Uskotko siihen että paha saa palkkansa?
Kommentit (21)
Tahtoisin uskoa, mutta valitettavasti näin ei ole.
Niin, pikemminkin saa sen tuhdin liksan kuin jonkin penaltin "kepposistaan".
Melkoista kusetusta joissain uskonnoissa yms. joiden mukaan karma hoitaa pahiksille karut olot ennen pitkää. Se on ihan Aku Ankkaa.
"paha" täytyy eka määrittää, koska moni ei ymmärrä mitä se tarkoittaa.
Paha on ihminen joka toimii vastoin yleistä moraalia ja vastoin universumin lakeja.
Mä annan esimerkin:
Te esim näätte Venäjän pahana, mutta ne itse näkee itsensä hyviksinä, ne näkee et ne puolustaa itseään omilla toimillaan. Eli onksne "pahoja" oikeasti vain teille? Vai onksne pahoja oikeasti? Koska jos ne on oikeasti pahoja, niin sillon tekin ootte.
Eli kuka on oikeasti paha? Melkein kaikki, koska melkein kaikki ei ymmärrä, mitä tarkoittaa universaalit lait.
Ei ole mitään puolia
Kyllä, lopulta. Jos esim on hyljeksinyt lastaan, tämä kuolee, voi saada itselleen lopun elämän kestävän syyllisyyden ja ikävän, josta ei pääse enää koskaan, vaikka kuinka kaduttausi. Se, ymmärtääkö syitä ja seurauksia, tajuaako saaneensa sitä mitä on universumilta tietämättään tilannut, on sitten eri asia.
Jos on tehnyt työnsä sovitusti, niin saa.
Paha saa aina palkkansa takuuvarmasti.
Valtaa, rahaa, julkisuutta, ihailua, korkean yhteiskunnallisen aseman jne.............
Toiveajattelua "hyviksiltä". Vain stiä.
Haluan uskoa mutta todellisuus ei anna tilaa moiselle. Raha ja status pelastaa pahat ihmiset todella monissa tapauksissa ja ihmisten sinisilmäisyys ja halumattomuus rangaista kunnolla, lopuissa tilanteissa.
Esimerkki ykkönen jälkimmäiseen: tämä massapedari Jesse Niko Kristian Erkkonen. 120 lasta seksuaalisesti hyväksikäytetty jollain tasolla. Kauanko kiven sisään? 10v 6kk. 27v se on vielä paljon elämää jäljellä ja yrittämään samoja uudestaan.
Paha saa palkkansa. Hyvä pääsee tuskin omilleen.
Vierailija kirjoitti:
"paha" täytyy eka määrittää, koska moni ei ymmärrä mitä se tarkoittaa.
Paha on ihminen joka toimii vastoin yleistä moraalia ja vastoin universumin lakeja.
Mä annan esimerkin:
Te esim näätte Venäjän pahana, mutta ne itse näkee itsensä hyviksinä, ne näkee et ne puolustaa itseään omilla toimillaan. Eli onksne "pahoja" oikeasti vain teille? Vai onksne pahoja oikeasti? Koska jos ne on oikeasti pahoja, niin sillon tekin ootte.
Eli kuka on oikeasti paha? Melkein kaikki, koska melkein kaikki ei ymmärrä, mitä tarkoittaa universaalit lait.
Ei ole mitään puolia
Hyökkäys toiseen maahan tappamaan viattomia ihmisiä, koska suuri johtaja haluaa lisää maata, valtaa ja kunniaa, on aivan yksiselitteisesti ja universaalisti paha.
En. Liian moni nainen kulkee hymyssä suin eikä ole saanut sitä palkkaansa vaikka on tuhonnut syyttömiä miehiä
Se "rikos ei kannata" lässytys on ihan paskapuhetta. Selkeästi kannattaa kun katselee vain ympärilleen!
Kyllä. Ja bonukset, osingot sekä autoedun.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa.
nyt te rokotetut kuolette, minä nauran kärsimyksillenne 😂😂😂
Sinä itse kuulostat nyt siltä pahalta ja ehkä sitten saat jonain päivänä "palkan" tästäkin kommentista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, lopulta. Jos esim on hyljeksinyt lastaan, tämä kuolee, voi saada itselleen lopun elämän kestävän syyllisyyden ja ikävän, josta ei pääse enää koskaan, vaikka kuinka kaduttausi. Se, ymmärtääkö syitä ja seurauksia, tajuaako saaneensa sitä mitä on universumilta tietämättään tilannut, on sitten eri asia.
Et nyt ymmärrä sitä, että jotkut ihmiset oikeasti ovat pahoja. Siis ihan tutkitusti pahoja. Eivät he tunne syyllisyyttä teoistaan, teot ovat heistä olleet oikeutettuja.
Tämä kun ymmärrettäisiin, voisivat esim. poliittinen ja liike-elämän edustustomme näyttää hyvin erilaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Niin, pikemminkin saa sen tuhdin liksan kuin jonkin penaltin "kepposistaan".
Melkoista kusetusta joissain uskonnoissa yms. joiden mukaan karma hoitaa pahiksille karut olot ennen pitkää. Se on ihan Aku Ankkaa.
Nämä sadut onkin tehty pitämään alamaiset kurissa ja herran nuhteessa. Uskontokultin johto elää kuin pellossa. Samaa juurta kuin lapsenuskon ihannointi.
Onhan se huomattu. Tavallisimmin miljoonia, tai ainakin satojatuhansia.