Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pelokas räyhäävä koira, en jaksa!

Vierailija
13.02.2016 |

jokainen lenkille lähtö on tuskaa, koira räyhää ja haukkuu kun hullu kaikki muut koirat ja ihmiset. mitä isompi koira sitä kauheempi huuto ja riehuminen, koira flippaa ihan kunnolla. ei auta mikään, kaikkea on kokeiltu tässä 4 vuoden aikana.
vetää kun hullu ja välillä tuntuu että meinaa tukehtua silti vaan huutaa ja riekkuu hihnan päässä.

kaikki alkoi siitä kun koiran päälle kävi pentuna isompi vapaana oleva koira, siitä samasta tilanteesta lähtien koira on haukkunut ihan kaikille vastaan tuleville, haukkuu myös kotona jos vieraita tulee, pahin on jos koiraa tulee kohti.

ulkoilut on ihan tuskaa, suurinosa vastaan tulijoista jää vielä pällistelemään koiraa kun se haukkuu ja rähjää. neljä vuotta tota jo kattonu ja tuntuu että ei jaksa enää. vaikka koira rakas onkin, kotona meille omistajille leppoinen pallero ja rakastaa huomiota. ehkä eniten ketuttaa vieraiden ihmisten reaktio tuohon koiraan. jotkut tulee vielä lähemmäs lässyttämään koiralle kun se haukkuu..

koira on myös pelokas muuten, pelkää kovia ääniä, äkkinäisiä liikkeitä, välillä säälittää kun toisen elämä on yhtä pelkäämistä.

onko muita joilla on pelokas koira? miten pärjäätte?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunapanta kuten tiukka kurituskin (jämäkkä ja lempeä johtajuus ei ole kuritusta)voi aiheuttaa sen, että koira alkaa pelätä ihan kaikkea. Se ei sovi herkälle koiralle. DAP-haihduttimen lisäksi voi kokeilla käsikauppa Calmexia, mikä on meillä toiminut uutenavuonna reseptilääkkeitä paremmin. Ja sitten lääkärin kanssa voisi keskustella, pitäisikö koiralle kokeilla Clomicalm-kuuria.

Vierailija
22/49 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiki on ainoa vaihtoehto. Jos haukkua rähisee kaikille ja ei tottele omistajaa, että rauhoittuisi tilanne, niin menetetty tapaus on! Puraisee vielä jotain ihmistä ja sit käy kallis flaksi. Pureva koira ihmisiä kohtaan, pitää aina lopettaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina fiksua ärsyttää rähisijää... 

Niitähän täällä palstalla riittää 😂 

Piikille vaan tollaset! 🤭 

Vierailija
24/49 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten käytökseen kyllästynyt koiramamma kirjoitti:

Moikka. Mulla on myös pelokas iso koira, 8-vuotias, joka ilmaisee pelkonsa yleensä haukkumalla. samanlaisissa tilanteissa. Suurin osa tai voisi sanoa melkein 99% ihmisistä luulee että se on vihainen, olen menettänyt hermot monesti naapureihinikin sen takia. Namien avulla yleensä onnistutaan rapussa ohittamaan ihmiset, mutta jos ei niitä ole mukana ja joku tulee niin kauhea haukkuminen alkaa ja kuulee "vihainen koira" " vie se koira pois" ja annan samalla mitalla takaisin, oon kyllästyny ihmisten asenteisiin, kun ne ei tunne koko koiraa. Sitten kun ihmiset pomppii seinille koiran nähdessään niin koirakaan ei voi silloin rentoutua vaan pelkää entistä enemmän. Lisäksi ihmiset katsovat koiria/varmasti sinun koiraasikin, ja koiran maailmassa se tarkoittaa että koira kokee itsensä uhatuksi. Vieraalle koiralle hymyileminenkin on koiran näkökulmasta niin että koira kokee senkin uhkana. onko koirasi pieni vai minkäkokoinen? ehkä vois auttaa joku koi

Ei ole niiden muiden ihmisten vika, jos ne pelkäävät esim. rapussa parinkymmenen sentin päässä niille räyhäävää koiraa, tai sattuvat vilkaisemaan koiraa silmiin tai hymyilemään. Normaali koira ei rähise vaikka sitä tuijottaisi suoraan silmiin.

Vierailija
25/49 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, mutta nyt ei auta kuin mennä kuoluttajalle jos ei itsellä enää pää kestä. Jos koira vetää älä itse liiku yhtään älä sano mitään kun koira tulee luoksesi ihmettelemään että mikä on, kehu sitä ja tätä jatketaan niin kauan että koira hoksas itse, jos vetää ei liikuta. Remmiräyhään auttaa taas mennä katselemaan koiria johonkin, missä niitä liikkuu paljon, ja istuttaa koira viereen ja kun hiljaa katselee kehua ja antaa makupala. Ohitus harjoituksia voi tehdä jonkun koiran kanssa joka osaa mennä ohi nätisti, niin kauan ohitella että sinun koirasi ei enää jaksa reagoida mitenkään.

Vierailija
26/49 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy jollekin asiansa osaavalle henkilölle, ei taida dinusta olla vaikean koiran pitoon.

Vierailija
27/49 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistellaanpa vuotta 2016.

Vierailija
28/49 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksiosolutions ja zup-peli

Vierailija
29/49 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koiraa ei osata kouluttaa ja käsitellä, kannattaa siitä luopua.

Vierailija
30/49 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle tuli tuosta pelkäävästä ja räksyttävästä koirasta mieleen feministit. nekin pelkäävät miehiä ja räksyttävät miesvihaansa ja ovat hyvin ärsyttäviä.

Vierailija
31/49 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulle tuli tuosta pelkäävästä ja räksyttävästä koirasta mieleen feministit. nekin pelkäävät miehiä ja räksyttävät miesvihaansa ja ovat hyvin ärsyttäviä.

Niillekin voi koittaa täällä annettuja koirankoulutusvinkkejä, mutta pahimmat tapaukset on helpompi viedä piikille.

Vierailija
32/49 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samanlainen räyhäävä pomeranian. Haukkuu kaikki ihmiset ja koirat, linnut ym liikkuvat ja vetää. On opetettu ja on ollut koulutuksessa viikon jaksoin kouluttajan luona. Ei mitään tulosta. Ihmiset luulee, että on vihainen. On muuten tosi kiltti ei ole edes näykkinyt ikinä saati yrittänyt purra. Kaikki pesut ym harjaukset saa tehdä suosiolla. Olen tosi surullinen sen puolesta, tulee itsellekin paha mieli. Edellinen koira haukkui varmaan kerran vuodessa, oli tasapainoinen, rauhallinen ja ystävällinen kaikille. Olisko jotain neurologista vikaa kun syntyi pentueen pienimpänä.

Vierailija
33/49 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralle bluetooth sähköpanta, saa esim Clas Ohlsonilta. Itse en oidä koirista, joten voisi sähkötellä muutenkin vaan

Vierailija
34/49 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän koiraa otti suuri koira niskasta kiinni ja ravisteli, koira oli tuolloin pentu. Ei jäänyt mitään traumoja, olin itse rauhallinen ja tutkin jäikö huutavaan koiraan jälkiä. Ei naarmun naarmua. Juoksi äkkiarvaamatta tuntemattoman tottumattoman koiran eteen joten ei voi syttää vierasta koiraa tässä tilanteessa.

On todella rohkea koira, mitään pelkäämätön. Vie koirasi koirapuistoon saamaan hyviä kokemuksia toisista koirista. Katso koirakuiskaaja ohjelmia, Cesar on todella taitava ongelmakoirien käsittelijä.

Tiesitkö, että osa Cesarin metodeista on Suomen eläinsuojelulain vastaisia? Kaikkia jaksoja ei edes näytetty Suomessa juuri tuon takia.

Cesar on todella surkea pakottaja, joka käyttää kipua ja väkivalta eläimiin.

Vierailija
35/49 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on alle 10 kiloinen koira päälle on tullut rotikka, saksanpaimenkoira ja Cane Corso yritti, ei räyhää kuin niille jotka aloittaa ensin kyllä huutelee takaisin. Ehkä nyt pitää sinun miettiä millä herkuilla vai lelulla saat koiraan kontaktin, ja kyllä etsiä niitä sosiaalisia kaiken kokoisia kavereita.

Vierailija
36/49 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiralle bluetooth sähköpanta, saa esim Clas Ohlsonilta. Itse en oidä koirista, joten voisi sähkötellä muutenkin vaan

Uusi eläinten hyvinvointilaki, joka astui voimaan vuoden alussa, kieltää sellaisten välineiden ja varusteiden käytön koirilla, jotka aiheuttavat niille tarpeetonta kipua, kärsimystä tai vahingon vaaraa. Tämä tarkoittaa, että sähköpantoja, kuten myös piikkipantoja, ei saa enää käyttää eikä myöskään myydä, markkinoida tai edes pitää hallussa.

Vierailija
37/49 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso alueeltasi koiran koulutuspalveluita tarjoava yritys. Tämä on aina järkevin ja helpoin tapa hoitaa tällaisia ongelmia. Kun koiran hankkii pentuna on syytä mennä sen kanssa pentukouluun, jolloin nämä ongelmat on mahdollista välttää kokonaan.

Vierailija
38/49 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on vuodelta 2016, tuskin koiravanhus enää kovin jaksaa räyhätä.

Vierailija
39/49 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän koiraa otti suuri koira niskasta kiinni ja ravisteli, koira oli tuolloin pentu. Ei jäänyt mitään traumoja, olin itse rauhallinen ja tutkin jäikö huutavaan koiraan jälkiä. Ei naarmun naarmua. Juoksi äkkiarvaamatta tuntemattoman tottumattoman koiran eteen joten ei voi syttää vierasta koiraa tässä tilanteessa.

On todella rohkea koira, mitään pelkäämätön. Vie koirasi koirapuistoon saamaan hyviä kokemuksia toisista koirista. Katso koirakuiskaaja ohjelmia, Cesar on todella taitava ongelmakoirien käsittelijä.

Cesar on tosi taitava käyttämään laittomia piikkipantoja, potkimaan koiria jne 

Vierailija
40/49 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy voiko koirasi asettua kokoomuspersujen ehdokkaaksi seuraavissa vaaleissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi