Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun mies nauroi mulle päin naamaa seurassa

Vierailija
09.02.2016 |

kun en tiennyt että Luxemburg on maa. Luulin ihan tosissaan et se on kaupunki Sveitsissä. Onko tää teistä muka niin hauska asia et pitää nauraa ja vielä kaveriporukassa!

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mäkään tiennyt, että se on maa. Ei tuo kovin hauskaa ole. Aika harva nyt kaikki maailman maat muistaa, pääkaupungeista puhumattakaan.

Oot päässyt kuitenkin suomen peruskoulusta läpi? Millaset arvosanat sulla oli?

Kuinka nuori sinä olet? Kun elää elämää eteenpäin opettelee uusia asioita koulutuksen muodossa, töissä, ihmissuhteissa ja lisäksi kaupunkien tapahtumat tulevat ehkä tärkeämmiksi kuin luettelo nimistä. Mutta ehkä joku muistaa kaiken, tiedä sitten.

Kaikkien muisti varmaan palautuu pienen treeni jälkeen .

Jos ei Luxemburgia tiedä, ei kyllä seuraa yhtään uutisiakaan. Yleissivistys ei tosiaan ole vain koulussa opeteltu lista, mutta pelkästään Seiskan avaaminen ei riitä sen hankkimiseksi.

Vierailija
42/78 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luxemburg on Luxemburgin pääkaupunki ja tälle trollille annan 0,01/5.

Nyt mä en ymmärrä? Siis mitä??? Onks Luxemburg nyt sit muka maa vai kaupunki? Mun kaveri sano et se on maa? Voiko joku paikka olla maa ja kaupunki samaan aikaan? Ap

Luxemburg on tietääkseni ainoa maailman maa jolla on samanniminen pääkaupunki. Eli se on molempia.

Heti tulee mieleen vaikka Mexico.

Tuleeko heti mieleen myös Meksikon oikeinkirjoitus? Ei tarvitse takertua tuohon viestiin, sanoin tietääkseni, koska olen aina muistanut juuri nimenomaan Luxemburgin tästä erikoisesta seikasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mä en halua puhua siitä tiedänkö vai enkö jotain maita, vaan että mun aviomies nauroi mulle päin naamaa kun sanoin että haluisin johonkin jet set talvikohteeseen Sveitsissä, esim vaikka Luxemburgiin.

Tuntui tooosi pahalta kun meijän kaverit alkoi kanssa nauraa.

Ja mies ei suostu pyytään anteeksi, sano vaan et osta kartta!

Musta on noloo tulla nauretuksi :( vaikkei ollut edes minun vika!

Ap

Huutonaurua!! Miehesi on ihan oikeassa. Kuka tahansa räjähtää nauruun jos joku kertoo tuollaisia lomahaaveitaan. Ei ole mitään anteeksipyydettävää.

Vierailija
44/78 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mä en halua puhua siitä tiedänkö vai enkö jotain maita, vaan että mun aviomies nauroi mulle päin naamaa kun sanoin että haluisin johonkin jet set talvikohteeseen Sveitsissä, esim vaikka Luxemburgiin.

Ap

On tietenkin vähän ikävää nauraa, mutta jos todella ylpeilet sillä, että olet laiska ja sivistymätön niin kyllä sellaiselle tyhmyydelle saa nauraa. Tuo on sinun oma valintasi. Sitä saa mitä tilaa jne. Sulla on kaikki mahdollisuudet korjata tilanne. Tietämättömyydestä johtuvassa tyhmyydessä ei ole mitään hienoa eikä sitä tarvitse suojella silloin kun ihmisellä on ollut kaikki mahdollisuudet käydä koulua ja opiskella, kuten kaikilla suomalaisilla on ollut, mutta ei ole vaan viitsinyt. Ja sitten kuvittelee, ettei sillä ole väliä.

Vierailija
45/78 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maantieto ei kiinnosta mua kauheasti ja teen samanlaisia mokia. Ja joo, kuittailua tulee.

Vierailija
46/78 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt mä en ymmärrä? Siis mitä??? Onks Luxemburg nyt sit muka maa vai kaupunki? Mun kaveri sano et se on maa? Voiko joku paikka olla maa ja kaupunki samaan aikaan? Ap

Luxemburg on tietääkseni ainoa maailman maa jolla on samanniminen pääkaupunki. Eli se on molempia.

No onhan niitä muitakin

No ai jaa. Sanoin "tietääkseni." Googlettamalla selvisi ainakin Djibouti - Djibouti ja muita en jaksanut tarkastaa.

Ootko koskaan kokeillut googlettaa etukäteen?

Vierailija
47/78 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

San Marino ja Monaco ainakin myös on sekä valtioita että pääkaupunkeja. Andorra ja Vatikaani myös (niihin on vain lisätty sana "kaupunki" perään). 

Noi nyt tietää jokainen koulut käynyt. Ainakin pitäisi. Jos ei osaa kaikkia Afrikan maita pääkaupunkeineen, niin se annettakoon vielä anteeksi, mutta kyllä Eurooppa nyt hyvänen aika pitäis tietää.

Vierailija
48/78 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Here's a list of countries with the same as their capitals:

Singapore - Singapore City

Mexico - Mexico City

San Marino - San Marino

Kuwait - Kuwait City

Vatican - Vatican City

Guatemala - Guatemala City

Panama - Panama City

Monaco - Monaco

Andorra - Andorra la Vella

Luxembourg - Luxembourg

Djibouti - Djibouti

Vierailija
49/78 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joo, onhan vaikea olla nauramatta tuollaiselle.

Miten ihmeessä osasit juuri Luxemburgiin haluta ja pitää sitä talvikohteena Sveitsissä, ellet yhtään tiedä mikä ja missä se on?

No emmä tiedä... Olen vissiin aina ajatellut, että Luxemburg on joku luxus hiihtopaikka Sveitsissä? Ja hassu juttu on se, et mä olen käynyt hiihtämässä Sveitsissä parikin kertaa, mutta eri paikassa. Ap

Vierailija
50/78 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen törppö!

Mexico?

Monaco?

San Marino?

Singapore?

Kuwait?

Vatican?

Guatemala ?

Panama?

Andorra?

Djibouti?

Myös Algiers/Alger(ia) ja Tunis/Tunis(ia) ovat kielestä riippuen samat, poislukien tarkoituksellinen erilainen transliterointi erottukseksi.

51/78 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen surkea maantiedossa,joten yritän yleensä olla hiljaa jos siitä tulee puhe.On eri asiassa olla tietämätön,kun ylpeillä yleissivistyksen puutteellaan.Jos olisi vaikka ollut jotain puhetta Luxemburgista ja ap olisi pohtinut mahtoiko se olla kaupunki vai maa(molempia),tilanne olisi vähemmän naurettava.Jos kuvittelee Eurooppalaisen valtion olevan "luxushiihtokohde Sveitsissä" kannattaa ehkä olla ainakin hiljaa luuloistaan,vielä parempi olisi kehittää itseään ja jonkinlainen yleissivistys.Olisin minäkin ap:n miehen tilanteessa nauranut tai ehkä mennyt sanattomaksi toisen typeryydestä.

AP,jos et halua että sinulle nauretaan,yritä edes vaikuttaa fiksulta olemalla hiljaa."Parempi vaieta ja vaikuttaa typerältä kuin avata suunsa ja poistaa kaikki epäilykset".

Vierailija
52/78 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun en tiennyt että Luxemburg on maa. Luulin ihan tosissaan et se on kaupunki Sveitsissä. Onko tää teistä muka niin hauska asia et pitää nauraa ja vielä kaveriporukassa!

Moukkamaista nauraa. Luxemburg on todellakin kaupunki ja samalla Luxemburgin pääkaupunki ja onhan tämä pääkaupunki myös Luxemburgin kantoni. Jos seuralaisesi olisivat olleet fiksua sakkia, he olisivat virittäneet keskustelun tästä.

Vierailija
53/78 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis multakin päässyt semmoinen hyväntahtoinen ja löyhä nauru. Aavistuksen sääliväkin. Yleistietoa. 

Vierailija
54/78 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitten? Ei tuosta kannata loukkaantua, oma "vikasihan" oli kun et tiennyt. En mäkään tietäisi, mutta mulle ihan sama. Ja jos/kun joskus tulee ilmi vastaavaa niin senkun nauravat jos naurattaa, ei minua niin haittaisi. Toteaisin vaan että enpä todellakaan tiedä niin miksi arvailla.

Vierailija
55/78 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luxemburg on Euroopan vapaakauppa-aluetta, siellä on safkat ja viinat halpoja. Monet keski-eurooppalaiset tekevät sinne viikonloppuretkiä ja olut virtaa ja laulu raikaa pikkutunneille asti. Kannattaa käydä, jos niille kulmille osuu. Ihan mukava paikka.

Vierailija
56/78 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Meksikon pääkaupunki ole Meksiko.

Meksikon pääkaupunki on Mexico City. Aiemmin tunnettuna Tenochtitlan, ennen kuin espanjalaiset raiskasivat alueen 1500-luvulla.

Vierailija
57/78 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mäkään tiennyt, että se on maa. Ei tuo kovin hauskaa ole. Aika harva nyt kaikki maailman maat muistaa, pääkaupungeista puhumattakaan.

Kyllä nyt Euroopan valtiot pitää jumalauta olla aikuisella ihmisellä hallinnassa.

Kaikki 49 valtiotako pitäis muistaa?

Vierailija
58/78 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroiko mies sinulle vai sinun kanssasi? Tietty jälkimmäinen on mahdotonta jos et itse osaa nauraa itsellesi.

Vierailija
59/78 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimbo Slice !

Vierailija
60/78 |
10.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abu Dhabi