Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naurattaa ihmiset ketkä kiittävät moikkaamalla autoilijoita, jotka antavat suojatiellä tilaa

Vierailija
09.02.2016 |

Kiitätte siis ihmistä siitä, että hän noudattaa liikennesääntöjä? Moikkaatteko aina auton kuskille silloinkin, kun hän ajaa oikeaa kaistaa tai näyttää vilkkua kääntyessään?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitätte siis ihmistä siitä, että hän noudattaa liikennesääntöjä? Moikkaatteko aina auton kuskille silloinkin, kun hän ajaa oikeaa kaistaa tai näyttää vilkkua kääntyessään?

Tämä on niin totta! Miksi teette sitä?  Toisaalta en myöskään ymmärrä autoilijoita, jotka viittovat menemään tai jalankulkijoita, jotka tällaista merkkiä odottavat.

Vierailija
42/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on ihan hyvä juttu, liikenteessä voisi heilauttaa kättä kiitokseksi muutenkin, kun vaikka kanssa-autoilija on antanut tilaa paikassa, jossa ei olisi tarvinnut.

Suojatiellä tarvitsee. Siinä suuri ero ja aloituksen pointti, luulisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heilautan kättä kiitokseksi ja olenpa opettanut saman tavan 2-vuotiaalle lapsellenikin. Samoin kun kiitän bussikuskia ääneen/kädenheilautuksella poistuessani bussista, työtäänhän hänkin tekee eli velvollisuudesta availee niitä bussin ovia, mutta minä olen kiitollinen siitä työnteosta samoin kun olen kiitollinen autoilijalle, joka pysähtyy päästämään tien yli vaikka voisi hurauttaa menemään.

Vierailija
44/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, jos kaikki heiluttelisivat toisilleen koko ajan sääntöjen noudattamisesta :D Vaikuttaisikohan onnettomuustilastoihin...

Vierailija
45/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ollaan suomessa. Näytän keskaria ens kerralla!

Vierailija
46/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä heilautan kättä kiitokseksi ja olenpa opettanut saman tavan 2-vuotiaalle lapsellenikin. Samoin kun kiitän bussikuskia ääneen/kädenheilautuksella poistuessani bussista, työtäänhän hänkin tekee eli velvollisuudesta availee niitä bussin ovia, mutta minä olen kiitollinen siitä työnteosta samoin kun olen kiitollinen autoilijalle, joka pysähtyy päästämään tien yli vaikka voisi hurauttaa menemään.

Ei voi. Kiität siitä, että toinen ei riko lakia. Bussikuski tekee työtään, se on totta.

Vierailija
47/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, ollaan suomessa. Näytän keskaria ens kerralla!

Miksi ihmeessä pitää näyttää yhtään mitään? Sen kun kävelet.

Vierailija
48/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni moikkaan autoilijaa, joka antaa tilaa kävelijöille. Vaikka suojatielle pysähtyminen kuuluisikin autoilijan perusvelvollisuuksiin, ei ole valitettavasti suinkaan itsestäänselvyys täällä Turun seudulla.

Opiskelen mieheni avustuksella B-korttia nyt 25-vuotiaana kokeneena pyöräilijä-jalankulkijana. Omasta kokemuksesta tiedän, että kevyen liikenteen edustajilla on vähintäänkin yhtä kiire kotiin tai töihin kuin autoilijoilla. ;) Sosiaaliset taidot kunniaan myös liikenteessä!

Terkuin turhautunut turkulainen (miksei siis myös "suomalainen pikkukaupunkilainen")

Vierailija
49/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on ihan hyvä juttu, liikenteessä voisi heilauttaa kättä kiitokseksi muutenkin, kun vaikka kanssa-autoilija on antanut tilaa paikassa, jossa ei olisi tarvinnut.

Miten ymmärrät sanan "muutenkin"?

Vierailija
50/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua naurattaa enemmän ne, jotka kirjoittavat ketkä.

Vierailija
51/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kiittelen niin aktiivisesti kaikkia, etten ehdi suojatietä huomatakaan. Pahoittelut ja kiitos.

Vierailija
52/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa ihmiset, jotka käyttävät sanaa ketkä :D ja mulle saa nauraa liikenteessä kun kiitän, ihanaa jos tulee hyvä mieli:)

Vierailija
53/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ymmärrät sanan "muutenkin"?

Riippuu kontekstista.

Vierailija
54/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen naureskellut. Fakta on se, että suomalainen suojatiekuri on ala-arvoista maailman mittapuuhun vertailtuna. Jalankulkijalla ei ole kauheasti oikeuksia, jos autokuski päättää niin. Ei tarvitse mennä kauemmaksi kuin Viroon, että huomaa kulttuurin olevan täysin erilainen. Ja ei kannata edes aloittaa Usasta, jossa autot pysähtyvät melkein riesaksi asti antamaan tietä, vaikka suojatielle olisi vielä 5 metriä matkaa ja auto ehtisi helposti ennen kuin jalankulkija astuu suojatielle.

Mutta joo, en todellakaan kiitä autoilijoita, jotka pysähtyvät punaisiin valoihin tai jotka eivät kiilaa minua ojaan ohitustilanteessa jne.

Mutta nostelkaa te lampaat sitä räpyläänne ja antakaa autoilijoille ylivertaiset kuvitelmat oikeuksistaan. 

BÄÄ BÄÄ BÄÄ BÄÄ, vitun lampaat. :D

Vierailija
55/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa ihmiset, jotka käyttävät sanaa ketkä :D ja mulle saa nauraa liikenteessä kun kiitän, ihanaa jos tulee hyvä mieli:)

Ei tule hyvä mieli, ei kyllä huonokaan. Noudatan vain sääntöjä, en pidä sinua mitenkään erikoisasemassa.

Vierailija
56/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän ja tulen jatkossakin kiittämään :)

Vierailija
57/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille tyypille vastaus, joka ei ymmärrä viittilöijä-autoilijoita:

Itse tulee autoilijana viittilöityä jalankulkijalle suojatiellä, että mene mene. Kun siihen olen kerran pysähtynyt, niin ei jaksa ruveta pelaamaan mitään eipäsjuupas-peliä.

Morottelut siis ymmärrän kommunikointina autoilijan ja jalankulkijan/pyöräilijän välillä.

Vierailija
58/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sille tyypille vastaus, joka ei ymmärrä viittilöijä-autoilijoita:

Itse tulee autoilijana viittilöityä jalankulkijalle suojatiellä, että mene mene. Kun siihen olen kerran pysähtynyt, niin ei jaksa ruveta pelaamaan mitään eipäsjuupas-peliä.

Morottelut siis ymmärrän kommunikointina autoilijan ja jalankulkijan/pyöräilijän välillä.

Kiitos. Minä pysähdyn odotan hetken, jos ei mennä ei mennä.

Vierailija
59/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kaltaisten takia jotkut leimaavat kaikki suomalaiset epäkohteliaiksi junteiksi, mikä ei pidä paikkaansa. Aika harva meistä on tuollainen metsäperäläinen.

Vierailija
60/80 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tapana kiittää kolmion takana kiltisti odottelevia kanssa-autoilijoita kun ajelen pitkin etuajo-oikeutettua valtatietä :)