Muuttaisitteko Helsinkiin?
Kovin erilainen on Helsinki nyt kuin parikymmentä vuotta sitten.
Kommentit (50)
viihdyn espoossa paremmin,hesassa vierailen
Vierailija kirjoitti:
Jos soitettaisiin, että pääsisit tänne töihin ja löytäisin itselleni hyvän asunnon, niin ottaisin ja lähtisin heti. Helsinki ja Turku on ainoat fiksut paikat Suomessa.
voisiko turuntuntijat kertoa hyviä puolia turusta?nyt alkoi kiinnostaa
Jos kaikki tähdet loksahtaisivat kohdalleen niin elämisen, asumisen yms saralla Helsinkiin muutossa, niin sanoisin vaan tack och adjö tälle perkelee Pohjois-Savolle.
En muuttaisi pois. Olen kotoisin pieneltä paikkakunnalta Varsinais-Suomesta. Elämä siellä ahdisti jo nuorena, erillaisuutta ei hyväksytä ja kateus kukkii. Helsingissä voin hengittää vapaasti. Ei tarvitse miettiä miltä näytän, kun menen lähimarkettiin, toisin kuin pienessä kotikaupungissa, jossa keskustelu pyörii ulkonäön ja vaatteiden ympärillä. Täällä voi olla miten vain, ketään ei kiinnosta. Voin lähteä turvallisin mielin kävelylle vaikka keskellä yötä, kantakaupungissa on aina joku liikkeellä. Elämä on muutenkin sosiaalisempaa, löytyy kahviloita ja kulttuuria, tapaa uusia ihmisiä. Luontoakin on vaikka miten paljon, merenrantaa riittää käveltäväksi. Helsinki on tarpeeksi iso, mutta kuitenkin pieni, kävellen pääsen melkein joka paikkaan. Suosittelen!
En. Ihan kiva käydä noin muutaman vuoden välein, mutta en ikinä muuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos soitettaisiin, että pääsisit tänne töihin ja löytäisin itselleni hyvän asunnon, niin ottaisin ja lähtisin heti. Helsinki ja Turku on ainoat fiksut paikat Suomessa.
voisiko turuntuntijat kertoa hyviä puolia turusta?nyt alkoi kiinnostaa
Olen tuo, jolle vastasit. En ole turkulainen vaan kuopiolainen, mutta Turussa paljon vieraillut. Mun mielestä Turku on varsinkin kesällä ihan sairaan kaunis paikka ja se on sopivan suuri palveluineen. Lisäksi ihmiset vaikuttavat tosi rennoilta ja fiksuilta. Tekisi mieli sanoa, että Turku on melkeinpä Suomen ruotsalaismaisin tai pohjoismaalaisin paikka ja tämä siis positiivisella tavalla.
En. Ei minulla mitään Helsinkiä vastaan ole, mutta minulle sopii paremmin pieni maalaiskaupunki asuinpaikaksi.
Vierailija kirjoitti:
En, koska ihmispaljous ahdistaa ja siellä on kallista.
Mikä ihmispaljous?! Itse voisin vastata että en muuttaisi Helsinkiin koska se on niin pieni kaupunki ja siellä on vähän ihmisiä. Asun ulkomailla suuressa kaupungissa ja tämäkin tuntuu pieneltä vaikka asukkaita pari kertaa Suomen asukasluvun. Mutta se on ihan niin että mihin on tottunut ja mistä pitää. Itse pidän suurkaupungeista.
Haaveilen päivittäin muuttamisesta takaisin Helsinkiin. En ikinä ole ollut niin onnellinen kuin asuessani Helsingissä.
Helsinki on synnyinkaupunkini ja ihana, mutta niin pikkuruinen. Asun täällä nyt toistaiseksi, mutta olen ajatellut opiskelujen jälkeen hakea töitä jostain muualta, vähän suuremmasta kaupungista. Ystävät ja perhe ne toki täällä pitää...
Asuin Varkaudessa ja muutin Kuopion kautta töiden perässä Helsinkiin 2,5v sitten. Tää Helsinki on niin mahtava paikka asua Suomessa kun on tottunut asumaan pienemmissä ja tylsemmissä kaupungeissa. Alkuaikoina vietin parin kaverin kanssa aikaa vaan menemällä eri osiin Helsingissä ja vietettiin aikaa vaan katselemalla ympärille. Arvostan Helsinkiä, koska täällä on paljon vapaampaa ja tämä tuntuu olevan ainut paikka Suomessa, jossa ihmisen erilaisuutta arvostetaan (itse en koe olevani tosin kovin erilainen).
Helsingissä on kaikista mukavinta asua. Ainoa huono puoli on mamut.
Hyvälle asuinalueelle muuttaisin, huonoille en. Helsingissä näki kyllä niin paljon aineissa olevia hyypiöitä ja mamuja, että oma turvallisuus mietitytti, varsinkin jos käyttää julkista liikennettä. En pidä ydinkeskustassa hengailusta ja shoppailusta, joten joku Stokka on samantekevä. Keskustassa haisee usein kusi ja viemärit. Loppujen lopuksi Helsinki on hyvin pieni, kun sen kaupunginosat oppii tuntemaan. Todennäköisesti en koskaan muuta sinne, ellen tule rikkaaksi ja saa ostettua hyvältä alueelta asuntoa.
Voisin muuttaa takaisin helsinkiin. Viihdyn espoossa.
Itse en muuttaisi alueille helsingissä missä ei ole merta. Merenäärellä on paras paikka asua stadissa.
En muuttaisi, koska kaikki rahat menisi (vuokra) asumiseen. Mulla ei olisi varmaan ikinä mitään mahdollisuuksia ostaa Helsingistä omaa asuntoa, kun taas nykyisellä asuinpaikkakunnallani parasta aikaa etsin sopivaa.
En, viihdyn oikein loistavasti täällä Espoossa.
En, tuppukylät jätän väliin.
Asun Tukholmassa ja mies Kööpenhaminassa, nämä ovat jo sentään kaupunkeja. Helsinki on, noh, tympeä kyläpahanen. Onneksi olen sieltä pois päässyt, kiitos ahkeran opiskelun.
Kyllä, olen muuttamassa takaisin Helsinkiin ensi kuussa. En suostu enää asumaan muualla ainakaan Suomessa, ulkomaille voin toki muuttaa. En tajua miksi ihmiset päivittelee sitä asumisen hintaa, kun ei tarvitse kuitenkaan omistaa autoa, kuten missä tahansa muussa suomalaisessa kaupungissa. Niin, että kumpikohan tuleekaan loppupeleissä kalliimmaksi?
T. Pohjois-Pohjanmaalta 300 asukkaan kylästä kotoisin oleva