Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Downtow Abbey -fanit: mitä hyvää tai katsomisen arvoista sarjassa?

Vierailija
09.02.2016 |

Olen nyt katsonut 1.&2.kauden jaksoja Downtow Abbeysta enkä kerta kaikkiaan ymmärrä sarjan hehkutusta ollenkaan (tunnen näinollen olevani vähemmistössä).
Mitä hyvää, erikoista, katsomisen arvoista sarjassa teidän fanien mielestä oikein on? Avatkaa mulle asiaa, auttakaa ymmärtämään!

Sarjahan on pitkästyttävä pukudraama täynnä ikäviä, harvinaisen inhottavia henkilöhahmoja. Keneen tuossa sarjassa voi samaistua tai ketä sympata: Batesia ja Annaa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thomas Barrow:iin

Vierailija
2/23 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole samanlainen maku. Moni nauttii juuri siitä miljööstä, visuaalisuudesta ja tunnelmasta joka sarjassa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin vaan huolella toteutetusta epookista ja sarjan rauhallisuudesta. Mitään sen suurempaa sisältöä siitä lienee turha hakea.

Vierailija
4/23 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi kaikkien pitäisi pitää kaikista hehkutetuista. Minulle kaikki ovay suositelleet Breaking Badia ja yritin kuuden jakson verran innostua. Ei onnistu

Vierailija
5/23 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katsoin nuo ekat tuotantokaudet muutama vuosi sitten. Musta ne oli ihan ok, mutta jotenkin sarjan maailma tuntui vähän hampaattomalta ja toisaalta mustavalkoiselta. Mutta nyt, kun olen katsonut noita uudempia tuotantokausia, niissä on ehkä hieman enemmän sävyjä ja henkilöhahmot ristiriitaisempia.

-

Mäkin tykkään sarjan tahdista, epookista, kartanoelämään perehtymisestä, mutta kyllä mun mielestä myös ihmiskohtalot ovat kiintoisia ja koskettavia.

Vierailija
6/23 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartanoelämä, kiinnostavat henkilöhahmot (esim. Barrow, Edith Crawley ja leskikreivitär), eri yhteiskuntaluokkien elämän kuvaaminen, maailman ja ihmisten aseman muuttuminen, Anna ja Batesin tarina ja sen vihdoin onnellinen loppu, sympaattinen Tom Branson, pohjimmiltaan kiltti Mary Crawley. Ja tietenkin herra ja rouva Carson, heidän henkilöhahmonsa ja tarinansa. Sarjassa on ollut vaikka mitä, mikä on kiinnostanut minua ja saanut koukkuun.

Vierailija
7/23 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en oikein ymmärrä sarjan aikajanaa.

Esim. 1. kauden 1. jaksossa Bates tulee uutena työntekijänä töihin ja sitten saman kauden 6. jaksossa Bates kertoo olleensa töissä jo kaksi vuotta! Siis kaksi vuotta on kulunut 1. ja 6. jakson välissä? Kukaan ei silti ole muuttunut ulkoisesti yhtään, eikä mitään merkittävää ole kenellekään henkilölle tapahtunut kahden vuoden aikana.

Se Thomas Barrow on kyllä harvinaisen vastenmielinen hyypiö. Ja miss O'Brien myös.

Vierailija
8/23 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brittienglanti. Ohis, suositelkaa Youtubesta jotain, dokkareita tms., joissa brittienglantia.

Vierailija
9/23 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, se on DowntoN ei Downtow eikä Downtown, mitä myös näkee kirjoitettavan.

Vierailija
10/23 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi kaikkien pitäisi pitää kaikista hehkutetuista. Minulle kaikki ovay suositelleet Breaking Badia ja yritin kuuden jakson verran innostua. Ei onnistu

Näinhän se on. Breaking Badin lisäksi näitä tolkuttomasti hehkutettuja on ollut Game of Thrones ja erilaiset zombie- ja vampyyrisarjat ja minusta ei voisi mikään olla niin haukotuttavan tylsää kuin ne. Mutta Downton Abbey sai minut heti mukaansa, minusta se oli kiehtova sarja. Omistan sarjan DVD:llä viimeistä tuotantokautta ja erikoisjaksoa lukuun ottamatta ja nekin ostan, kunhan aikaa kuluu ja hinnat vähän laskevat, digiboksissa jaksot toki ovat vielä tallella. Minä kasvoin Kahden kerroksen väen ja muiden "hitaiden" brittisarjojen aikakaudella 70-luvun alkupuolella, joten siinä ehkä syy siihen, mikä minua näin aikuisenakin viehättää.

Vierailija
11/23 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ajankohtaa ja vuosilukua pitäisi enemmän tuoda esille. Tai siis vieläkin selkeämmin jakson alussa korostaa vuotta ja esim. vuodenaikaa dialogisinkin keinoin. Nyt joutuu vähän kuin vihjeistä päättelemään mikä ajanjakso mahdollisesti on tai ei ole kyseessä.

Vierailija
12/23 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Batesin hiostaminen ja jatkuva mustamaalaaminen ekalta kaudelta lähtien saa mun verenpaineen kohoamaan. Tulee ihan omat työpaikkakiusauskokemukset mieleen... :(

Vierailija
13/23 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan sitä, miten sarjassa viitataan aitoihin historiallisiin tapahtumiin: Titanicin uppoaminen, ensimmäinen maailmansota, pakolaisuus Neuvostodiktatuurin myötä, Irlannin vapaussota... Historianörttiä kiehtoo tuollainen, lisäksi sarja on muutenkin arvoineen ja asenteineen hyvin aikaansa kuvaava teos. 

Lisäksi tykkään kiireettömästä tunnelmasta, huolella rakennetuista henkilöhahmoista, osuvista dialogeista ja yhteiskuntaluokan kuvauksesta. 

Vierailija
14/23 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys: mikä yhteys sillä O'Briennillä ja homopalvelija-Thomaksella oikein on? Kun ovat niin kovasti läheisiä ja juonivat jatkuvasti yhdessä? Sukulaissuhde? Yhteinen historia?

Vierailija
15/23 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa kaudella 4 ja ainakaan mulle ei ole valjennut Barrown ja OBrienin suhde. Eli ilmeisesti vaan juonittelevat yhdessä.

Vierailija
16/23 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maggie Smithin one-linerit.

Vierailija
17/23 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matthew. Rakastuin siihen. :)

Vierailija
18/23 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen menossa kaudella 4 ja ainakaan mulle ei ole valjennut Barrown ja OBrienin suhde. Eli ilmeisesti vaan juonittelevat yhdessä.

Ovat kumpikin hieman outsaidereita, joista kukaan muu ei juurikaan pidä. Ovat siis tällaisina sosiaalisina hylkiöinä ajautuneet yhteen, kun muutakaan ystävää/liittolaista ei ole tarjolla.

Vierailija
19/23 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sarjassa on vaan ihanat hahmot, yllättäviä ja koukuttavia juonikuvioita sekä kiva kun sivutaan historiallsia tapahtumia :) Sarja kertoo hauskasti miten samanlaisia ajatuksia, motiiveja ja ongelmia ihmisillä on, vaikka aika ja kulttuuri on täysin eri kuin nykypäivänä:)

Vierailija
20/23 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea englannin kieli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän