Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aina mun autolla, epäreilua!

Tuohtunut!
09.02.2016 |

Mun kaveriporukassa kellään muulla kuin minulla ei ole autoa. Paikkakunnallamme ei ole kummoinen julkinen liikenne. Tilanne on mennyt siihen, että aina jos lähdetään porukalla käymään jossain (syömässä, kahvilla, kylässä...), niin minun oletetaan hakevan kaikki muut ja lopulta vievän koteihinsa. Mitään vastavuoroisuutta ei ole, kukaan ei heitä euroakaan bensarahaa, ei tarjoa ruokia, ei mitään. Autolla ajaminen ei kuitenkaan ole ihan ilmaista. Tätä on jatkunut nyt jo pidemmän aikaa.

Voinko sanoa kavereilleni, että toivon edes jonkinlaista vastavuoroisuutta ja vaikka pari euroa bensarahaa silloin tällöin? Olenko kusipää? Minusta kusipäisempää on kyllä se, että kulkee aina ilmaiseksi toisen maksamalla autolla, toisen maksamilla bensoilla eikä edes kiitosta sano...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit sanoa. 

Vierailija
2/18 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alunperin lähdit tuohon? Sano seuraavalla kerralla, että otetaan taksi, kun sulla menee polttoaineisiin niin paljon rahaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin tuossa tilanteessa että sorry, join jo lasin viiniä. Nähdään siellä!

Vierailija
4/18 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autottomat osaavat kyllä käyttää autollisia hyväkseen. Lopeta se kuskaus saman tien. Lisäksi pelkät bensarahat eivät kata auton kustannuksia muutenkaan, kun puhutaan toisten säännöllisestä kuskaamisesta.

Minä en koskaan suostuisi moiseen. En lainaa autoani enkä kuljeta autottomia. Jokainen voi ostaa sen auton itse tai käyttää julkisia tai takseja.

Vierailija
5/18 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuosta pitää voida sanoa.

Vierailija
6/18 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä pitää erikseen sanoa? Seuraavalla kerralla ilmoitat, että auto ei ole käytettävissä, joten otetaan taksi. Jos kysyvät syytä, niin sano, että et ymmärtänyt sanaakaan korjaamon miehen selityksistä, jotain se puhui nesteistä ja jarruista ja irronneesta liittimestä ja siitä, että ajaminen on äärettömän vaarallista ennen korjaamista.

Vierailija
7/18 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan pärjäät ilman autoa?

Sano kavereillesi että autossa on joku osa rikki, kestää tyyliin kaksi viikkoa saada vara-osa Italiasta ja että et uskalla ajaa mitään ylimääräistä, tuskin mitään pakollistakaan.

Jos kukaan ei kykene pitämään yhteyttä toisiinsa kun et kuskaile, se on aika kurjaa.

Vierailija
8/18 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh! Käyttäytyjä ja käytösken mahdollistaja...kumpi olikaan tyhmempi toistaan?

Vierailija
9/18 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta ole mitään syytä, miksi ap:n pitäisi alkaa satuilla jotain autokorjaamoista sun muista. Vaan sanoo, että sopii kyllä mennä hänen autollaan, kunhan kaikki osallistuu kustannuksiin. 

Vierailija
10/18 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi. Sun pitää olla hiljaa ja maksaa muiden eläminen ja toimia ilmaisena taksikuskina. 

Vierailija
11/18 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta taksamittari.

Vierailija
12/18 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyys maksaa ja siitä pitää maksaa

Silti aika paskaperseitä kaveritkin ovat jos sama toistuu usein eivätkä edes ymmärrä tarjota jotain korvausta

Vierailija
13/18 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastanneille! Rohkaisun sanoja!

Ja ihan oikeassa ootte, että tähän kuvioon ei ois pitänyt lähteä alkuunkaan. Mutta jotenkin tilanne hivuttautui tällaiseksi. Minä hankin auton ja aluksi tietysti mieluusti liikuin sillä ja napsin kavereita kyytiin... Oletin, että tavallinen ihminen hoksaa jossain vaiheessa, että ei voi aina pummia kyytiä ja että kaveruus on vastavuoroisuutta... Mutta eivätpä ymmärtäneet.

No, nyt sanon, että toivon kustannuksiin osallistumista! 

AP

Vierailija
14/18 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siitä pitää erikseen sanoa? Seuraavalla kerralla ilmoitat, että auto ei ole käytettävissä, joten otetaan taksi. Jos kysyvät syytä, niin sano, että et ymmärtänyt sanaakaan korjaamon miehen selityksistä, jotain se puhui nesteistä ja jarruista ja irronneesta liittimestä ja siitä, että ajaminen on äärettömän vaarallista ennen korjaamista.

Lapsiko aloittaja on? Joka keksi tarinoita, että ei tarvitsisi ottaa todellista vastuuta tilanteesta?!

Vierailija
15/18 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita sääntöjen muuttuvan, jokainen pistää esim. 5 euroa bensarahaa, tai kuljetusta ei tule. Maksu etukäteen, ennen matkaa. Se joka ei maksa, jää rannalle ruikuttamaan. Piste!

ps. valitse parempia kavereita.

Vierailija
16/18 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävyys maksaa ja siitä pitää maksaa

Silti aika paskaperseitä kaveritkin ovat jos sama toistuu usein eivätkä edes ymmärrä tarjota jotain korvausta

Niinpä, nyt tämä ystävyys maksaa vain minulle, ainakin bensarahaa... Ja miksi kukaan muu autoa hankkisikaan, kun yhden pölhön kyydissä pääsee aina ilmaiseksi? Ystävyys maksaa mutta myös antaa takaisin ja on vastavuoroista, pitäisi olla.

AP

Vierailija
17/18 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin niin samaistua tunteeseesi. Eihän siitä mitään tarvitse maksaa, koska "ajaisit sen matkan kuitenkin tai vaikka et edes ajaisi, ja eihän tää mun hakeminen oo kuin 3km kiertoa!" Meillä aina ihan sama. Kulut sinänsä eivät haittaa vaan juuri se yksipuolisuus. En tiedä, osa meidän ystävistä ei varmaan vaan tajua edes kustannuksia ja osa on vaan niin pihejä.

Olen ajatellut tehdä seuraavalla kerralla niin, että menessämme yhteisile ystävillemme 30km:n päähän (autolla 25min, bussilla yli tunti), menen itse autolla ja menkööt muut bussilla, jos eivät tajua.

Vierailija
18/18 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin niin samaistua tunteeseesi. Eihän siitä mitään tarvitse maksaa, koska "ajaisit sen matkan kuitenkin tai vaikka et edes ajaisi, ja eihän tää mun hakeminen oo kuin 3km kiertoa!" Meillä aina ihan sama. Kulut sinänsä eivät haittaa vaan juuri se yksipuolisuus. En tiedä, osa meidän ystävistä ei varmaan vaan tajua edes kustannuksia ja osa on vaan niin pihejä.

Olen ajatellut tehdä seuraavalla kerralla niin, että menessämme yhteisile ystävillemme 30km:n päähän (autolla 25min, bussilla yli tunti), menen itse autolla ja menkööt muut bussilla, jos eivät tajua.

Kiitos viestäsi! Erittäin tuttua!

Kun ollaan menossa syömään, niin oon itekin sanonut joskus, että "tavataan paikan päällä." No, pari jäi heti pois - ja varmasti siksi, että olisi pitänyt bussilla tulla. 

Ja tuttua on myös tuo, että "eihän tää oo kuin pari kilsaa kiertoa." Niin, ja monet liikennevalot, pari ruuhkasta risteystä ja niin edelleen. 

Pitää olla tiukkana tästedes: en oo enää ilmainen taksi.

AP