Kävin pitkästä aikaa kahvakuulassa ja nyt niskat ja käsivarret melko kipeät
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Venyttely?
Auttaako venyttely oikeasti siihen, jos on tosi kipeät lihakset? Sen verran sattuu, ettei kokeileminen houkuttele! Mun piti tänään pyytää miestä avaamaan yksi tölkki, enkä saanut edes patjaa käännettyä.
Ap
Ja missähän kahvakuulaliikkeessä kuuluu käsien ja niskan rasittua? Teet liikkeet väärin, jos nyt et ihan tarkoituksella tehnyt käsitreeniä kuulalla.
Vierailija kirjoitti:
Ja missähän kahvakuulaliikkeessä kuuluu käsien ja niskan rasittua? Teet liikkeet väärin, jos nyt et ihan tarkoituksella tehnyt käsitreeniä kuulalla.
Millaisia kahvakuulaliikkeitä sä teet, jos ne eivät yhtään harjoita ylävartalon lihaksia?
Ap
Tais olla liian pieni kuula? Isompaan mahdut paremmin eikä tuu paikat kipeeksi. Tai mene jalat edellä ens kerralla?
Vierailija kirjoitti:
Tais olla liian pieni kuula? Isompaan mahdut paremmin eikä tuu paikat kipeeksi. Tai mene jalat edellä ens kerralla?
Tämä oli ilmeisesti tarkoitettu vitsiksi, mutta sen toteutus taisi hieman epäonnistua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli ilmeisesti tarkoitettu vitsiksi, mutta sen toteutus taisi hieman epäonnistua.
Ap
Miten niin vitsi? Itse sanoit käyneesi kahvakuulassa. Kyllä siinä niskat menee jos sellaiseen pää edellä puskee.
mä aion käydä kahvakuulassa koko kevätkauden loppuun! se on tosi kivaa!
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja voinhan mä yrittää muistella, mitä siellä tehtiin: Etuheilautus, kyykky, yhden jalan maastaveto, tempaisu, pään ympäri kierto, vatsalihakset niin, että kuula nostetaan pään yläpuolelle sekä ylä- että ala-asennossa, lankku, kylkilankku, sammakkohypyt, kulmasoutu - noita nyt ainakin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia kahvakuulaliikkeitä sä teet, jos ne eivät yhtään harjoita ylävartalon lihaksia?
Ap
Sulla on selvästi joko fysiologian tietämys tai treeni tosi pielessä. Selvitäpa nyt ihan itse mitä lihaksia niiden liikkeiden kuuluu harjoittaa. Vinkki: niskaa ei minkään, käsivarsia hyvin harvan.
Mä en vaan käy vaan jään sinne kuulaan. Kuulassa on tunnelmaa.
Tässä nyt on sellainen vaara, että olet treenannut oikein. Jos on jopa vähän domsei.
Vierailija kirjoitti:
mä aion käydä kahvakuulassa koko kevätkauden loppuun! se on tosi kivaa!
Mä kävin muutama vuosi aika säännöllisesti, mutta tässä välissä oli raskaudet ja muut. En voi käydä kauhean usein. Kivaa se kyllä on! Muistan silloin, kun aloitin, niin jalat menivät pahemmin jumiin, mutta nyt ilmeisesti niissä on vähän enemmän voimaa.
Ap
Millon kävit treenaamassa? Jos tänään niin venyttelyä ehdottomasti ja magnesiumia.
Jos eilen niin venyttely jo myöhäistä, jos kovin kipeät niin särkylääkettä ja huomenna on todennäköisesti paikat vielä kipeämmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sulla on selvästi joko fysiologian tietämys tai treeni tosi pielessä. Selvitäpa nyt ihan itse mitä lihaksia niiden liikkeiden kuuluu harjoittaa. Vinkki: niskaa ei minkään, käsivarsia hyvin harvan.
Sulla taitaa olla pielessä tietämys siitä, mitä fysiologia tarkoittaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Millon kävit treenaamassa? Jos tänään niin venyttelyä ehdottomasti ja magnesiumia.
Jos eilen niin venyttely jo myöhäistä, jos kovin kipeät niin särkylääkettä ja huomenna on todennäköisesti paikat vielä kipeämmät.
Eilen. Venyttelin kyllä treenin jälkeen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tä?
Kyllä sen kuulan kanssa voi hyvin tehokkaasti treenata ihan joka kohdan siitä kropasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja voinhan mä yrittää muistella, mitä siellä tehtiin: Etuheilautus, kyykky, yhden jalan maastaveto, tempaisu, pään ympäri kierto, vatsalihakset niin, että kuula nostetaan pään yläpuolelle sekä ylä- että ala-asennossa, lankku, kylkilankku, sammakkohypyt, kulmasoutu - noita nyt ainakin.
Ap
jep, ei yhtäkään niskaan kohdistuvaa liikettä, ja vain pari sellaista joissa käsivarret väsyy jos muut lihakset pettää. Tarkista treenityylisi, teet jotain väärin. Kuulaa tulee heiluttaa lähinnä Keskivartalolla, ei käsillä eikä etenkään niskan varassa!
Aina kun tekee jotakin uutta liikuntaa tai jotakin tuttuakin pitkästä aikaa, paikat kipeytyy. Johtuu lihasten pienistä mikrorepeämistä, jotka parantuu itsestään 2-4 päivässä. Lihaksia saa ja pitääkin käyttää, mutta ei mielellään kovin raskasta rasitusta. Kevyttä venyttelyä kannattaa tehdä.
Sen jälkeen lihakset sietää taas enemmän rasitusta eikä tule enää kipeiksi niin herkästi. Tällainen rasituksen aiheuttama jälkikipu positiivista tervettä kipua.
Venyttely?