Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutukseen annetaan aina neuvot vähäkaloriseen ja vähärasvaiseen

Vierailija
12.03.2026 |

Eikä tämä ikinä toimi. Miksi toimivat keinot torpataan? Onko oikeesti niin, että lihavat ei kuitenkaan halua laihtua?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se toimii oikein hyvin. Itse olen laihduttanut lähes 50 kg ihan vaan kaloreita laskemalla ja rajoittamalla. Ja pysynyt saavutetussa painossa jo noin 5 vuotta.

Vierailija
2/10 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisterveellinen ruokavalio on järjetön. Se vain ylläpitää lihavuusongelmaisen insuliiniresistenssistä kärsivän paino-ongelmaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy AP syömässä välillä.

Vierailija
4/10 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkumattomuudella laihtuu parhaiten.  Kolmeen viikkoon paino pudonnut viisi kiloa.  Askelia tulee päivässä n.500

Vierailija
5/10 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri Antti Heikkilällä erilaiset ohjeet

Vierailija
6/10 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap harmittaa kun ei saa laihduttaakseen syödä loputonta määrää epäterveellistä ruokaa kuutta kertaa päivössä.

Vierailija
7/10 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virallisterveellinen ruokavalio on järjetön. Se vain ylläpitää lihavuusongelmaisen insuliiniresistenssistä kärsivän paino-ongelmaa. 

Tuskinpa kukaan merkittävän lihavana pysyy oikeasti virallisterveellisesti syömällä. Eikä ne muutkaan tavat syödä ole mitään ihmejuttuja. On tullut itse kokeiltua ketogeeniset, paleot sun muut myös, ei toiminut yhtään sen paremmin. Mä onnistuin lopulta kyllä laihtumaan normaalipainoon, mutta ne ratkaisut oli paljon tylsempiä ja pitkäjänteisyyttä vaativampia kuin joku oikea dieetti:

- piti oppia havaitsemaan omat impulssinsa syödä ja olemaan syömättä vaikka tulee voimakas halu

- piti oppia vaihtoehtoisia stressin yms. tunteiden säätelykeinoja kuin napostelu tai alkoholin tissuttelu

- piti hyväksyä, ettei voi ottaa joka viikonloppu rennosti syömisten kanssa jos haluaa laihtua, vaan se on lähinnä kerran kuukaudessa

- kalorien ja painon seuranta on osa elämääni varmasti loppuikäni

Vierailija
8/10 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksista päätellen ap on ihan kartalla :)

Vierailija
9/10 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutukseen ei normaalijärkinen ihminen tarvitse mitään ohjeita.

Liiku ja syö vähemmän. 

Itse osaan laihduttaa ihan itsenäisesti. Taidan kai sitten olla jonkinlainen Nero?

Vierailija
10/10 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihdutukseen ei normaalijärkinen ihminen tarvitse mitään ohjeita.

Liiku ja syö vähemmän. 

Itse osaan laihduttaa ihan itsenäisesti. Taidan kai sitten olla jonkinlainen Nero?

Periaatteessa näinhän se on. Vikaan menee siinä kun yritetään syödä mahdollisemman vähäkalorista ja "kevyttä" ruokaa. Syömisen vähennys onnistuu vai silloin kun ruokana syödään oikeaa, normirasvaista aitoa ravintoa lihoineen, kasviksineen, rasvoineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän