Onko vartalossasi jotain, mitä suurimmalla osalla maailman ihmisistä ei ole?
Onko joku fyysinen ominaisuutesi sellainen, mitä ei suurimmalla osalla ihmisistä ole?
Itsestäni tulee mieleen pituus, varsinkin koko maailman mittakaavassa hyvin harva nainen on 176cm tai yli. Olen vasenkätinen (6-10% maailmasta) ja vihreäsilmäinen (2% maailmasta).
Mitäs harvinaisia piirteitä teillä on?
Kommentit (66)
Identtiset kaksoset voi kai olla toistensa peilikuvat muutenkin, hämärä muistikuva tällaisen lukemisesta jostain. Saa korjata.
Ja joku ihmetteli vihreiden silmien harvinaisuutta. Ehkä ne on harvinaiset enemmän koko maailman kuin Suomen mittakaavassa? (Taaskin, voin olla väärässä.)
Punatukkasia kyllä riittää, jopa täällä suomesa. En kutsuisi harvinaisuudeksi, enkä vasenkätisyyttä...puolet luokkakavereistani oli vasenkätisiä...
Vierailija kirjoitti:
Punatukkasia kyllä riittää, jopa täällä suomesa. En kutsuisi harvinaisuudeksi, enkä vasenkätisyyttä...puolet luokkakavereistani oli vasenkätisiä...
Koko maailmassa tarkoitinkin, ja maailmassa on arvioitu olevan 6-10% väestöstä vasenkätisiä eli kyllä vain, se on harvinaisuus.
T. Ap
Mulla on toisen jalan kaksi varvasta kiinni toisissaan, kuin räpylä :D Ei siitä ole koskaan mitään haittaa ollut.
Toinen silmä ruskea ja toinen vihreä
Räpylä toisen ja kolmannen varpaan välissä. Molemmissa jaloissa. :)
En tosin tiedä kuinka harvinaista on prosentuaalisesti, mutta veikkaan ettei ole kovin yleistä kuitenkaan.
Lähennä nyt naisiin vertaan.
Nännikarvat, navanaluskasvat sekä leukakarvat, joita pitää olla jatkuvasti nyppimässä (kai tämä on harvinaista ainakin parikymppisillä?).
Pituus n. 172 cm.
Kengänkoko 41–43.
Iso pömppis, kuin olisin raskaana.
Jättisieraimet.
Aataminomena.
Yleinen rumuus, (oikeasti) miehinen ulkonäkö.
Ja koko maailman mittakaavassa ehkä sinivihreät silmät on harvinaiset? Mutta jotenkin suomalaisena turhaa verrata muuhun maailmaan.
Osaan kirjoittaa molemmilla käsilläni lähes yhtä hyvin. Harjoittelin joskus lapsena ja nyt huvikseni kirjoittelen vuoronperään molemmilla. :D Käsiala on kuitenkin erilainen.
Pitääkö olla synnynnäistä?
Jos ei, niin tulipaloarpia järkky määrä, oikean jalan keskivarvas on lyhyempi kuin naapurinsa.
Ylilukuinen hammas. Yleensä ihmisillä on 32 hammasta viisaudenhampaat mukaanlukien , itselläni puhkesi 33. hammas yli 30 vuotiaana. Poistettiin, hieno täydellinen 2cm kokoinen juurineen. Yleisyys lisähampaille 0,1%-3,6% riippuen väestöstä. Lisäksi jalkapöydästäni löytyi pieni lisäluu röntgenissä.
Minulla ei ole viisaudenhampaita, ei näy röntgenkuvissakaan. Olen evoluution seuraava askel.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole viisaudenhampaita, ei näy röntgenkuvissakaan. Olen evoluution seuraava askel.
Ajattelin samaa kun kuulin, että mulla on vain kolme viisaudenhammasta (nykyään kaikki poistettu) :D Olinkin se välivaihe :D
Hauskaa, että kaksi räpylävarvasta ilmaantui jo tähän ketjuun, vaikka se todentotta lienee aika harvinaista :D
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, että kaksi räpylävarvasta ilmaantui jo tähän ketjuun, vaikka se todentotta lienee aika harvinaista :D
Netin mukaan räpyläisyys on yleisin perinnöllinen epämuodostuma. 1lapsi 2000 tai 2500:lla on se. https://en.wikipedia.org/wiki/Webbed_toes
Kauneuspilkku peniksen vasemmalla sivulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netin mukaan räpyläisyys on yleisin perinnöllinen epämuodostuma. 1lapsi 2000 tai 2500:lla on se. https://en.wikipedia.org/wiki/Webbed_toes
Eli Suomessa pelkästään mahdollisuus ympäripyöreästi n. 0.0005% luokkaa? Minusta sangen harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli Suomessa pelkästään mahdollisuus ympäripyöreästi n. 0.0005% luokkaa? Minusta sangen harvinaista.
Siis koko väkilukuun suhteutettuna
Tubulaariset rinnat... En ole ikinä kuullut tai nähnyt että kenelläkään muulla olisi tällaiset. Kaipaisin vertaistukea!
Suomessa ei niinkään harvinaisuus, mutta harvinaisin väri kuitenkin (näistä yleisistä). Maailman mittakaavassa harvinaisuus, sillä suurimmalla osalla on ruskeat silmät.
T. Ap