Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut yllättävin asia, jota joku ei ole tiennyt?

Vierailija
13.02.2016 |

Mikä on ollut asia, jota joku tuntemasi henkilö ei ole tiennyt, vaikka voisi olettaa kaikkien sen tietävän? Entä osaisitteko sanoa, mikä todennäköisesti oli syynä siihen, että hän ei tiennyt sitä?

Kommentit (442)

Vierailija
21/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani ei ollut kuullutkaan Ku Klux Klanista. Kysyi siis ihan vilpittömästi, että mikä se on. Ihan kuin puhe olisi ollut jostain uudesta elokuvasta mistä kaikki eivät ole vielä kuulleet. Kysyi vielä, että milloin tämä olisi pitänyt peruskoulussa tai lukiossa oppia. Vituttaa kun on ihmisiä, jotka pohjaavat tietonsa esim. lukiokurssien päälle. Sitä paitsi, kyllä KKK:sta ainakin kerran on täytynyt yläasteella kuulla. Raivostuttavaa!

Edes jollain lailla kattava yleissivistys tulee kodin perintönä. Ja nimenomaan sieltä asenteena maailmanmenoa kohtaan. Normaalia tiedonhalua osoittava, asioita seuraava lapsuuden ohittanut ihminen ei voi olla tietämättä Ku Klux Klania tai Helsingin tuomiokirkkoa. 

Ei se koulu voi pelastaa, jos orientaatiota itseoppimiseen ei ole. 

Vierailija
22/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen yliopistossa ja eräällä kurssilla ryhmätyötä tehdessä kävi ilmi, että opiskelukaveri ei tiennyt mikä muistitikku on. Oli minusta outoa, koska itse tarvitsen muistitikkua opinnoissa jatkuvasti. Sinne tallenetaan opiskelumateriaalia ja tehtäviä yms. Ja kyseinen henkilö oli vielä jo useamman vuoden opiskellut, eli siis selvinnyt opinnoistaan ilman muistitikkua. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E

Vierailija kirjoitti:

No vuosien varrella on paljonkin tilanteita, missä olen jonkun tietämättömyyttä ihmetellyt. Nyt kun olen jo yli viisikymppinen en ihan kauheasti ihmettele enää mitään, varsinkaan ihmisten tietämättömyyttä, se kun tuntuu olevan kovin yleistä.

Muisto: nauratti kyllä kun yhtenä syksynä kurssikaveri oltuaan kesälääkärinä kertoi potilaastaan, jolle oli joutunut selittämään että ei ole vaarallista, kun käden suonet näkyvät kun käsi on alaspäin ja katoavat kun käsi on ylöspäin. Kun meille kaikille käy samalla lailla (varsinkin helteellä). 

Eipä ole lääkärikään järin fiksu, jos potilaiden tietämättömyydelle naureskelee selän takana.

Eipä se vielä lääkäri ollutkaan, olipahan pahainen vähän päälle parikymppinen kandi kesälääkärinä.

Kyllä ne ensimmäiset potilaat hämmentää. Myös nuoria lääkärinplanttuja ja lääkäriopiskelijoita. Ei me lääkärit katsos ihmistä kummempia olla, yllättävää kyllä. Missään ei ole semmoista yli-ihmismunahautomoa josta tulee yli-ihmislääkäreitä. Sorry.

Vierailija
24/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajakollega ei tiennyt mitä kansankynttilä tarkoittaa.

Vierailija
25/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mies kerran teki herkkuaterian minulle. Oli paistanut kalaa, hurjan suolaista kalaa... Kävi ilmi, että kyseessä oli graavilohi. Kun kerroin, että tämä on tapana syödä raakana, suuttui eikä uskonut.

Vierailija
26/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin teininä nahkaisen nojatuolin. En tiennyt, että nahkaa pitää huoltaa ja hoitaa. Nyt on hiukan kuivahtanut nojatuoli.

Vierailija
27/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä lasketaanko tätä mutta viimeksi kuulemani mielenkiintoisin juttu oli kun n.parikymppinen nainen selitti miten ihmisellä on sappikiviä, jotka jauhavat jotain ihmisen sisällä ja ovat siten hyödyllisiä.

Kerran yksi naisopettaja arveli että eikös kivekset ole aika tunnottomat.

Vierailija
28/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työssä paikassa, jossa saattoi päästä synnytykseen tukihenkilöksi. Kesätyöntekijöiden piti käydä synnytysvalmennus tämän takia. Valmennus järjestettiin vain näille työntekijöille. Yksi uusista työntekijöistä kysyi: "Onko totta, että sikiöllä on kidukset, jotka syntymässä muuttuu keuhkoiksi." Jepjep.

Myöhemmin kohtasin erään, joka ei tiennyt, missä istukka on kiinni..

Vierailija
29/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No tuota, Suomessa on kylläkin useita Tuomiokirkkoja, Helsingin tuomiokirkko ei ole missään erityisasemassa muihin nähden. Vai pidätkö kaikki eri Tuomiokirkkoja kansallisina instituutioina? Oikeastaan kirkoista ainoa jolla on erityisasema, on Turun tuomiokirkko, koska se on Suomen ev.lut.kirkon pääpyhättö."

No valaiseppa hieman tietämätöntä kun en tiedä, että ,mitä tarkoitttaa, että Turun tuomiokirkko on Suomen ev.lut kirkon pääpyhättö?  Niin ja tiedän suunnilleen, mitä Stonehengellä tarkoitetaan yleensä. Mutta en kyllä pysty muistamaan varmaksi, että miksi se on aikanaan koottu ja tai rakennettu. - Voin kyllä esittää enempi vähempi hyviä tai huonoja arvauksia asiasta.    

Vierailija
30/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin työssä paikassa, jossa saattoi päästä synnytykseen tukihenkilöksi. Kesätyöntekijöiden piti käydä synnytysvalmennus tämän takia. Valmennus järjestettiin vain näille työntekijöille. Yksi uusista työntekijöistä kysyi: "Onko totta, että sikiöllä on kidukset, jotka syntymässä muuttuu keuhkoiksi." Jepjep.

Krhm. Minäkään en tiedä, että missä istukka on kiinni.

Vierailija
31/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu oli Kööpenhaminassa miehensä kanssa ja puhui Ruotsin matkastaan. 

Mutta nyt on todettava, että hän on varmasti heikkolahjainen, elleipä jopa lievästi kehitysvammainen. Käsittääkseni kuitenkin käynyt peruskoulun. Ilmeisesti sillä pidennetyllä ops:lla. 

Pari on herättänyt aika paljon huomiota tuttavapiirissänne kihlautumisensa jälkeen. Mies on nimittäin DI. 

Miksi on herättänyt huomiota? Vaikuttaa harvinaisen sopivalta puolisolta DI:lle.197

Vierailija
32/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen yliopistossa ja eräällä kurssilla ryhmätyötä tehdessä kävi ilmi, että opiskelukaveri ei tiennyt mikä muistitikku on. Oli minusta outoa, koska itse tarvitsen muistitikkua opinnoissa jatkuvasti. Sinne tallenetaan opiskelumateriaalia ja tehtäviä yms. Ja kyseinen henkilö oli vielä jo useamman vuoden opiskellut, eli siis selvinnyt opinnoistaan ilman muistitikkua. :)

Ohis. En ole tarvinnut muistitikkua enää noin viiteen vuoteen, vaikka yli kymmenen vuotta sitten käytin paljonkin. Tosin olen työelämässä ja jos vaikka tekisin töitä etänä, niin käyttäisin etäyhteyttä. Joskus tehtiin jokunen artikkeli parin tutun kanssa ja siinä hyödynnettiin Google Drivea, jossain toisessa tapauksessa Dropboxia. Olisikohan tutullasikin ollut samanlainen tapa tallettaa tiedostoja?

Vierailija
33/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä minä

Vierailija
34/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan tuo sikiön kiduksista puhunut nyt kuitenkin vitsaillut?

Vierailija
35/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis. En ole tarvinnut muistitikkua enää noin viiteen vuoteen, vaikka yli kymmenen vuotta sitten käytin paljonkin. Tosin olen työelämässä ja jos vaikka tekisin töitä etänä, niin käyttäisin etäyhteyttä. Joskus tehtiin jokunen artikkeli parin tutun kanssa ja siinä hyödynnettiin Google Drivea, jossain toisessa tapauksessa Dropboxia. Olisikohan tutullasikin ollut samanlainen tapa tallettaa tiedostoja?

Tuohon pitää vanhana nörttinä todeta, että av:lla palstaili joku joka ei tiedä mitä tarkoittaa etäyhteys.

Vierailija
36/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja tiedän suunnilleen, mitä Stonehengellä tarkoitetaan yleensä. Mutta en kyllä pysty muistamaan varmaksi, että miksi se on aikanaan koottu ja tai rakennettu. - Voin kyllä esittää enempi vähempi hyviä tai huonoja arvauksia asiasta.    

No et sinä oikeastaan voi muistaakaan, miksi Stonehenge on rakennettu, kun ei sitä edes tiedetä. Arvauksia on esitetty asiantuntijoidenkin johdosta (uskonnollinen paikka, tapaamispaikka, kokouspaikka jne),  mutta puhdasta faktaa ei ole kenelläkään.

Vierailija
37/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani ei ollut kuullutkaan Ku Klux Klanista. Kysyi siis ihan vilpittömästi, että mikä se on. Ihan kuin puhe olisi ollut jostain uudesta elokuvasta mistä kaikki eivät ole vielä kuulleet. Kysyi vielä, että milloin tämä olisi pitänyt peruskoulussa tai lukiossa oppia. Vituttaa kun on ihmisiä, jotka pohjaavat tietonsa esim. lukiokurssien päälle. Sitä paitsi, kyllä KKK:sta ainakin kerran on täytynyt yläasteella kuulla. Raivostuttavaa!

Ihan ohiksena että jos on joutunut vaihtamaan koulua usein, saattaa joku tieto vain kertakaikkiaan jäädä oppimatta.Itsellä kävi niin että aakkoset englanniksi piti opetella omineen.Vanhassa koulussa ei vielä oltu sitä opetettu ja uudessa jo olivat.Toki tuo Kkk tulee vastaan moneen kertaan että luulisi peruskoulun jälkeen moisen tietävän.

Vierailija
38/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään, vaikka olen kolme kertaa synnyttänyt. 

En ole koskaan ajatellut asiaa. Mutta järjellä nyt kun ajattelen, niin ilmeisesti kohdun seinämässä. Niinhän se täytyy olla, koska vaarallisena tilana puhutaan istukan irtoamisesta. 

Ei tuollaisia anatomiaan liittyviä juttuja niin kovasti ajattele, kun ei mitenkään ole alalla. Tietysti perusjutut nyt jollain tavoin on hallussa. Kiduksia en kuitenkaan ole luullut sikiöllä olevan :)

Vierailija
39/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuntemani ihminen on luullut että Yhdysvaltain pääkaupunki olisi New York, vaikks se in Washington DC. Joillakin ei mene sitten jakeluun...

Vierailija
40/442 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä tällä palstalla, että siviilissä työpaikalla isossa firmassa pikkupomoina olevat, kovina porvareina itseään pitävät eivät tiedä, mitä kapitalismi ja haukuttu kommunismi ovat. He puhuvat taistolaisista, tietämättä, ketä nämä olivat. He eivät tiedä oman kokoomus-puolueensa historiaa ja päätöksiä. Yleissivistys oli tätä tasoa. Tyypit, jotka sauhuavat Kauppalehden nettiartikkeleista ja puheessa vilahtelee: loinen, vassari, viherpiipertäjä, sosialisti, neukkukuutio, tuulipuku, OMX jne.

Lopettivat minun kutsumiseni saunailtoihin, mikä oli molemmille helpotus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän