Onko kellään alkanut influenssa tms kovalla kurkkukivulla?
Heräsin kaameaan kurkkukipuun ja pään tukkoisuuteen. Huh mikä olo, en ole tänä vuonna vielä ollut kipeänä.
Kommentit (10)
Flunssa alkaa kurkkukivulla. Influenssa ei.
Lapsella oli, kuume kilahti viiveellä n. 39 C. Kun parani, oli noin viikoj koulussa ja sairastui uudelleen. Nyt keuhkoputkentulehdus ja aivan järkyttävä yskä.
Minulla se alkoi äkillisellä korkealla kuumeella.
Aamulla olin vielä virkeä ja touhukas, mitä nyt vähän lihaksia kolotti. Illalla olin jo vuoteen oma.
Vierailija kirjoitti:
Minulla se alkoi äkillisellä korkealla kuumeella.
Aamulla olin vielä virkeä ja touhukas, mitä nyt vähän lihaksia kolotti. Illalla olin jo vuoteen oma.
Lisään vielä, että kurkkuni kipeytyi ja yskä alkoi vasta kuumeen lievennyttyä.
Mulla alkoi sikainfluenssa kurkkukivulla. Illalla ihan järkky kurkkukipu oli eka oire. Seuraavana päivänä sit kuume nousi 39 ja olin ihan taju pois 3-4 päivää. Hourailin. Hampaita särki. Koko kroppaa särki. Hyi mikä tauti.
On. Ensin tuli kauhea kurkkukipu ja sitten lihaskivut. Kuume sahasi kolme päivää 39 pintaan ja lihaksia särki niin että hyvä jos vessaan pystyi mennä.
Huomasin taudin ensimmäisenä kurkussa, mutta tauti oli kyllä jo päällä kun kurkku alkoi olla oikeasti kipeä. Pari päivää oli helvetin kylmä ja mitään ei jaksanut tehdä, mutta sen jälkeen kurkku oli kipeä vielä viikon ajan. Ääni palautui kunnolla vasta kuukauden päästä taudin puhkeamisesta.
En sitten tiedä oliko sama pöpö, mutta ikinä ei ole ääni lähtenyt influenssan takia kuukaudeksi.
Tuo on tavallista flunssaa.8