Mies kertoo totuuden pettämisestä.
Hei vaan kaikki. Aika paljon täällä on juttua pettämisestä niin laitanpa lusikkani tähän soppaan näin miehen näkökulmasta.
-90% kavereistani on pettänyt/pettää vaimojaan/tyttöystäviään.
-Kun näitä naisia olen nähnyt eivät he oikeastaan ikinä ole paremman näköisiä kuin se oikea kumppani
-100% kavereistani rakastaa vaimojaan/tyttöystäviään (ne jotka ei ovat eronneet)
-Onnellisissa ja seksintäyteisissä liitoissa petetään
-Pettäminen ei ole ollut kuin parissa suhteessa merkki huonosta liitosta
-Miehet pettää, koska se on kivaa. Piste. Ei syvempiä syitä.
Ajattelin vain näin ilmaista havaintojani, kun täällä naiset usein haukkuu toisiaan miten kumppanin harha-askeleet on naisen syytä. Ei kyllä mun mielestä ole. Naisen kohdalla useammin on kyllä mielestäni niin, etrtä petetääm koska ollaan onnettomia.
Olen itse pettänyt useasti enkä ikinä kertonut asiasta. Olen rakastanut kumppaneitani hyvin paljon.
Kysyttävää?
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Miksi meidän naisten pitäisi ymmärtää ja sietää miesten pettämistä?
Täsä puhutaan nyt miesten pettämisestä, mutta kyllähän se toimii myös toistepäin. Eli että naisillakin pitää olla seksuaalista vapautta ja miesten tulee sitä kestää.
Mä en tiedä yhtäkään suhdetta missä mies tai nainen ei olisi pettänyt. N28
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä yhtäkään suhdetta missä mies tai nainen ei olisi pettänyt. N28
Minulla ei ole aavistustakaan siitä, mitä ystävieni ja tuttavieni parisuhteissa vuosien varrella mahdollisesti on tai ei ole tapahtunut.
Jos aloittaja on kirjoittanut viestinsä ihan vilpittömästi ja kertoo oikeista kokemuksistaan (eikä vain provoile), niin viestissä näkyy kiinnostavasti se, mikä tutkimuksistakin tiedetään jossakin määrin: sosiaaliset normit vaihtelevat ryhmästä toiseen ja tietynlaiset käytösmallit "tarttuvat" herkästi.
Tilastojen mukaan alle puolet suomalaisista pettää kumppaniaan, ja nykyistä kumppaniaan on pettänyt tilastojen mukaan vielä harvempi. Näissä on varmasti aika paljon vaihtelua siten, että joissakin piireissä puolison pettäminen on tyypillisempää ja joissakin se on taas harvinaisempaa ja sosiaalisesti tuomittavammaksi koettua.
Aloittaja ja hänen kaveripiirinsä eivät minusta tältäosin kuulosta miltään kovin mukavalta porukalta näin rehellisyyttä toivovan ihmisen näkökulmasta (avoimesti sovitut polykuviot ovat sitten toki erikseen). Aloittajan viestin pohjalta ei kuitenkaan kannata menettää toivoaan tai leimata kaikkia miehiä (tai naisia). Valtaosa ihmisistään on kumppaneilleen uskollisia. Myös valtaosa niistä, jotka ovat joskus aikaisemmin pettäneet kumppaniaan.
Vierailija kirjoitti:
Naisille on hirveän vaikeaa käsittää että miehille pettäminen ei ole jostain asiasta johtuvaa, esim ongelmista parisuhteessa tai rakkauden puuteesta ym. mikä naisen monesti ajaa sivusuhteeseen. Tai sitten nämä julistajat joiden mielestä rakastava kumppani ei petä ovat juuri näitä toisia naisia jotka ei halua uskoa että he ovat vaan pelkkiä panoja ilman mitään sen kummempaa vaikka mies jotain vakuutteleekin (no totta hel**tissä sanoo rakastavansa jotta saapi pesää nyt ja jatkossa!!) Tiedoksi vaan kaikille että se oikeasti rakastavakin mies pettää tilaisuuden tullen lähes varmasti eikä se kerro parisuhteen tilasta yhtään mitään. Se on vaan hauskaa vaihtelua. Se kannattaa kakkosienkin tajuta että se miehen liitto saattaa todellisuudessa kukoistaa vaikka muuta väittääkin.
Sinulle tuntuu olevan hirveän vaikea ymmärtää, että naiset pettävät aivan samoista syistä kuin miehetkin. Ei siihen mitään rakkautta tarvita vaan pelkästä vaihtelunhalusta ja itsetuntoa pönkittävästä huomiosta on kyse. Ei tarvitse edes suunnilleen tietää sen pettämiskumpoanin nimeä, kunhan on komea ja seksikäs. Miehillä on naurettavan sinisilmäiset kuvitelmat siitä, että naiset olisivat hirveän paljon jalompia ja romanttisempia ja tarvitsisivat rakkautta halutakseen seksiä. Eivät ole eivätkä tarvitse, se on ollut kaksoisstandardi payriarkaalisessa yhteiskunnassa ja tutkimuksissakin moneen kertaan kumottu myytti. Kummasakin sulupuolessa voi toki olla joitain yksilöitä, joilla on niin, mutta sukupuoleen se ei liity. Kumpikin sukupuoli eli ihminen on biologisesti moniavioinen ja nainen kyllästyy yhteen ja samaan mieheen nopeammin kuin päinvastoin.
Mun exän kaveripiiri oli aloittajan kuvaamaa ja exäkin petti sitten vaikka kovasti vakuutteli olevansa erilainen.
Nykyinen oma ja miehen kaveripiiri on sellaisia, että pettämistä pidetään negatiivisena asiana, varmasti joku ehkä on voinut pettää, mutta se ei tosiaan ole mikään normaali asia ja uskollisuutta arvostetaan samoin kuin rehellisyyttä ihmissuhteissa yleensäkin.
Kenestäkään ei voi varmaksi tietää mitä on tehnyt, paitsi itsestään mutta kyllä valtaosa ihmisistä pyrkii arvojensa mukaan elämään, joten vaikka "kaikki pettää" voi jossain porukassa olla totta, toisessa porukassa se ei tosiaan pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pettäminen on niin kamalaa, jos se mies/nainen kuitenkin aidosti rakastaa sitä pettämisen kohdetta? Eikö se ajatus ole ihan hirveä, että jos on parisuhteessa vaikka 10v ja koko aikana ei ole kenenkään muun kanssa kun vaan sen yhden?
t. NNäinhän se juuri on! Hirveämpäähän se on vuosia samaa yrittää koko ajan. Jostain syystä naisilla on varmasti elokuvista tai prinsessaunelmista tullut tällaisia käsityksiä, että rakkaus on sama asia kuin seksi. Että jos rakastaa niin viisari ei saisi värähtääkään kenestäkään toisesta ja ei saisi haluta ketään toista. Tai jos haluaa niin kauhean salassa pitää sekin tehdä, ettei vaan saa kertoa puolisolle.
Ei ymmärretä alkuunkaan sellaista biologista ja ihan tuhat kertaa todistettua faktaa, ettei seksi ole sama asia kuin rakkaus! Ehkä sitten ollaan niin äärimmäisen itserakkaitta ja kuvitellaan, että yksi ihminen voi olla toiselle ihan kaikki kaikessa? Ja kaikki liitetään siihen omaan napaan ja itseensä noin muutenkin? Kun se, että jos on seksiä toisen kanssa, ei liity siihen parisuhteeseen pätkän vertaa. Ei se ole mitään vertailua kahden ihmisen välillä, kun uskokaa tai älkää niin ihminen voi haluta kahta tai vaikka kymmentä ihmistä samaan aikaan! Eikä se tarkoita mitään ihmeempää. Tykkäänhän minäkin eri ruuista niiden eri ominaisuuksien vuoksi. Rakastan lihapullia sekä thaimaalaista currya. Ihan yksinkertaisuudessaan asia on tasan näin helppo. Kukaan ei voi olla sekä lihapulla että curry. Eikä kukaan halua uhrata koko elämäänsä syömällä pelkkää lihapullaa. Ei jää jäljelle kuin pettäminen, kun ei voi asioista edes rehellisesti keskustella ilman lapsellisia suuttumisia.
Jankutijankuti.
Kumpikin sukupuoli on samalla lailla moniavioisia. Kuitenkin miehillä on kautta historian ollut paljon kovempi tarve kontrolloida naisen seksuaalisuutta. Miehet ovat omistushaluisempia ja mustasukkaisempia nykyäänkin väkivaltaan asti. Mietipä nyt ihan hetki siis noita kaksoisstandardejasi.
Jos parisuhteessa toinen saa pettää niin sitten pitää toisenkin saada. Miltä sinusta tuntuisi, jos vieraat miehet paneskelisivat vaimoasi vaikkapa kerran pari kuukaudessa? Montaa miestä se jäiritsisi, mutta hienoa, jos sinä olet vapaamielisempi realisti.
Taas tätä. Jos ap:n kaverit on löyhiä ei se kerro muusta kuin ap:stä ja hänen porukoistaan. Olen 50-vuotias mies ja kavereistani yksi on pettänyt ja se liitto loppui siihen. Parhaat ystäväni ovat kaikki pysyneet uskollisina ja tämän tiedän 100% varmuudella koska paljon kiusallisemmistakim asioista puhumme avoimesti.
Vierailija kirjoitti:
Ap toi kertoo vain tuttavapiirisi tasosta :)
Taivas että täällä on yksinkertaista väkeä. Kuvitteletteko, että kaikki vastaavat tutkimuksiin rehellisesti? Minusta ap:n näkökulma kuulostaa aivan totuudenmukaiselta, jos vähänkin viitsii katsoa ympärilleen. Juuri sinun kiltti mussusi saattaa pettää sinua, vaikka teillä olisi kaikki toooosi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon tuon, mitä aloitraja sanoo. Olen miesvaltaisella alalla ja käynyt monissa yrityksen iltameiningeissä. Näin vierestä on mielenkiintoista seurata, kuinka miehet villiintyy kun pääsevät vapaalle. Siinä ei paljoa aviovaimo ja lapset ole mielessä.
Itse naisena ei voi tuota miettiä, sillä pakko miettiä mainetta. Ja minä olen yleensä yksi pojista, joten minusta ei tarvi välittää. Eli minua ei isketä ja minun edessäni voidaan kyllä iskeä muita naisia.Ps. Seuraavaksi joku arvostelee minun ulkonäköäni, niin olen kaunis ja tiedän sen. Sen lisäksi olen naimisissa ja minulla on lapsia. En ole koskaan pettänyt miestäni.
Tuokin kertoo lähinnä niistä piireistä missä liikut, suurin osa tavallisista miehistä ei käy missään tuollaisissa iltameiningeissä ilman vaimoaan, eikä varmaan muutenkaan villiinny vapaalla.
Aika kapea ajatusmaailma, että iltameiningillä tarkoitetaan automaattisesti baareja yms. En ole käynyt puoleentoista vuoteen baarissa ja sitä ennen edellisestä kerrasta oli ainakin 2-3 vuotta. Eli en ole baarissa kävijä ja piirit ovat varmaan niitä jossa pyörii insinöörejä, yritysmyyjiä ja ostajia, asianajajia ja lääkäreitä, ekononeja, yliopiston käyneitä maistereita. Mutta nämä iltameiningit ovat työhön liittyviä, joihin ei vaimoja oteta. Kauppatilaisuus, markkinointia, myyntiä, esittelyitä, työmatkoja, saunailta, työpaikan erilaiset viriketapahtumat (pakollisia yleensä ja noi päättyy monesti baariin).
Osa noista on töiden takia pakollisia ja hyödyllisiä, mutta kyllä monet miehet osaavat ottaa noista tapahtumista kaiken irti.
Täällä on aika monta, jotka sanoo, että ei heidän lähipiirissä tapahdu tuota. Kyllä tapahtuu. Jos kaveri on nainen, niin näistä pettämisjutuista ei välttämättä kerrota. Työpaikan pelimiehet näkee nopeasti. Surullisinta on ne, jotka olen olettanut olevan kilttejä perheenisiä ja joudunkin toteamaan olleeni väärässä.Eihän kukaan ole väittänytkään etteikö tuota tapahdu.
Mutta että 90% miehistä pettäisi on kyllä mielikuvitusta.
Oma mieheni ei lähde läheskään kaikkiin "pakollisiin "iltamenoihin eikä koskaan jatkoille.
Hänen mukaansa ei moni mies viitsi niihin mennä.
Todennäköisesti ne eivät niin paljon menekään joiden kanssa hän viihtyy.
Sama " harha" pätee näihin pettäjiin ja heitä seuraaviin naisiin, he näkevät nämä supliikkimiehet jotka lähtevät jatkoille yms mutta eivät huomaa sitä isoa osaa miehistä jotka lähtevät kotiin/ hotelliin jo aikaisin.
...ja nuo iltamenot ovat ainoita tilanteita, joissa pettämistä tapahtuu? Aamulla, lounaalla, lenkillä, kauppareissulla, oikeasti - ihan koska hyvänsä. Älä ole typerä.
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä. Jos ap:n kaverit on löyhiä ei se kerro muusta kuin ap:stä ja hänen porukoistaan. Olen 50-vuotias mies ja kavereistani yksi on pettänyt ja se liitto loppui siihen. Parhaat ystäväni ovat kaikki pysyneet uskollisina ja tämän tiedän 100% varmuudella koska paljon kiusallisemmistakim asioista puhumme avoimesti.
Tätä on vaikeampi uskoa kuin ap:n kirjoitusta. Tuolla ikää (ja kavereita oletettavasti enemmän kuin viisi) todennäköisempää on, että sinua suojellaan totuudelta, koska tietävät ettet ymmärtäisi.
Yksi jännä juttu on pettämisen itseltä kieltäminen. Tiedän naisen joka otti poskeen vieraalta mieheltä yökerhossa, mutta ei kiinnijäätyäänkään (tottakai, kymmeniä näkijöitä) koe pettäneensä. Se oli hänestä vain harmitonta hupailua.
Itse olen uskollisessa liitossa mieheni kanssa, ja käyn vain harvoin nauttimassa kiellettyä hedelmää muiden miesten luona. Lapsia olemme saaneet neljä. Muita naisia en edes katsele. t. Onnellinen mies -56
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap toi kertoo vain tuttavapiirisi tasosta :)
Taivas että täällä on yksinkertaista väkeä. Kuvitteletteko, että kaikki vastaavat tutkimuksiin rehellisesti? Minusta ap:n näkökulma kuulostaa aivan totuudenmukaiselta, jos vähänkin viitsii katsoa ympärilleen. Juuri sinun kiltti mussusi saattaa pettää sinua, vaikka teillä olisi kaikki toooosi hyvin.
Ja jos en siitä koskaan saa tietää, niin miten se minua vahingoittaa?
eri
Kertoo aika paljon aloittajasta itsestään nuo "tilastot". Itse olen mies, en ole koskaan pettänyt eikä kukaan ystävämiehenikään tietääkseni ole. Seura taitaa tehdä kaltaisekseen?
Sen sijaan jokainen tuttavapiirini avioero, johon tiedän syyn, johtuu naisen pettämisestä. Toki taustalla on aina kaikkea muutakin, mutta pettäminen on aina se viiva, jonka jälkeen paluuta ei ole.
Sanoisin, että tyhmät ja tunteettomat ihmiset pettävät, eivätkä nuo ominaisuudet sukupuolta katso.
Olen siis siihen 10% kuuluva mies. Tämä 'miehen näkökulma' ei todellakaan vastaa mun ystäväpiiriä.
Vierailija kirjoitti:
Olen siis siihen 10% kuuluva mies. Tämä 'miehen näkökulma' ei todellakaan vastaa mun ystäväpiiriä.
Ei meille tarvitse todistella. Kirjoita sama vaikka Facebookiin.
Miesvaltaisella alalla, muutamat jutut minunkin korviin kantautuneena, vaikka selvästi suodattavat paljon, muutamat illan viettot nähneenä. Sanoisin moni pettäisi jos vain saa mahdollisuuden, ja selvästi on niitä ammattipettäjiä, jotka aina löytää jonkun. Aika liki 90%on, niitä ketkä pettäisi, mutta kaikki ei vaan osaa/uskalla sitä seuraa kunnolla pokata, joten pettäjiä ehkä 60-70%.
Ei tosiaan omille parisuhde haaveille tee hyvää tämä. Vaikea olisi luottaa enää yhteenkään mieheen, lähden oletutksesta että pettää kumminkin tai ainakin haluaa. Ehkä ainoa vaihtoehto on jonkinlainen vapaasuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille on hirveän vaikeaa käsittää että miehille pettäminen ei ole jostain asiasta johtuvaa, esim ongelmista parisuhteessa tai rakkauden puuteesta ym. mikä naisen monesti ajaa sivusuhteeseen. Tai sitten nämä julistajat joiden mielestä rakastava kumppani ei petä ovat juuri näitä toisia naisia jotka ei halua uskoa että he ovat vaan pelkkiä panoja ilman mitään sen kummempaa vaikka mies jotain vakuutteleekin (no totta hel**tissä sanoo rakastavansa jotta saapi pesää nyt ja jatkossa!!) Tiedoksi vaan kaikille että se oikeasti rakastavakin mies pettää tilaisuuden tullen lähes varmasti eikä se kerro parisuhteen tilasta yhtään mitään. Se on vaan hauskaa vaihtelua. Se kannattaa kakkosienkin tajuta että se miehen liitto saattaa todellisuudessa kukoistaa vaikka muuta väittääkin.
Sinulle tuntuu olevan hirveän vaikea ymmärtää, että naiset pettävät aivan samoista syistä kuin miehetkin. Ei siihen mitään rakkautta tarvita vaan pelkästä vaihtelunhalusta ja itsetuntoa pönkittävästä huomiosta on kyse. Ei tarvitse edes suunnilleen tietää sen pettämiskumpoanin nimeä, kunhan on komea ja seksikäs. Miehillä on naurettavan sinisilmäiset kuvitelmat siitä, että naiset olisivat hirveän paljon jalompia ja romanttisempia ja tarvitsisivat rakkautta halutakseen seksiä. Eivät ole eivätkä tarvitse, se on ollut kaksoisstandardi payriarkaalisessa yhteiskunnassa ja tutkimuksissakin moneen kertaan kumottu myytti. Kummasakin sulupuolessa voi toki olla joitain yksilöitä, joilla on niin, mutta sukupuoleen se ei liity. Kumpikin sukupuoli eli ihminen on biologisesti moniavioinen ja nainen kyllästyy yhteen ja samaan mieheen nopeammin kuin päinvastoin.
Olipa hyvin kirjoitettu. Itse olen nainen, jolle rakkaus ja seksi eivät välttämättä liity yhteen, ja yksiavioisuus on kieltämättä ponnistelujen takana. Ihan samalla tavalla se vaihtelunhalu koskee naista,. Yksilöllisiä eroja on toki, mutta tuo suuri kertomus naisten seksihalujen ja tunteiden yhteenkuuluvuudesta saataisiin jo kuopata. Oma elämänkaareni on siinä pisteessä, että jos jäisin yksin, pitäisin vain seksisuhdetta tai paria, parisuhteesta en olisi enää kiinnostunut.
Hei olen mies 40-v ja kerron totuuden pettämisestä.
Itse en ole ikinä pettänyt (lukioikäisenä kerran pussailin vieraan tytön kansaa, vaikka minulla oli tyttöystävä). Tuntemani läheiset miehet eivät ole ikinä pettäneet, vaikka mukana on susihuonoja parisuhteita.
Vähän laajemmassa tuttavapiirissä juttuja sitten in jonkun verran. Tiedän pari tuttua miestä, jotka olivat patologisia pettäjiä. Aika pahasti myrkyttivät omaa elämäänsä. Muilla tuntemillani tapauksilla kyse on ollut pitkäaikaisen parisuhteen ja oman itsensä kriiseistä (naisia ja miehiä). Yleensä selvitelty ja yli päästy.
Mitenkään kaikki miehet eivät petä, vaikka vientiä olisikin.
Näinhän se juuri on! Hirveämpäähän se on vuosia samaa yrittää koko ajan. Jostain syystä naisilla on varmasti elokuvista tai prinsessaunelmista tullut tällaisia käsityksiä, että rakkaus on sama asia kuin seksi. Että jos rakastaa niin viisari ei saisi värähtääkään kenestäkään toisesta ja ei saisi haluta ketään toista. Tai jos haluaa niin kauhean salassa pitää sekin tehdä, ettei vaan saa kertoa puolisolle.
Ei ymmärretä alkuunkaan sellaista biologista ja ihan tuhat kertaa todistettua faktaa, ettei seksi ole sama asia kuin rakkaus! Ehkä sitten ollaan niin äärimmäisen itserakkaitta ja kuvitellaan, että yksi ihminen voi olla toiselle ihan kaikki kaikessa? Ja kaikki liitetään siihen omaan napaan ja itseensä noin muutenkin? Kun se, että jos on seksiä toisen kanssa, ei liity siihen parisuhteeseen pätkän vertaa. Ei se ole mitään vertailua kahden ihmisen välillä, kun uskokaa tai älkää niin ihminen voi haluta kahta tai vaikka kymmentä ihmistä samaan aikaan! Eikä se tarkoita mitään ihmeempää. Tykkäänhän minäkin eri ruuista niiden eri ominaisuuksien vuoksi. Rakastan lihapullia sekä thaimaalaista currya. Ihan yksinkertaisuudessaan asia on tasan näin helppo. Kukaan ei voi olla sekä lihapulla että curry. Eikä kukaan halua uhrata koko elämäänsä syömällä pelkkää lihapullaa. Ei jää jäljelle kuin pettäminen, kun ei voi asioista edes rehellisesti keskustella ilman lapsellisia suuttumisia.