Lapsen harrastusryhmän vastuuaikuiset...
Niin eli aloin joku aika sitten viemään lastani harrastukseen ja mulle tuli täytenä yllätyksenä mitä pölvästejä sitä hommaa vetää. Meni ihan maku koko touhusta ja lopetetaan heti jos lapsen oma into hiipuu. Oli hirveän surullista huomata, että ydinjoukko koostuu ylimielisistä taliaivoista. Nämä sitten asuu Töölö-Meikku -akselilla ja ajaa enimmäkseen hienoilla autoilla. Joukkueen johtaja mässytti purkkaa suu auki ja katteli mua virnistellen päästä varpaisiin vaikka tavattiin ensimmäistä kertaa! Mikä tollo sivystymätön moukka toimii noin! Samaa kaliiberia oli muukin ydinporukka, huhhuh...Kuvittelin, että HJK:n tasoisessa paikassa olisi vähän toisenlainen meininki, mutta ei todellakaan. No, tulipahan taas vaan todistettua että ihmiset on enimmäkseen täyttä paskasakkia. Puistattaa ihan ajatellakin, että päivällä nämä keskenkasvuiset rusina-aivot leikkii kaikenmaailman asiantuntijaa ja rahoitusvastaavaa...kyllä on varsinaiset yhteiskunnantukipilarit joo.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap peräänkuuluttama alapeukuttaja, mutta kyllä minustakin tuo aloitusviesti oli aika huono. Ei oikein käynyt ilmi, että mikä on se ongelma... Joku söi purkkaa suu auki ja tuijotti? Ja muutkin käyttäytyy samalla tavalla. Onpa "kauhea ongelma".
Nyt jotain lisätietoa kehiin ap. Ei tuon aloitusviestin perusteella kukaan vaikuta kauhealta moukalta.Se, että se oli ylimielinen ja suhtautui muhun selkeän alentuvasti. En tiedä miksi. Menin ihan tavallisesti kyselemään ryhmän käytännöistä ja kohteli mua kuin vähä-älyistä pikku-tyttöstä! Meille tämä on kuitenkin uusi harrastus, että en tiedä sitten onko muka kovinkin ihmeellistä kysyä mitä varusteita esim. viikonlopun kestävälle leirille tarvitsee. Mistä minä voin tietää jonkun hornantuutissa sijaitsevan urheiluopiston varustetason tyyliin tarviiko oman makuupussin, lakanat tmv. Tämä sitten virnisteli että no, mitä nyt yleensä tarttee hehheh , en mä tiedä hehee. Kysyin sitten, että tuleeko tieto nettiin, sähköpostiin tai printtinä vai miten niin jatkoi vaan virnistelyä ja tosiaan tuntu että piti mua ihan vajakkina! Siinä nämä äijät sitten virnuili ja vilkuili toisiaan. Ongelma oli siis tuo kuinka suhtautuivat toisen ihmiseen, tässä tapauksessa minuun. Olen kuitenkin jo keski-ikäinen ja lapsemme harrastavat samassa joukueessa sekä olen heille aiemmin tuntematon ihminen, joten vain moukka suhtautuu toisiin noin!
Niin ja sustako on ihan hyvien ja fiksujen tapojen mukaista mässyttää ja maiskuttaa purkkaa _suu ihan auki_? Really? Vaikka olisit joku töölöläinen rahis vai? Ehkä ymmärtäisin jos kyseessä olis kontulalainen roskakuski mutta odotin näiltä vähän enemmän.
Olettavat, että 11-vuotias itse jo hoitaa asioitaan.
Naureskelivat, kun olet tuollainen ylisuojeleva mamma nolaamassa laspsesi. Joka ikisestä lakanasta kyselemässä etukäteen -- nauranut minäkin olisin, vaikken äijä ole.
Miten se 11v siellä hornassa hoitaa esim majoituksensa, jos se makuupussi jne puuttuu.
Eikö se 11-vuotias saa itse suutansa auki? Varmasti hänelle vastataan asiallisiin kysymyksiin. Näin selviää, tarvitaanko makuupussi.
Tämä Wilma-järjestelmä on tehnyt sen, että isotkaan lapset eivät ota mitään vastuuta asioistaan.
En ole tuo, jolle vastasit, mutta aika harva 11-vuotias tajuaa kysellä, millainen varustelutaso jossain majoituspaikassa on. Yleensä tuon ikäisille lapsille ne ohjeet jaetaan kotiin. Tai ainakin nin tehtiin, kun mä olin 11-vuotias 80-luvulla.
80-luvulla ei sähköpostia tunnettu, kyllä se varustelappu tuli lapselle, joka sitten välitti sen vanhemmilleen, eikö vain? Jos siinä oli jotain epäselvää, niin lapsi itse kysyi sitten. Kyllä viidesluokkalainen sen verran voi itse hoitaa asioitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allekirjoitan aloituksen.
Mutta säälin myös hyviä vetäjiä. Esim tälläkin viikolla 5v lapsen harrastusryhmään tuli 15min myöhässä äiti kahden täysin kurittoman kakaran kanssa. Lapset terrorisoivat koko muuta ryhmää. Äiti ei tehnyt mitään, kerran taisi sormea heristää. Ohjaaja poisti lapset välillä toiminnasta. Kerran toinen loukkasi itsensä, kun teki mitä sattuu.
En tiedä, millaisesta harrastuksesta on kyse, mutta jos nyt yleistää, niin ajattelisi, että vetäjät hoitavat kurinpidon. Eikö se mene aika sekavaksi, jos vanhemmat puuttuvat siihen, mitä tilanteessa tapahtuu?
Kyllä! Ja toivomus meillä on, etteivät vanhemmat jää saliin lainkaan. Monet lapset rupeavat "esittämään" vanhemmilleen ja se aiheuttaa häiriötä ja myös tietynlaisen auktoriteettivajeen helposti ryhmässä.
Kun pari huutaa koko ajan "äiti, kato mua", niin pakka on sekaisin. Myös näitä lapsia sattuu paljon helpommin, itketään sellaisesta pikkukolhusta, jota muuten ei huomattaisi jne.
Ei tietenkään vanhempi saa olla läsnä tällaisessa toiminnassa. Sorry kerroin huonosti, selvensin edellä, että on vanhempi-lapsi -ryhmä kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap peräänkuuluttama alapeukuttaja, mutta kyllä minustakin tuo aloitusviesti oli aika huono. Ei oikein käynyt ilmi, että mikä on se ongelma... Joku söi purkkaa suu auki ja tuijotti? Ja muutkin käyttäytyy samalla tavalla. Onpa "kauhea ongelma".
Nyt jotain lisätietoa kehiin ap. Ei tuon aloitusviestin perusteella kukaan vaikuta kauhealta moukalta.Se, että se oli ylimielinen ja suhtautui muhun selkeän alentuvasti. En tiedä miksi. Menin ihan tavallisesti kyselemään ryhmän käytännöistä ja kohteli mua kuin vähä-älyistä pikku-tyttöstä! Meille tämä on kuitenkin uusi harrastus, että en tiedä sitten onko muka kovinkin ihmeellistä kysyä mitä varusteita esim. viikonlopun kestävälle leirille tarvitsee. Mistä minä voin tietää jonkun hornantuutissa sijaitsevan urheiluopiston varustetason tyyliin tarviiko oman makuupussin, lakanat tmv. Tämä sitten virnisteli että no, mitä nyt yleensä tarttee hehheh , en mä tiedä hehee. Kysyin sitten, että tuleeko tieto nettiin, sähköpostiin tai printtinä vai miten niin jatkoi vaan virnistelyä ja tosiaan tuntu että piti mua ihan vajakkina! Siinä nämä äijät sitten virnuili ja vilkuili toisiaan. Ongelma oli siis tuo kuinka suhtautuivat toisen ihmiseen, tässä tapauksessa minuun. Olen kuitenkin jo keski-ikäinen ja lapsemme harrastavat samassa joukueessa sekä olen heille aiemmin tuntematon ihminen, joten vain moukka suhtautuu toisiin noin!
Niin ja sustako on ihan hyvien ja fiksujen tapojen mukaista mässyttää ja maiskuttaa purkkaa _suu ihan auki_? Really? Vaikka olisit joku töölöläinen rahis vai? Ehkä ymmärtäisin jos kyseessä olis kontulalainen roskakuski mutta odotin näiltä vähän enemmän.
Naureskelivat, kun olet tuollainen ylisuojeleva mamma nolaamassa laspsesi. Joka ikisestä lakanasta kyselemässä etukäteen -- nauranut minäkin olisin, vaikken äijä ole.
Miten se 11v siellä hornassa hoitaa esim majoituksensa, jos se makuupussi jne puuttuu.
Eikö se 11-vuotias saa itse suutansa auki? Varmasti hänelle vastataan asiallisiin kysymyksiin. Näin selviää, tarvitaanko makuupussi.
Tämä Wilma-järjestelmä on tehnyt sen, että isotkaan lapset eivät ota mitään vastuuta asioistaan.
En ole tuo, jolle vastasit, mutta aika harva 11-vuotias tajuaa kysellä, millainen varustelutaso jossain majoituspaikassa on. Yleensä tuon ikäisille lapsille ne ohjeet jaetaan kotiin. Tai ainakin nin tehtiin, kun mä olin 11-vuotias 80-luvulla.
80-luvulla ei sähköpostia tunnettu, kyllä se varustelappu tuli lapselle, joka sitten välitti sen vanhemmilleen, eikö vain? Jos siinä oli jotain epäselvää, niin lapsi itse kysyi sitten. Kyllä viidesluokkalainen sen verran voi itse hoitaa asioitaan.
Pointtini oli se, että lapsi ei keksi itse kysellä jostain varustelutasosta, vaan vanhemmat huolehtivat sen. Millä tavalla tieto nyt sitten kulkeekin, 80-luvulla monisteilla, tänä päivänä yleensä sähköisesti. Tietoa voi pyytää suullisestikin, niin toimittiin ennen ja niin voi toimia nytkin, mutta lapsen vanhemmat ne ovat, jotka yleensä tällaiset kyselyt huolehtivat, eikä siinä siis ole mitään naureskeltavaa, kun vanhempi kysyy.
Jyvät seulotaan akanoista aika varhaisessa vaiheessa ja sitten saa istua kuten esim jääkiekossa. Sitten kannattaa jo ajatella että kannattaako haaskata rahaa moiseen. Ihminen tulee ilman kovia treenejäkin kun panostaa koulunkäyntiin ja harrastaa jotain omaksi huvikseen.
Vanhemmat ovat naimisissa lastensa harrastusten kanssa. Pitää kuskata sinne ja tänne, kerätä rahaa tavalla tai toisella,jne. Itse päätin aikoinaan että ei tarvi olla mitään harrastuksia joka vaatii voimia. Tärkeintä on koulunkäynti lapsella, voi käydä uimassa ilman että täytyy olla tavoite, voi aloittaa soitto harrastuksen kuten meillä kävi ja ilman mitään opettajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nooh, nämä ovat 8-vuotiaita...ja mä olen kaukana ylisuojelevasta...joillekin lähtee äiti/isi mukaan, meille ei...kylläpä olet tyhmä!! Jännä tämä toistuva 11-vuotis -juttu kun ryhmiä on muutaman vuoden ikäisistä teineihin asti. Mutta säkö sanot tokaluokkalaiselle että mieti ite mitä tarviit ja etsi mistä löytyy...ja sä naurasit _mulle_?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että Kontulassa asuva jäteautonkuljettaja on sinulle tämän vertauksen arvoinen. Toivottavasti töölöläiset rahikset naureskevat vielä lisää moukkamaisuudellesi.
Purkanjauhaminen on pikkupaha sen rinnalla, että noin räikeästi halveksii työssäkäyvän ihmisen asemaa ja asuinpaikkaa.
En _mä_ halveksi duunareita vaan vertasin siksi että teistä nuo on wt-porukkaa ja te keskiluokkaiset idiootit muka niiiiiin paljon fiksumpia ja parempia mutta niin se ei _todellakaan_ole. Fiksu ei koskaan väheksy toista, varsinkaan tuntematonta ihmistä. Tämä siis _täysin_riippumatta _kummankaan_osapuolen sosioekonomisesta asemasta!
Aika myöhäisheränneitä olette ton harrastuksen suhteen.
Meidän 11v poika on pelannut futista samassa porukassa nyt 6 vuotta ja vielä täällä hienosto Espoossa.
Sama porukka poikia tosiaan ollut kasassa jo pitkään ja tossa iässä heidän tehtävänään on jo itse huolehtia kamoistaan ja muusta. Jos on leiri tai pelireissu niin valkku kertoo treeneissä mitä tarvitaan jne. Pojat sitten tuo itse tämän infon kotiin.
Ei se edes ole niin vastuuvanhempien homma.
Musta tuntuu et toi ongelma väheksymisestä jne. On enemmän sun korvien välissä. Ja toisekseen toi meidän 11v kuolis häpeän jos mamma kulkisi ympäriinsä kyselemässä et mitä se nyt tarvii mukaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Meidän 11v poika on pelannut futista samassa porukassa nyt 6 vuotta ja vielä täällä hienosto Espoossa.Sama porukka poikia tosiaan ollut kasassa jo pitkään ja tossa iässä heidän tehtävänään on jo itse huolehtia kamoistaan ja muusta. Jos on leiri tai pelireissu niin valkku kertoo treeneissä mitä tarvitaan jne. Pojat sitten tuo itse tämän infon kotiin.
Musta tuntuu et toi ongelma väheksymisestä jne. On enemmän sun korvien välissä. Ja toisekseen toi meidän 11v kuolis häpeän jos mamma kulkisi ympäriinsä kyselemässä et mitä se nyt tarvii mukaan jne.
Voi poika raukka...ilmankos hävisitte meille kaikki pelit talviturnauksessa (vaikkei sillä ole oikeasti mulle väliä, teille saatto sen sijaan olla). Kyllä häviää fiilis tekemisessä tolla tahdilla...meillä tärkeintä on liikunta itsessään sen erimuodoissa, lapsen oma innostus ja tutustuttaminen eri lajeihin ja sitten jos myöhemmin _itse_haluaa harrastaa jotain tosissaan niin ok.
Niin ja jännästi ne ottaa koko ajan porukkaa sisään, miksi jos kerta "on liian myöhäistä"? Meillä ei tosiaan kasvateta tulevaa jalkapalloilijaa vaan harrastetaan liikuntaa koska se kuuluu normaalina osana kenen tahansa ihmisen elämään iästä, sukupuolesta tmv. riippumatta. Ja seura on siksi HJK koska asutaan kenttien vieressä, ei muuten.
Vielä noista leireistä ja varausteista että susta uusien pitää tietää asiat tai yrittäkööt keksiä itse koska te muut olette harrastaneet jo kauan...? Nyt kun luet tän uudestaan, niin munhan ei tarvii edes perustella tätä enää eikö niin? Pliis, sano ettei tarvii...sä olet espoolainen ja vaikutat ilmeisesti kuitenkin korkeammalla tasolla kuin minä koskaan hoitajana, joten pliis, näytä että meillä on vielä jotain toivon rippeitä jäljellä. Ja joo, toki ihmisten hoitaminenkin on vaikuttavaa, myös taloudellisesti, mutta välittömästi se ainakin on kuluerä ja kaikkia taloudellisia positiivisia vaikutuksia ei ole helppo tai mahdollista edes tarkkaan arvioda. Päätöksenteko virkamiehenä, taloudessa, politiikassa millä tahansa tasolla on usein merkittävämpää ja vaikutukset laajemmat joten näytä että sulla on edes hitunen älyä siellä oman egosi paisuttamassa päässä. Em. noin yksinkertaistettuna.
Vierailija kirjoitti:
Meidän 11v poika on pelannut futista samassa porukassa nyt 6 vuotta ja vielä täällä hienosto Espoossa.Sama porukka poikia tosiaan ollut kasassa jo pitkään ja tossa iässä heidän tehtävänään on jo itse huolehtia kamoistaan ja muusta. Jos on leiri tai pelireissu niin valkku kertoo treeneissä mitä tarvitaan jne. Pojat sitten tuo itse tämän infon kotiin.
Niin ja edelleen, teillä voi olla 11 v., meillä on _edelleen_8-vuotias tuo lapsi...mutta kun näin meillä niin sitten muillakin, niinhän? Kun ei voida _mitenkään_tajuta ettei itse ole se maailmannapa jonka mukaan _kaikki asiat normitetaan_huoh...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu et toi ongelma väheksymisestä jne. On enemmän sun korvien välissä. Ja toisekseen toi meidän 11v kuolis häpeän jos mamma kulkisi ympäriinsä kyselemässä et mitä se nyt tarvii mukaan jne.Voi poika raukka...ilmankos hävisitte meille kaikki pelit talviturnauksessa (vaikkei sillä ole oikeasti mulle väliä, teille saatto sen sijaan olla). Kyllä häviää fiilis tekemisessä tolla tahdilla...meillä tärkeintä on liikunta itsessään sen erimuodoissa, lapsen oma innostus ja tutustuttaminen eri lajeihin ja sitten jos myöhemmin _itse_haluaa harrastaa jotain tosissaan niin ok.
Niin ja jännästi ne ottaa koko ajan porukkaa sisään, miksi jos kerta "on liian myöhäistä"? Meillä ei tosiaan kasvateta tulevaa jalkapalloilijaa vaan harrastetaan liikuntaa koska se kuuluu normaalina osana kenen tahansa ihmisen elämään iästä, sukupuolesta tmv. riippumatta. Ja seura on siksi HJK koska asutaan kenttien vieressä, ei muuten.
Vielä noista leireistä ja varausteista että susta uusien pitää tietää asiat tai yrittäkööt keksiä itse koska te muut olette harrastaneet jo kauan...? Nyt kun luet tän uudestaan, niin munhan ei tarvii edes perustella tätä enää eikö niin? Pliis, sano ettei tarvii...sä olet espoolainen ja vaikutat ilmeisesti kuitenkin korkeammalla tasolla kuin minä koskaan hoitajana, joten pliis, näytä että meillä on vielä jotain toivon rippeitä jäljellä. Ja joo, toki ihmisten hoitaminenkin on vaikuttavaa, myös taloudellisesti, mutta välittömästi se ainakin on kuluerä ja kaikkia taloudellisia positiivisia vaikutuksia ei ole helppo tai mahdollista edes tarkkaan arvioda. Päätöksenteko virkamiehenä, taloudessa, politiikassa millä tahansa tasolla on usein merkittävämpää ja vaikutukset laajemmat joten näytä että sulla on edes hitunen älyä siellä oman egosi paisuttamassa päässä. Em. noin yksinkertaistettuna.
Menikö tunteisiin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu et toi ongelma väheksymisestä jne. On enemmän sun korvien välissä. Ja toisekseen toi meidän 11v kuolis häpeän jos mamma kulkisi ympäriinsä kyselemässä et mitä se nyt tarvii mukaan jne.Voi poika raukka...ilmankos hävisitte meille kaikki pelit talviturnauksessa (vaikkei sillä ole oikeasti mulle väliä, teille saatto sen sijaan olla). Kyllä häviää fiilis tekemisessä tolla tahdilla...meillä tärkeintä on liikunta itsessään sen erimuodoissa, lapsen oma innostus ja tutustuttaminen eri lajeihin ja sitten jos myöhemmin _itse_haluaa harrastaa jotain tosissaan niin ok.
Menikö tunteisiin :D
Joo, tahtoo verenpaine välillä nousta kun näitä tyhmyyden ylityksiä lukee... Mutta niin näytti menevän monella muullakin aiemmin tässä ketjussa, et sitten sitä huomannut...? Siinä lienee kyseessä pelko, että paljastuukin ettei _todellakaan_ole yhtään sen parempi ja monen tuhannen euron kuukausiliksan arvoinen, alkaa norsunluutorni pahasti horjua, hui! Millä sitä kapitalisti sitten perustelee omat optionsa ja muilta riistämisen? Siis jos ja kun käy ilmi, että onkin ihan tavan tollo ellei jopa tollompi.
Taitaa olla kanatappelu kyseessä. Näyttää olevan nainen toi ko joukkueen raho..
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla kanatappelu kyseessä. Näyttää olevan nainen toi ko joukkueen raho..
Ei, oli liiankin hyvin oman arvonsa tunteva ylimielinen äijä kyseessä. Ja oli kuka tahansa, niin toisiin suhtaudutaan ko. tilanteessa vähintäänkin neutraalisti. Siis jos on yhtään fiksu ihminen. Kovasti te olette itseänne ainakin aina ylentämässä, mutta tässä se taas nähtiin. Melkoinen yllätys vaan oli kun ajattelin, että kun kerta on koulut käyty ja harrastetaan jne. että touhu olisi sivistynyttä ja ihmiset myös, mutta kattia kanssa. Enemmän arvostan viereisen puiston mukavaa puliukkoa kuin tuollaista pöyhkeilevää turhaketta! Olis hyvä muistaa että kun itsensä noin ylentää niin muut kyllä tiputtaa sut nopeesti alas, paitsi tietysti ne samankaltaiset hännystelijät.
Pienten peleissä tullut tavattua Hjk:n vanhempia ja joukkueenjohtoa, käytös kentällä ja kentän laidalla uskomattoman huonoa... Pikkuset pojat tönivät, kamppivat ja roikkuvat vaatteissa jokaisessa pelissä. Tätäkö siellä opetetaan? Vanhemmat arvostelevat lapsia ja valkku karjuu hermostuneena.
Ap, se äijä ei vaan tiennyt mitä sinne tarvitaan, rouva on aina pakannut muksun kamat. Ja meni hämilleen kun ei tiennyt, vaikka joukkueen jojona pitäis tietää :)
Meillä lapset ei ole harrastaneet joukkuelajeja, mutta muissa harrastuksissa on kyllä aina leirejä koskien tullut leirikirje, jossa on kaikki info leiristä ja myös pääsääntöisesti varusteista, erityisesti jos tosiaan tarvitaan liinavaatteita/makuupussia tai jotain muuta erikoisempaa mukaan. Yleensä on ollut tosi tyhjentävät ohjeet. alkaen aterioiden määrästä päättyen siihen, kuinka paljon käyttörahaa kannattaa varata matkaan. Itse olen ollut molempien lasten ryhmien jojona ja kyllä meillä tietoa on tullut välitettäväksi ihan tarpeeksi.
Kirjeen tekee päävalmentaja ja sen välittää ryhmien vanhemmille jojo. Tottakai sitä nyt vuosien jälkeen osaa jo silmät kiinnikin pakata muksun kamppeet (tai no, meillä jo sen ikäisiä, että pakkaavat itse), mutta eihän uusi voi tietää.
Kysy suoraan valmentajalta ja sano, ettei joukkueenjohtaja osanut neuvoa.
Ja noista asioiden itse hoitamisista, meillä se tieto vaan on ollut tapana mennä vanhempien sähköposteihin. Nyt 12-vuotiaana jutut menee pitkälti whatsupin kautta, eli lapsi hoitaa ison osan asioista itse. Silti harkkalistat, kilpailukutsut, talkoovuorot (myös lasten talkoovuorot) jne. tulee edelleen mulle sähköpostiin.
Vierailija kirjoitti:
Pienten peleissä tullut tavattua Hjk:n vanhempia ja joukkueenjohtoa, käytös kentällä ja kentän laidalla uskomattoman huonoa... Pikkuset pojat tönivät, kamppivat ja roikkuvat vaatteissa jokaisessa pelissä. Tätäkö siellä opetetaan? Vanhemmat arvostelevat lapsia ja valkku karjuu hermostuneena.
Eiköhän tuo tule enimmäkseen kotoa. Musta valmentajat on ollu ihan ok ja mukavia jopa, näin siis ainakin meillä. Toki porukkaan mahtuu varmasti monenlaisia. Tuo toisten huomioiminen, hyvät käytöstavat ja empatia on kai jääny ihmeen monilla liian vähälle huomiolle kotikasvatuksessa ja se näkyy sitten tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Ap, se äijä ei vaan tiennyt mitä sinne tarvitaan, rouva on aina pakannut muksun kamat. Ja meni hämilleen kun ei tiennyt, vaikka joukkueen jojona pitäis tietää :)
Meillä lapset ei ole harrastaneet joukkuelajeja, mutta muissa harrastuksissa on kyllä aina leirejä koskien tullut leirikirje, jossa on kaikki info leiristä ja myös pääsääntöisesti varusteista, erityisesti jos tosiaan tarvitaan liinavaatteita/makuupussia tai jotain muuta erikoisempaa mukaan. Yleensä on ollut tosi tyhjentävät ohjeet. alkaen aterioiden määrästä päättyen siihen, kuinka paljon käyttörahaa kannattaa varata matkaan. Itse olen ollut molempien lasten ryhmien jojona ja kyllä meillä tietoa on tullut välitettäväksi ihan tarpeeksi.
Kirjeen tekee päävalmentaja ja sen välittää ryhmien vanhemmille jojo. Tottakai sitä nyt vuosien jälkeen osaa jo silmät kiinnikin pakata muksun kamppeet (tai no, meillä jo sen ikäisiä, että pakkaavat itse), mutta eihän uusi voi tietää.
Kysy suoraan valmentajalta ja sano, ettei joukkueenjohtaja osanut neuvoa.
Ja noista asioiden itse hoitamisista, meillä se tieto vaan on ollut tapana mennä vanhempien sähköposteihin. Nyt 12-vuotiaana jutut menee pitkälti whatsupin kautta, eli lapsi hoitaa ison osan asioista itse. Silti harkkalistat, kilpailukutsut, talkoovuorot (myös lasten talkoovuorot) jne. tulee edelleen mulle sähköpostiin.
Voi olla. Joo, noinhan sen luulis toimivan kuten kuvailit. Pitää selvitellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naureskelivat, kun eivät itsekään tienneet ja aikoivat kännätä baarissa koko yön, pelireissu ja kotoa pois, you know...
Harrastuksissa törmää ihmisiin, joita ei muuten arjessa koskaan tapaisi.
Ja saavat nyt ap:stä hehkeän misun mukaan pelireissulle! Oli varmaan paskajäykkänä ja intopiukeena siitä. Vaimo pakkaa kassit molemmille.
(Mulla ei ole kovin korkeaa kuvaa näistä huoltajaisistä pelireissuilla)
Kyllä! Ja toivomus meillä on, etteivät vanhemmat jää saliin lainkaan. Monet lapset rupeavat "esittämään" vanhemmilleen ja se aiheuttaa häiriötä ja myös tietynlaisen auktoriteettivajeen helposti ryhmässä.
Kun pari huutaa koko ajan "äiti, kato mua", niin pakka on sekaisin. Myös näitä lapsia sattuu paljon helpommin, itketään sellaisesta pikkukolhusta, jota muuten ei huomattaisi jne.