Naurattaa ihmiset ketkä kiittävät moikkaamalla autoilijoita, jotka antavat suojatiellä tilaa
Kiitätte siis ihmistä siitä, että hän noudattaa liikennesääntöjä? Moikkaatteko aina auton kuskille silloinkin, kun hän ajaa oikeaa kaistaa tai näyttää vilkkua kääntyessään?
Kommentit (80)
Minä moikkaan aina. En ole tiennytkään että ei saisi. No sama se jatkan omalla tavallani.
tane kirjoitti:
Mulla on tapana kiittää kolmion takana kiltisti odottelevia kanssa-autoilijoita kun ajelen pitkin etuajo-oikeutettua valtatietä :)
Sama. Myös moottoriteillä. Juntit ei tajuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitätte siis ihmistä siitä, että hän noudattaa liikennesääntöjä? Moikkaatteko aina auton kuskille silloinkin, kun hän ajaa oikeaa kaistaa tai näyttää vilkkua kääntyessään?
Samaa olen naureskellut. Fakta on se, että suomalainen suojatiekuri on ala-arvoista maailman mittapuuhun vertailtuna. Jalankulkijalla ei ole kauheasti oikeuksia, jos autokuski päättää niin. Ei tarvitse mennä kauemmaksi kuin Viroon, että huomaa kulttuurin olevan täysin erilainen. Ja ei kannata edes aloittaa Usasta, jossa autot pysähtyvät melkein riesaksi asti antamaan tietä, vaikka suojatielle olisi vielä 5 metriä matkaa ja auto ehtisi helposti ennen kuin jalankulkija astuu suojatielle.
Mutta joo, en todellakaan kiitä autoilijoita, jotka pysähtyvät punaisiin valoihin tai jotka eivät kiilaa minua ojaan ohitustilanteessa jne.
Mutta nostelkaa te lampaat sitä räpyläänne ja antakaa autoilijoille ylivertaiset kuvitelmat oikeuksistaan.
BÄÄ BÄÄ BÄÄ BÄÄ, vitun lampaat. :D
Voi kuule kun näin ei ole. Ja toi kommentti usasta nyt oli vähintään huvittava, kerroppas missäpäin siellä olet näin kokenut? Varmaan jossain Nykissä, suurimmassa osassa maata ei olla totuttu jalankulkijoihin missään muualla kuin kaupungin keskustassa jossa autoilijat saattavat antaa tietä...
Etelä-/keskiamerikka on ihan kauhea paikka jalankulkijalle, autoilijoita ei kiinnosta yhtään.
Mutta vieläkin enemmän mua ihmetyttää, miksi tästä asiasta pitää repiä joku ongelma? Miksi hyvästä käyttäytymisestä vedetään herneet nenään? Jollekulle voi tulla siitä hyvä mieli. En ymmärrä tällaista turhan jauhamista, joka ei johda mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen naureskellut. Fakta on se, että suomalainen suojatiekuri on ala-arvoista maailman mittapuuhun vertailtuna. Jalankulkijalla ei ole kauheasti oikeuksia, jos autokuski päättää niin. Ei tarvitse mennä kauemmaksi kuin Viroon, että huomaa kulttuurin olevan täysin erilainen. Ja ei kannata edes aloittaa Usasta, jossa autot pysähtyvät melkein riesaksi asti antamaan tietä, vaikka suojatielle olisi vielä 5 metriä matkaa ja auto ehtisi helposti ennen kuin jalankulkija astuu suojatielle.
Mutta joo, en todellakaan kiitä autoilijoita, jotka pysähtyvät punaisiin valoihin tai jotka eivät kiilaa minua ojaan ohitustilanteessa jne.
Mutta nostelkaa te lampaat sitä räpyläänne ja antakaa autoilijoille ylivertaiset kuvitelmat oikeuksistaan.
BÄÄ BÄÄ BÄÄ BÄÄ, vitun lampaat. :D
Voi kuule kun näin ei ole. Ja toi kommentti usasta nyt oli vähintään huvittava, kerroppas missäpäin siellä olet näin kokenut? Varmaan jossain Nykissä, suurimmassa osassa maata ei olla totuttu jalankulkijoihin missään muualla kuin kaupungin keskustassa jossa autoilijat saattavat antaa tietä...
Etelä-/keskiamerikka on ihan kauhea paikka jalankulkijalle, autoilijoita ei kiinnosta yhtään.
Mutta vieläkin enemmän mua ihmetyttää, miksi tästä asiasta pitää repiä joku ongelma? Miksi hyvästä käyttäytymisestä vedetään herneet nenään? Jollekulle voi tulla siitä hyvä mieli. En ymmärrä tällaista turhan jauhamista, joka ei johda mihinkään.
NYC on ehkä vittumaisin suojatiekurin kannalta, ja siellä tilanne on taas niin päin, että jalankulkijat menevät ihan säälittä punaisia päin. Mutta suuremmista kaupungeista Los Angeles, San Francisco, Tampa ja Miami nyt tulisi ensin mieleen. Erityisesti San Franciscossa saa ihan helvetin helposti sakot, jos ei anna jalankulkijoille tietä.
Tänään taas odoteltiin lapsen kanssa suojatien yli pääsyä kun noin 20 autoa ajoi ohi päästämättä yli, kun vihdoin tuli se ensimmäinen autoilija joka meidät päästi yli (oli muuten letkan viimeinen), niin kyllä kiitin.
Mä kyllä nostan kättä, mutta en tietty huido kaupungin keskustassa. Minusta on kiva tapa Irlannissa, että jos siellä huomioi vastaan tulevan auton ( paljon kapeita teitä, jossa on vain levikkeitä ohittamista varten tietyin välein), niin ihmiset kiittää kättä heilauttamalla. Siitä tulee hyvä meli, ja siksi ehkä liikenne sujuu niinkin kapeilla teillä.
Mä nyökkään ja hymyilen autoilijalle, kun ylitän jalankulkijana suojatietä. Muttei se tarkoita, että kiittäisin häntä.
Tiedän vain yleisellä elämänkokemuksella, että sen jälkeen, kun autoilija on ottanut katsekontaktin jalankulkijaan, tämän on turvallista ylittää tie. Ja mielestäni on vain äärettömän naurettavaa ja kiusallista, että ihmiset katsovat toisiaan ilmeettöminä kuin lehmä uutta navettaa. Siksi tuijotan, hymyilen ja nyökkään. Oman turvallisuuteni varmistamiseksi.
Samoin jos vaikka metsäpolulla tapaan tuntemattoman ihmisen ja katseemme kohtaavat, nyökkään. En siksi että kiittäisin häntä samassa metsässä olosta, vaan koska mielestäni ihmisen kuuluu toimia niin.
Niin harva päästää suojatiellä tien yli että siksi kiitän moikkaamalla.
Jalankulkijana moikkaan aina ja autoilijana moikkaan takas jos joku jalankulkija moikkaa (etenkin lapsi). Usein saan hymyn kaupan päälle ja se on mukavaa. Mun mielestä on kiva kun muillakin on kivaa. Jos jotakuta naurattaa mun moikkailu niin se on hyvä. On ainakin hetken suupielet ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en todellakaan kiitä, koska autoilija luulee tällöin tekevänsä vain palveluksen. Sen kuuluukin lain mukaan pysähtyä siihen! Olen samaa mieltä siitä, että samalla voidaan alkaa moikkailla punaisiin pysähtyneille. Muistakaa, että kortin omistajissa on oikeasti sellaisia, jotka eivät tiedä tätä asiaa. Valistusta peliin!
Se on kohteliaisuus, että antaa tietä, ja toinen kiittää moikkaamalla. Suoralla tienpätkällä voi olla useita suojateitä, mutta vain yhteen autoilija pysähtyy antamaan tietä, ja odottamaan että kävelijät lähtevät ylittämään tien. Ei liikennevalon punainen ole sama asia kuin suojatie, että tiedoksi. Samoin kuin kiitoksen sanominen ja tervehtiminen.
Mun yks kaveri näyttää aina autosta finkkua takas niille jotka kiittää. "kun olivat niin vitun iloisia" muahahah. Jokseenkin hämmentyneitä ilmeitä.
Vierailija kirjoitti:
Mun yks kaveri näyttää aina autosta finkkua takas niille jotka kiittää. "kun olivat niin vitun iloisia" muahahah. Jokseenkin hämmentyneitä ilmeitä.
Ilo onkin typerää. Sulla on varsin mukava ja etenkin hyvällä huumorilla varustettu kaveri. Oot varmaan ylpeä että olet tällaisen timantin löytänyt.
Mersukuskit ajaa yli jos erehdyt jalkakäytävälle. Siksi musta on ihan kiva tapa moikata ei-mersu autoilijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilo onkin typerää. Sulla on varsin mukava ja etenkin hyvällä huumorilla varustettu kaveri. Oot varmaan ylpeä että olet tällaisen timantin löytänyt.
On itseasiassa pirun hyvä tyyppi kaikella tapaa. Ja huumorintajuinenkin toisin kuin sinä tikkupeba.
Pitäsivarmaan olla iloinen, että saa, jonkun nauramaan. Vai olsiko parempi ottaa tavaksi nostaa korostuneesti kaulukset pystyyn ja kenties kietaista huivikin vielä niin että hyvä, jos silmät erottuu? Varmuuden vuoksi ehkä kesä helteitä silmällä pitäen kannattanee varata jätesäkki mukaan, jonka heittää päälleen, ennekuin menee tien yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On itseasiassa pirun hyvä tyyppi kaikella tapaa. Ja huumorintajuinenkin toisin kuin sinä tikkupeba.
Aivan. Jotenkin arvasin että samaan joukkoon menette molemmat. Näyttäkää seuraavan kerran tuplafinkkua niin varmaan kuolette nauruun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Jotenkin arvasin että samaan joukkoon menette molemmat. Näyttäkää seuraavan kerran tuplafinkkua niin varmaan kuolette nauruun.
En mä kehtais sellasta tehdä!
Ja ei mennä samaan joukkoon. Tää mun kaveri on oikeesti tosi hyvä tyyppi, en voi verrata itseäni häneen. Kylläpäs sä hermostuit.
Kiitättekö kaikkia muitakin lainkuuliaisia liikenteesssä? Jos ette, miksi?