Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulis leipureita vituttavan.

Vierailija
14.02.2016 |

Esim. kitumarketin "leipomossa" on töissä 8 henkilöä, joista yksi on melkein leipuri. 7 muuta ovat palastetaikinan paistajia. Kauppa mainostaa: 8 leipuria.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perseestä kun ei saa suomesta enää puhdasta marinoimatonta lihaa tai käsin tehtyä leipää, kun kaikki on tehty niin kalliiksi ja "tehokkaaksi". Ranskalaiset vieraat kauhistelee pienpuotien olemattomuutta.

Vierailija
2/30 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen leipomossa töissä. Mun tarttee avata pakastimen ovi, ottaa tuotteet pahvilaatikosta ja paistaa uunissa. Joskus jotain täytyy sulattaa ennen paistoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen leipomossa töissä. Mun tarttee avata pakastimen ovi, ottaa tuotteet pahvilaatikosta ja paistaa uunissa. Joskus jotain täytyy sulattaa ennen paistoa.

Eihän tuolla ole mitään tekemistä true-leipomisen kanssa. Sama asia, jos ravintolassa lämmitetään kamat mikrossa ja isketään 20 euroa hintaa rankasta työnteosta. En halua väheksyä ammattiasi mitenkään. Tuoreus on tärkeintä.

Vierailija
4/30 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan perseestä kun ei saa suomesta enää puhdasta marinoimatonta lihaa tai käsin tehtyä leipää, kun kaikki on tehty niin kalliiksi ja "tehokkaaksi". Ranskalaiset vieraat kauhistelee pienpuotien olemattomuutta.

Kyllä Suomesta vielä käsinleivottua leipää saa, ainakin täältä maakunnista. Esim. Päijät-Hämeessä on useampi pieni leipomo, mutta sitten ruisleivästä täytyy maksaa sen 4€/reikäleipä. Se on kyllä ihan ok hinta, hyvää on :)

Vierailija
5/30 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä meinaan tämän tai viimeistään ensi vuoden aikana perustaa leipomon, jossa leivon esim. Ruisleipää luomujauhoista (100%ruista!) ilman lisättyä hiivaa. Ja muutkin leipomukset aidoista raaka-aineista ja mahdollisimman luomusti. Nykyleipomoiden tuotteet on melkoista kuraa

Vierailija
6/30 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2: Onhan sinulla vähintään neljän vuoden opinnot takana? En uskalla tulla ostamaan pullaa teidän kaupasta, jos et ole saanut kunnon koulutusta.

Vierailija
7/30 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2: Onhan sinulla vähintään neljän vuoden opinnot takana? En uskalla tulla ostamaan pullaa teidän kaupasta, jos et ole saanut kunnon koulutusta.

Lol! Eikös pullien leipominen opeteltu jo yläasteen köksäntunneilla? :D

Vierailija
8/30 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on mulla hygieenia passi, oma koulutukseni ei liity mitenkään leipomiseen. Jos yhtään lohduttaa, vapaa-ajalla leivon itse leipäni jauhoista lähtien sekä monta muuta suolaista ja makeaa juttua. :)

Btw, työkaverini on leipomokondiittori, hän tekee samaa työtä kun minä eli sulattaa ja paistaa pakasteita. Ennen pakasteet tuli sentään Suomesta, nyt baltian maista. Ei olla kaupassa töissä vaan kahvilassa.

Vierailija
9/30 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä meinaan tämän tai viimeistään ensi vuoden aikana perustaa leipomon, jossa leivon esim. Ruisleipää luomujauhoista (100%ruista!) ilman lisättyä hiivaa. Ja muutkin leipomukset aidoista raaka-aineista ja mahdollisimman luomusti. Nykyleipomoiden tuotteet on melkoista kuraa

Mahtava juttu =)

Itse haluaisin perustaa pyttipannuravintolan, jossa siis jokainen annos valmistetaan itse alusta lähtien. :P

Petyin todella pahasti Tampereen Tillikan Pyttipannuun. Pelkkää puolivalmistetta törkeään hintaan. Homma saattaa tosin kaatua liian kalliiseen ylläpitoon.

Vierailija
10/30 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lol! Eikös pullien leipominen opeteltu jo yläasteen köksäntunneilla? :D

No semmosia kotivehnäsiä nyt osaa vaikka mieskin tehdä. Leipomoon pitää osata tehdä tosin monta muutakin tuotetta.

Vierailija
11/30 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Leipomossa töissä" on eri asia kuin "leipuri".

Vierailija
12/30 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kahviloissa tehdään siis samaa kuin meillä kioskilla. Otetaan aamulla pakksesta ja kypsennetään tai jopa sulatetaan uunissa. Toisaalta kiskalla kaikki tajuaa, että ne on valmispullia. Kahvilassa olettaisi niiden tulevan vaikka leipomosta.

Jos mulla olisi energiaa ja stressinsietokykyä ryhtyä yrittäjäksi, perustaisin kahvilan, jossa kaikki leivotaan itse. Hinnat tietenkin olisivat hyvin korkeita, koska ei se muuten olisi kannattava. Mutta pystyttäisin puljun hienolle varakkaalle alueelle ja mainostaisin sitä itseleivottua pullaa oikeen ahkeraan.

Vierailija
13/30 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuolla ole mitään tekemistä true-leipomisen kanssa. Sama asia, jos ravintolassa lämmitetään kamat mikrossa ja isketään 20 euroa hintaa rankasta työnteosta. En halua väheksyä ammattiasi mitenkään. Tuoreus on tärkeintä.

Monet kastikkeet, vihannekset ja etenkin jälkiruokaleivonnaiset otetaan pakkasesta, lämmitetään ja asetellaan lautaselle. Siinä se "tuoreus". Joissain ravintoloissa olen törmännyt esim. pizzojen ottamiseen pakkasesta. Olen keikkatyötä tekevä tarjoilija.

Vierailija
14/30 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä citymarketissa leivotaan lähes kaikki itse, lukuunottamatta jotain Pirkan patonkeja jotka vaan paistetaan. Siellä kuule taikinaa vatkataan ja nostatetaan kuin missä tahansa leipomossa, ja tekivätpä juuri uuden hiivattoman, aitoonntaikinajuureen tehdyn ruisleivän :) Yleensähän sinne leipomoon näkee kaupasta kun leipurit vääntävät leipää?

Terkuin cittarissa työskentelevä

Vierailija
15/30 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin perustaa ravintolan.

Olisin pääkokki. Tekisin hyviä kotiruokia hyvistä aineksista.

Ja joulun aikaan tekisin joululaatikoita itse.

Sitten itse tehdyt piirakat ja vastaavat.

Vierailija
16/30 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Leipomossa töissä" on eri asia kuin "leipuri".

Mä olen sairaalassa töissä. Sehän tekee minusta melkein lääkärin!

Vierailija
17/30 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samahan se on minkä tahansa kokkien kanssa; esim. koulujen suurkeittiöissä keskitytään lämmittämiseen eli kaikki tulee valmiina, lihapullat jne, vihannekset on paloiteltu jne. Jossain Rossossakin sama meininki, eikä kokilla yleensä ole osaa eikä arpaa ruokalistaan vaikuttamiseen vaan kaikki sanellaan ylhäältä. Miettikää että Ikeassakin ne on monen vuoden koulut käyneitä, ne jotka latoo valmiit lihapullat lautasellesi!

Vierailija
18/30 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se mäkkäreissäkin näin mene, että se kaikki kökkö vain lämmitetään, vai paistatteko pihvit sentään?

Vierailija
19/30 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samahan se on minkä tahansa kokkien kanssa; esim. koulujen suurkeittiöissä keskitytään lämmittämiseen eli kaikki tulee valmiina, lihapullat jne, vihannekset on paloiteltu jne. Jossain Rossossakin sama meininki, eikä kokilla yleensä ole osaa eikä arpaa ruokalistaan vaikuttamiseen vaan kaikki sanellaan ylhäältä. Miettikää että Ikeassakin ne on monen vuoden koulut käyneitä, ne jotka latoo valmiit lihapullat lautasellesi!

Eli kenen vika tämä on? Miksi tarjotaan monivuotinen ilmainen koulutus, jos ei pääse edes 100% tuteuttamaan itseään. johtunee isoista kauppaketjuista, jotka myy ihmisille puolivalmisteita tarpeeksi alhaiseen hintaan ja saa hätyyteltyä raaka-ainetuottajat pois? Jotenkin tämä ruokakulttuuri meillä on perseestä. Järvet täynnä kalaa ja metsät täynnä marjoja mutta ketään ei kiinnosta.

Vierailija
20/30 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta syyttäkää asiakkaita kun ne juoksee ostamaan sitä halvinta Lidlin paistopistekamaa. Asiakas päättää eikä arvosta oikeaa juureen tehtyä leipää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi