota vastaan. Seksiin liittyy hirveän paljon tunne-elämää, ei vain fysiikkaa. Minua leikkaus ei häirinnyt, olen tottunut "kajoaviin" toimenpiteisiin mm. synnytysten takia.
Jos minä kuolisin, olisi ihan suotavaa, että hän löytäisi uuden kumppanin. Jos nainen olisi nuori, voisi hän haluta perhettäkin. Eri asia haluaisiko mies enempää, mutta ainakin olisi vara valita.
N45
Vierailija kirjoitti:
ja tuut siittä itkemään tänne
En itke tätä. Olen kyllä sitä mieltä että koska ehkäisy on nyt sitten koko suhteen ajan yksin minun vastuullani, minun pitäisi saada siitä hyvästä mieheltä kompensaatiota eli vaikka enemmän sellaista seksiä kuin minä haluan. Ap
Miehellä on oikeus päättää omasta kehostaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja tuut siittä itkemään tänne
En itke tätä. Olen kyllä sitä mieltä että koska ehkäisy on nyt sitten koko suhteen ajan yksin minun vastuullani, minun pitäisi saada siitä hyvästä mieheltä kompensaatiota eli vaikka enemmän sellaista seksiä kuin minä haluan. Ap
No voithan yrittää neuvotella asiasta. Toisaalta jos mies on ollut useammin päällä, hän saattaa vaatia siitä kompensaatiota, koska on joutunut tekemään suurimman osan töistä.
Kunnioita miehesi päätöstä. Keksikää muita ratkaisuja ongelmaan.
Miksi sinä et suostu sterilisaatioon?