Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, jotka lapsina leikitte poikien leluilla!

Vierailija
10.02.2016 |

Kertokaa lempileluistanne ja mitä teette nyt!

Mun lempilelu oli pienenä Brion puujuna, johon mulla oli kaikki osat ja johon rakennettiin lisää kaikkea kivaa puusta minun papan kanssa kun olin isompi. Se junarata oli valtava ja osia varmaan monta sataa!

Isona minusta tuli konepiirtäjä :D
Olen naimisissa ja 3 lasta.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin automatolla autoilla, magneettinosturilla ja erilaisilla rakennuspalikoilla. Tosin myös poneilla ja barbeilla. Ja kaikenlaisilla leluilla, en tiedä mitkä kaikki luokitellaan tyttöjen ja mitkä poikuen leluiksi. Kuitenkaan rakennussarjat tai vauvanuket eivät koskaan kiinnostaneet. Luen kemiaa yliopistossa.

N24

Vierailija
22/38 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena välillä leikittiin kotia, välillä taas sotaa. Rakentelin legoilla, pelasin Nintendolla veljien kanssa ja siskon kanssa ehosteltiin barbeja. Olen ammatiltani leipuri-kondiittori ja nyt opiskelen autoinsinööriksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuautot ja automatto oli suosikkini, junaradasta, legoista ja lautapeleistä sain vain haaveilla kun olimme rutiköyhiä. Myöhemmin sain käytetyn Nintendon joululahjaksi ja siitä lähtien pelasin pelejä aina siihen asti kunnes ensimmäinen lapsi syntyi eikä pelaamiselle ollut enää aikaa. Koulutukseltani olen IT-trade ja työskentelen "konttorirottana". Lasten myötä olen selkeästi toteuttanut omia lapsuudenhaaveita ja ostanut lapsille kaikkea mistä itse haaveilin pienenä :)

Vierailija
24/38 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin sekä poikien että tyttöjen leluilla.

Tyttöjen leluissa rakastin nukkeja, aina leikin kotileikkejä.

Poikien leluista suurta suosiota sai pikkuautot ja miekat. Veljeni on vain 1½v mua vanhempi, joten todella usein leikittiin hänen kanssaan miekkataistoa, kauhea meteli kävi kun muovi ja puumiekat vaan hakkas toisiaan ja kilpiä vasten... :DD Autoissa mulla oli suosikkinani muovinen paloauto, jonka sain 9 vuotiaana lahjaksi. Siinä iässä suurin haaveeni oli tulla palomieheksi.

Olen aina ollut aika poikatyttö. En lapsena oikeen koskaan perustanut barbeista tai muista tollasista mitä 4v vanhempi isosiskoni koitti kanssani tehdä. :P

Nykysin opiskelen bio - ja elinitarviketekniikan insinööriksi. Samalla haaveilen suurperheestä ja kotiäitiydestä... 

Vierailija
25/38 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin milloin milläkin. Pikkuautoilla, legoilla, puisella junaradalla, barbeilla, veljeni tekemillä leikkiaseilla... Veljen kanssa tuli paljon puuhasteltua ns. poikien leluilla, automatto ja legot oli pitkään mun suosikkilistalla. Nykyisin opiskelen sosiaalityötä.

Vierailija
26/38 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin pehmoleluilla, legoilla, dinoilla, autoilla ja tietsikkapelejä. Musta tuli kielitieteilijä ja tulee vielä markkinointiviestinnän asiantuntija ;)

Vierailija
27/38 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa mieltää legoja poikien leluiksi. Niitä meillä oli kyllä todella paljon. Autoilla leikin kyllä myös. En sitten tiedä mitkä olisivat olleet niitä tyttöjen juttuja. Nuket ei ollut mun juttu. Mitään keittiöleikin tyylistä en muista että meillä olisi ollut, mutta kauppaa leikittiin ja saatiin kyllä tosi pieninä leipoa tms ihan oikeasti.

Nykyään olen rakennusinsinööri (kyllä ne legot sitten vissiin jotain teki :D), naimisissa ja kahden lapsen äiti.

Vierailija
28/38 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin autoilla ja rakennussarjoilla. Pidin kiipeilystä ja olin kova menemään. Minulla yksi lapsi ja ammatiltani olen sosionomi.

Vierailija
29/38 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina leikkinyt kaikilla mahdollisilla leluilla mitä olen käsiini saanut - autoilla, nukeilla, maatilan eläin -miniatyyreillä, nallipyssyillä, itsetehdyillä jouskareilla ja miekoilla, legoilla, kaarnalaivoilla... Veljeni ja kavereitteni kanssa rakentelimme majoja ja leikimme inkkareita, lännenmiehiä, Robin Hoodia ja Ivanhoeta, Batmania ja Robinia.

Vietin ihanan huolettoman ja sukupuolineutraalin lapsuuteni jo 60- ja 70- lukujen taitteessa.

Olen teknisen koulutuksen käynyt ja rakennusalalla.

Vierailija
30/38 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut lapsena poikien leluja. Eihän semmoinen nyt naisihmiselle sovi että poikien leluilla leikkii.

Leikin sitten veljeni leluilla.

Minusta tuli automaatiotekniikan insinööri :)

Vierailija
31/38 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään miellä legoja poikien leluiksi. Kuten monet muutkin 70-luvun lapset, meillä ei pahemmin eroteltu tyttöjen ja poikien leluja tai leikkejä. Leikimme veljeni kanssa tasapuolisesti legoilla, autoilla ja nukeilla. Eikä meidän yhteiset nukkeleikit yleensä olleet mitään kotileikkejä, vaan esim. Muppet Show:ta tai rosvo ja poliisi -leikkejä. Kerran isoin nukeistani teki laskuvarjohypyn yläkerran ikkunasta ja katkaisi jalkansa...

Kaikki lähiseudun lapset yhdessä leikkivät piiloleikit, rosvo ja poliisi / inkkari ja länkkäri -leikit, jalka- ja pesäpallot ym. touhut. Näissä oli useinkin ikähaitari 5-15. Koti- ja kauppaleikit leikittiin sitten kun oltiin tyttökavereiden kesken. 

Minusta tuli merkonomi (laskentatoimi) ja sittemmin tradenomi (tietojenkäsittely), tosin nykyhommissa enemmän laskentamerkonomin osaamisella. Veljellä on takana parikymmentä vuotta työelämää, sähköpuolen ammattiopinnot, kerran keskeytyneet insinööriopinnot (keskeytyivät kun harjoittelupaikka muuttui vakituiseksi, eikä pystynyt yhdistämään opintoja ja vuorotyötä), ja nyt on toista kertaa opiskelemassa insinööriksi.

Vierailija
32/38 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen pattereilla toimiva formula-rata oli aivan ykkönen. :) Kauko-ohjattavat autot oli kanssa kovassa käytössä. Ja nintendolla pelasin paljon james bondia ja duke nukemia. :D

Minusta tuli parturi-kampaaja.

Vierailija
33/38 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni parkkitalo. Minusta tuli graafinen suunnittelija.

Vierailija
34/38 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leikin sekä tyttöjen että poikien leluilla, mutta suosikkeja olivat mm:

-parkkitalo ja junarata

-mopo jossa oli pyörät ja sillä voi "ajaa"

-jotkut pikkuautot (harvat ja valitut autot oli lemppareita)

Vähän isompana:

-elektroniikkapelit

-Turtles, Haamujengi, dinosaurukset ja muut action-figuurit

-Transformers-robotit

Olen nykyään naimisissa ja taidealalla.

Vierailija
35/38 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin lasten leluilla (ei ole tyttöjen ja poikien leluja!), suosikkejani olivat radio-ohjattavat autot. Nykyään opiskelen yliopistossa lastentarhanopettajaksi.

Vierailija
36/38 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin usein arkeologia, seikkailijaa tai agenttia. Leluista pidin eniten legoista ja dinosauruksista. En omistanut yhtään barbia tai muutakaan nukkea mutta näin jälkeenpäin täytyy myöntää että olin vähän kateellinen kaverini nukkekodista. En olisi ikinä tietenkään myöntänyt tätä ääneen sillä pidin itseäni enemmän poikana kuin tyttönä lapsena. Ajattelin että minun ei olisi sopivaa leikkiä tyttöjen leluilla. Opiskelen oikeustieteellisessä.

Vierailija
37/38 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäsin autoista. Mun kolmipyöräisessä polkupyörässäkin oli isän ruuvimeisseli sarvien keskelle laitettuna vaihdekepiksi. Sitä sitten vääntelin ja pidin auton pörinä-ääniä huristellessani kolmipyöräiselläni. Minulla oli myös pikkuautoja, erilaisia kortteja joissa oli urheiluautojen eri malleista tietoja jne. 

Isoni minusta tuli it-alan DI.

Vierailija
38/38 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästää tuo "poikien leluista" puhuminen. Kyllä mun mielestä esim. rakennussarjat, legot, kulkupelit, tinasotilaat jne. on ihan yleisesti vaan "leluja". 

Mun suosikkeja olivat ehdottomasti rakennussarjat ja legot. Ja DI minusta tuli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä