Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naurattaa ihmiset ketkä kiittävät moikkaamalla autoilijoita, jotka antavat suojatiellä tilaa

Vierailija
09.02.2016 |

Kiitätte siis ihmistä siitä, että hän noudattaa liikennesääntöjä? Moikkaatteko aina auton kuskille silloinkin, kun hän ajaa oikeaa kaistaa tai näyttää vilkkua kääntyessään?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkaan melkein aina :) Miestä nolottaa, mutta mitä väliä.

Vierailija
22/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Hei morjes, kiitos kun et kaahannut ylitseni...! Ööö, todella vammaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ihan tuo sama asia. Vilkuttavatko liikennevaloissakin, kun muut autoilijat eivät aja punaista päin?

Vierailija
24/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän asian vierestä, mutta muutin Vaasaan ja ei riitä kahden käden sormet laskemaan kuinka monesti on suojatiellä yritetty ajaa päälle. Paska paikka :(

Vierailija
25/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerran muistan moikata, kun autoilija päästää tien yli ja jos itse istun autossa ja minulle moikataan, niin on mukavaa vilkuttaa takaisin :)  No nyt nauramaan. Huomisesta lähtien otan lentopusut käyttöön!

Vierailija
26/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitätte siis ihmistä siitä, että hän noudattaa liikennesääntöjä? Moikkaatteko aina auton kuskille silloinkin, kun hän ajaa oikeaa kaistaa tai näyttää vilkkua kääntyessään?

Minulle tuli niin hyva olo kirjoituksestasi, mahtavaa etta olet loytanyt edes yhden ilon aiheen elamaasi. Naurava naama on myos kauniimpi kuin ryppyotsainen.

Vierailija
27/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun autoilija pysähtyy, menen tien keskelle ja vedän housut alas ja näytän pyllyä

Vierailija
28/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kiitän käden heilautuksella nyt ja jatkossa. Se ei ole itsestäänselvyys, että pääsee tien yli, koska kaikki eivät anna tietä.  Kiitän myös, että joku näyttää vilkkua, kun kääntyy, tai mielummin jo paljon ennen kääntymistä, sekä poistuessaan liikenneympyrästä. Koska sekin on ihan satunnaista se vilkun käyttö, vaikka kuuluu liikennesääntöihin.

Vierailija
29/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minä nyökkäämällä  kiitän suojatien antajaa, hymyilenkin vielä ja heilautan kättä, tervehdin kassaa ja kiitän, samoin bussikuskia. Avaan myös vanhuksille sekä mammoille rattaineen ovet, hymyilen ja rapsutan vastaantulevia mun luo kiskovia koiria ja juttelen mummoille lidlissä.

Vierailija
30/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle aloitukselle Vuoden Nolla -titteli.

Vierailija
31/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en todellakaan kiitä, koska autoilija luulee tällöin tekevänsä vain palveluksen. Sen kuuluukin lain mukaan pysähtyä siihen! Olen samaa mieltä siitä, että samalla voidaan alkaa moikkailla punaisiin pysähtyneille. Muistakaa, että kortin omistajissa on oikeasti sellaisia, jotka eivät tiedä tätä asiaa. Valistusta peliin!

Vierailija
32/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaista persettäkö pitäis näyttää

Vierailija
33/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minä nyökkäämällä  kiitän suojatien antajaa, hymyilenkin vielä ja heilautan kättä, tervehdin kassaa ja kiitän, samoin bussikuskia. Avaan myös vanhuksille sekä mammoille rattaineen ovet, hymyilen ja rapsutan vastaantulevia mun luo kiskovia koiria ja juttelen mummoille lidlissä.

Ap:n mielestä olet naurettava tyyppi, minun mielestä taas hyvätapainen ja normaali.

Vierailija
34/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, se joka pyörällä ollessaan kiittää, se on kyllä myös merkki siitä, että huomasin, menen nyt. Kyllä täällä näitä mielensä pahoittajia riittää...

Vierailija
35/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua raivostuttaa jalankulkijoiden asenne. Ei mikään ihme, ettei tietä anneta, kun jalankulkijat seisoskelevat suojatien päässä kuin aivovammaiset, osoittamatta minkäänlaista aikomusta astua sinne suojatielle! Monta kertaa saa oikein huitoa, että ne idiootit tajuavat mennä tien yli. Vaikka kerkiäisivät moneen kertaan siitä tiestä yli, niin aina pitää oikein odotella että joku joutuu pysähtymään siihen suojatien eteen heidän takiaan.

Jalankulkijat pitäisi kaikki laittaa pakolliseen liikenneopetukseen, ennenkö saavat kävellä yleisellä tiellä.

Vierailija
36/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä saatat pakottaa jalankulkijat tervehtimään hidastamalla liian aikaisin ja tekemällä selväksi sinun aikaasi kuluu hukkaan tässä.

Vierailija
37/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on jäänyt mieleen pari tapausta kun olen saanut kiitosta kun olen pysähtynyt suojatien eteen. Kerran eräs musta nainen kiitti ja hymyili ystävällisesti ja oli hieman yllättyneen oloinen kun päästin hänet tien yli. Toinen tapaus oli kun n12-13v tyttö kiitti myös ystävällisesti minua. Hyvin kasvatettu lapsi. Itse useimmiten kiitän, mutta en katso kuljettajaan päin.

Vierailija
38/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä naurat, ei juntit osaa olla kohteliaita ja käyttäytymissäännöt ovat tuntemattomia. Se on aivan ok

Vierailija
39/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä oon kanssa samaa mieltä, että miksi pitäis kiittää, jos auto pysähtyy suojatien eteen."

Itse kiitän aina autoilijaa ja pidän siitä,jos muutkin kiittävät.Itselleni ainakin tulee siitä hyvä mieli kun joku kiittää,siksi niin teen myös muille :)

Kävelijät/pyöräilijät voisivat,joskus ajatella sitäkin,että näillä keleillä se auto ei välttämättä pysähdy kuin seinään,vaikka ajaisi 10km/h.Kannattaako loppu elämä istua pyörätuolissa vain sen taki että "MINÄ KYLLÄ MENEN TÄSTÄ,MINULLA ON OIKEUS".Pyörillä kaarretaan hirveää vauhtia suojatien yli ilmaan mitään merkkiä sille kääntymisestä,pää ei tietenkään käänny mihinkään suuntaa,liikutaan kuin zombiet.

Nykyään ihmiset ovat yksikertaisesti aivan helvetin itsekkäitä ja mikään asia ei kiinnosta jos siitä ei itse hyödy millään tavalla.Esim.Toisten,tuntemattomien ihmisten auttaminen,surullista.Tykkään itse ajatella asian niin että "Miten itse haluaisin muiden tekevän minulle,jos olisin jollain tavalla pulassa."

En tiedä mikä nykyään vaivaa ikäluokkaa 18-30v naisia. Oven avauksesta ei ikinä kiitetä,ei suojatien yli päästämisestä,kerrostalon rapussa ei edes tervehditä.

Varmaan kuvittelevat,että hyvät tavat ovat jollain tapaa iskuyrityksiä tms.en oikeasti pysty ymmärtämään :D (Joku kommentoi tähän,että "Miksi sinua pitäisi kiittää itsestäänselvyyksistä")

Itse aion jatkaa muiden auttamista ja yritän olla myös kohtelias,vaikken sille vastakaikua saisikaan,minusta se vain kuuluu hyviin tapoihin.

Itseä suoraan sanottuna vithuttaa nykyään tämä mitä "PITÄÄ JA TÄYTYY TEHDÄ". Monesti miettinyt sitäkin,että jos kerrostalon oven edustalla olisi 2m korkuinen muuri paskaa,niin jäisivätkö ihmiset vain kotiinsa koska "MINUN EI TÄYDY TUOTA SIIRTÄÄ,vaan taloyhtiön huoltomiesten".

Hyhhyh,samantien rupeaa keittämään....:D

Vierailija
40/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on ihan hyvä juttu, liikenteessä voisi heilauttaa kättä kiitokseksi muutenkin, kun vaikka kanssa-autoilija on antanut tilaa paikassa, jossa ei olisi tarvinnut. Tenaville heilautan kättä itsekin.

Älkää kuitenkaan opettako lapsianne nostamaan kättä tanaan ja leukaa käskevästi ylös, kun autoilija jo hidastaa ja on pysähtymässä. Se vaikuttaa samalta kuin keskisormen heiluttelu. En hämmästyisi, jos näitä läheltä piti -tapauksia olisi sattunut juuri sen vuoksi, että eteen on osunut röyhkeä pikku pullistelija. Pahimmillaan vielä sellainen, joka seisoo suojatien edessä nenä puhelimessa kiinni kuurona ja sokeana ja lähtee sitten ilman ajatuksen häivää ajoradalle.