Luulis leipureita vituttavan.
Esim. kitumarketin "leipomossa" on töissä 8 henkilöä, joista yksi on melkein leipuri. 7 muuta ovat palastetaikinan paistajia. Kauppa mainostaa: 8 leipuria.
Kommentit (30)
Turha kauppaa on syyttää kun ne myy sitä enemmän ja enemmän millä menekkiä on.
Itsehän sitä joutuu tietysti leipomaan jos haluaa jotakin halpaa ja hyvää. Eihän siinä mitään erityisiä hienouksia tarvitse, kunhan löytyy jauhoja, vettä ja uuni.
T. Lidl-mies.
S-ryhmän ravintoloissa kokki tarttee vaan sakset avaamaan pakastepussukoita. Ei mitään pullota itse. Lämmitetään ja vähän paistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan perseestä kun ei saa suomesta enää puhdasta marinoimatonta lihaa tai käsin tehtyä leipää, kun kaikki on tehty niin kalliiksi ja "tehokkaaksi". Ranskalaiset vieraat kauhistelee pienpuotien olemattomuutta.
Saa, mutta se maksaa (vaivaa). Luomupiireistä saa hyviä elintarvikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen leipomossa töissä. Mun tarttee avata pakastimen ovi, ottaa tuotteet pahvilaatikosta ja paistaa uunissa. Joskus jotain täytyy sulattaa ennen paistoa.
Eihän tuolla ole mitään tekemistä true-leipomisen kanssa. Sama asia, jos ravintolassa lämmitetään kamat mikrossa ja isketään 20 euroa hintaa rankasta työnteosta. En halua väheksyä ammattiasi mitenkään. Tuoreus on tärkeintä.
Tiesithän, että suurin osa ns. ravintoloista toimii juuri noin. Pihvitkin tulevat valmiiksi paistettuina ja ne vain lämmitetään keittiössä.
Tiedän kyllä je se on aivan perseestä. Jos käyt ranskassa tai saksasassa pihvin syömässä, se on yleensä paistettu alusta lähtien heti sen jälkeen kun teet tilauksen ja se maku on aivan toista luokkaa kuin missään täällä päin. Suomessa on todella ankeaa, jos haluaa erittäin hyvää ruokaa, täytyy se tehdä itse. Ja ei. En halua maksaa 100€ yhdestä annoksesta "pihviravintolassa".
Vierailija kirjoitti:
Ihan perseestä kun ei saa suomesta enää puhdasta marinoimatonta lihaa tai käsin tehtyä leipää, kun kaikki on tehty niin kalliiksi ja "tehokkaaksi". Ranskalaiset vieraat kauhistelee pienpuotien olemattomuutta.
Ainakin Helsingissä on paljon pienleipomoita ja lihakauppakin löytyy. Älkää menkö markettiin niiden fiinien vieraiden kanssa, niin ei tarvitse hävetä.
No muuttakaa sinne Italiaan tai Ranskaan jos suomiruoka ei kelpaa. Pohjolassa pohjolan tavalla
Niin ja kauppahallit. Mutta kun suomalainen on laiska eikä viitsi ostaa muualta kuin marketista.
Vierailija kirjoitti:
No muuttakaa sinne Italiaan tai Ranskaan jos suomiruoka ei kelpaa. Pohjolassa pohjolan tavalla
Juuri tuollaisten takia meillä on täällä kumista ja muovista puolivalmistekulttuuria. Aitoudesta ei ole mitään tietoa ja jos luomua tahtoo, ei siihen kenelläkään ole varaa päivittäin.
Tiesithän, että suurin osa ns. ravintoloista toimii juuri noin. Pihvitkin tulevat valmiiksi paistettuina ja ne vain lämmitetään keittiössä.