Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole koskaan maksanut asumisesta :)

Vierailija
10.02.2016 |

Ja kun ajattelen asiaa, tuntuisi todella hölmöltä pistää vaikkapa 500e joka ikinen kuukausi kämppään... :0
Tiedän, että se on normaalia, mutta kun en ole koskaan tarvinnut.... ja ajattelin jatkaa niin elämäni loppuun asti, jos suinkin mahdollista.
(olen 29v 3 lapsen äiti)

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, siinä todellisuus kohtaa kun ukkos ottaa nuoremman tilalle ja jäät ihan tyhjän päälle vailla mitään omaisuutta ja edes perustaitoja omien asioiden hoidosta.  

Vierailija
22/44 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla sama tilanne tällä hetkellä. 

t. Sinkku 41 v

Tai siis täsmennän, että toki olen maksanut asumisesta, mutta jos nyt myisin asuntoni, saisin takaisin asumiseen laittamani rahat. Arvonnousu kattaa vuosikausien ajan maksetut vastikkeet ja korot. 

Hah, millä ilveellä tämä nyt sitten on sama tilanne? Tai olisi jotenkin poikkeuksellista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään. Siirryin suoraan isäni asuinsijasta mieheni huomaan. Säästyy paljon kaikkeen kivaan.

Näimpä! :D on mukavaa laittaa rahat itseensä. Ja en ymmärrä mikä vika siinä on, kerta mies haluaa olla yksin vastuussa asumiskustannuksista, en mä nyt ala siitä tappelee :D :D

Btw kävin autokaupoilla toissa viikolla, ostin niin siistin auton että oli miehenkin mieleen, ja se auto on myös miehen käytettävissä aina kun haluaa, näin myös mies hyötyy välillä mustakin :D

Vierailija
24/44 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, siinä todellisuus kohtaa kun ukkos ottaa nuoremman tilalle ja jäät ihan tyhjän päälle vailla mitään omaisuutta ja edes perustaitoja omien asioiden hoidosta.  

Mä olen 10v miestäni nuorempi, joten ei ihan heti ole tuota pelkoa. Ap

Vierailija
25/44 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapsena ei tietenkään tarvinnut maksaa asumisesta, 18 vuotiaana muutin jo silloisen poikaystävän kanssa yhteen, hän maksoi vuokran. Erottiin vuoden jälkeen ja uudella miehelläni oli sitten juuri ostettu omakotitalo, jonka hän haluaa pitää täysin omassa omistuksessaan, eli ei halua minun omistavan puolikasta, täten hän vastaa kaikesta asumiskustannuksista.

Mitäpä tuossa, talo plus kaikki muu omaisuus (esim. metsät) MINUN lapseni periivät ne mieheltäni (lasten isä), ja olen onnellinen siitä :) Ap"

Onkohan sinulla liian kiltti mies? No eihän tuo mitään, ehkä maksat elämästä sitten muuten, kuten kustannat mahdollisesti perheenne ruoka, vaate ja matkustus menot. Eihän siinä mitään käy se niinkin. Yksi tapa tietysti olisi myös se, että mies alkaisi perimään sinulta vuokraa ihan suoraan rahana. Kukin tyylillään.     

Vierailija
26/44 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla sama tilanne tällä hetkellä. 

t. Sinkku 41 v

Tai siis täsmennän, että toki olen maksanut asumisesta, mutta jos nyt myisin asuntoni, saisin takaisin asumiseen laittamani rahat. Arvonnousu kattaa vuosikausien ajan maksetut vastikkeet ja korot. 

Hah, millä ilveellä tämä nyt sitten on sama tilanne? Tai olisi jotenkin poikkeuksellista.

Herättelin vaan ihmisiä ajattelemaan, että eivät kaikki muutkaan ole hirveästi tappiolla asumisestaan. Ei siihen tarvita edes miestä. 

Vierailija
27/44 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt vielä, ettei sulla ole myöskään koulutusta, töitä tai omaa omaisuutta.

Vierailija
28/44 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena ei tietenkään tarvinnut maksaa asumisesta, 18 vuotiaana muutin jo silloisen poikaystävän kanssa yhteen, hän maksoi vuokran. Erottiin vuoden jälkeen ja uudella miehelläni oli sitten juuri ostettu omakotitalo, jonka hän haluaa pitää täysin omassa omistuksessaan, eli ei halua minun omistavan puolikasta, täten hän vastaa kaikesta asumiskustannuksista.

Mitäpä tuossa, talo plus kaikki muu omaisuus (esim. metsät) MINUN lapseni periivät ne mieheltäni (lasten isä), ja olen onnellinen siitä :) Ap

...jos yhtälöö kuului myös se että et ole koskaan aikonutkaan maksaa asumisesta siihen vaaditaan lisäksi se että mies elää pidempään kuin sinä, et koskaan joudu muuttamaan esim. palvelutaloon tai vastaavaan...

Vierailija
29/44 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato, sillä se on iso ja lihava mies :D

Vierailija
30/44 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletteko naimisissa? Onko avioehto?

Eli mitä talolle tapahtuu avioerossa, miehen kuollessa?

Sinulla ei ole mitään todellista omaisuutta? (Autoa lukuunottamatta ja sen arvo laskee kuin lehmänhäntä)

Vierailija
31/44 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi karvavisalla.

Vierailija
32/44 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään. Siirryin suoraan isäni asuinsijasta mieheni huomaan. Säästyy paljon kaikkeen kivaan.

Ja lomilla loisit sukulaisissa?

En, vaan matkustelen asumiskuluista säästyneillä rahoilla.

Vierailija
33/44 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan maksanut asumisesta = enkä ole koskaan omistanut asuntoani (edes osaa siitä)

Vierailija
34/44 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän ottaa nuoremman. Minäkin otan sitten puolet omaisuudesta, ml. talo.

Vierailija
35/44 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole tarvinnut.

Vierailija
36/44 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..ja kolmen lapsen äiti. Katraasi saa todella "realistisen" kuvan siitä mitä tässä yhteiskunnassa eläminen käytännössä tarkoittaa. Et tuossa iässä tajua edes sitä että kolmen lapsen kanssa ei missään viiden sadan kämpässä edes asuta, hyvä jos sillä saa jonkun yksiön jostain. 

itseasiassa tuohon hintaan saa vaikkapa kuopiosta ihan mukavan kaksion ainakin. syrjemmästä isommankin asunnon.

Vierailija
37/44 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olit 19 kun tapasit nykyisen miehesi. Ja hänellä jo oma talo, kuinka vanha ukko se oli?

Vierailija
38/44 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranmaksu nyt onkin aika typerää pidemmän päälle, mutta mielelläni maksaisin ihan omasta asunnosta. Siivellä en eläisi.

Vierailija
39/44 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lomilla loisit sukulaisissa?

En, vaan matkustelen asumiskuluista säästyneillä rahoilla.

Mutta et yövy missään vai? Kyllä loma-asunnosta maksaminenkin on asumisesta maksamista.

Vierailija
40/44 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä musta ole lompakkoloinen, kun 3 lastakin miehelle tehnyt. On niissä kova työ.

Jos et olisi tehnyt, niin sitten olisit.

Ja mitä ihmettä, että mies olisi liian kiltti, kun jättää omaisuutensa perinnöksi omille lapsilleen, what!? Niinhän jokainen Isä kai tekisi? :D