Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh huh, tulipa laitettua ruokaa!

Vierailija
09.02.2016 |

Suunnilleen kaksi tuntia meni keittiössä. Tein lihapullia, juuresraaste-linssipihvejä ja perunamuusia. Lisäksi oli porkkanaraastetta, puolukkasurvosta ja kuullotettua sipulia (koska unohdin laittaa sipulia kasvispihveihin). Vielä on osa jäljistä korjaamatta, mutta pakko levätä ensin!

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeks ap, musta tuntuu pahalta ku kiusottelin sua. Sä vaa vastasit ni hauskan kärkkäästi et oli pakko.

Se on kiva että jaksoit tehä terveellistä ja hyvää ruokaa perheellesi.

Mulla on tämä sana hallussa. None taken!

Ap

Vierailija
62/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas huomattiin ettei täällä kannata hehkuttaa mitään positiivisia fiiliksiä :D

Mutta täältä silti vilpitön hymy ja taputus olalle ap, täälläkin kohta alan ruoanlaittoon :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä samat naiset, jotka täällä sormet sauhuten suoltaa mitä inhottavimpia vastauksia, on niitä jotka facessa osallistuu "viiden pävän positiivisuushaasteisiin" ja ihmettelee vanhempainillassa koulukiusauksen määrää.

Johonkin kai se oma paha mieli on purettava.

Heh, voi olla! Mä kannustan ihan kaikkia miettimään sitä, mitä toisille kirjoittaa, ja myös sitä, millaisen esimerkin oma käytös netissä antaa lapsille ja nuorille. Saako netissä sanoa ihan kaikkea, mitä tulee mieleen? Millaisia vaikutuksia sillä voi olla, ei pelkästään siihen henkilöön, jolle sanotaan, vaan myös muihin ihmisiin, jotka viestin lukevat? Juuri niinkuin sanoit, tää liittyy myös koulukiusaukseen.

Ap

Vierailija
64/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä huolestuisin, jos tuollaisesta väsyisin.

Ei kai tuota voi muulla selittää kuin esim sairaudella, runsaalla ylipainolla, liian vähäisellä liikunnalla tai erittäin huonolla lihaskunnolla.

Kyllä varmasti huolestuisit ja empaattisena ihmisenä ihan vain silkkaa huolestumistasi ottaisit esille! Ihanaa, että kaltaisiasi ihmisiä on!

Ap

Vierailija
65/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta täältä silti vilpitön hymy ja taputus olalle ap, täälläkin kohta alan ruoanlaittoon :)

No mutta tässähän on tullut jo vaikka miten monta kivaa viestiä! Muistetaan ne ennemmin! Mitä aiot laittaa ja oletko suunnitellut väsähtäväsi sen jälkeen? ;)

Ap

Vierailija
66/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeks ap, musta tuntuu pahalta ku kiusottelin sua. Sä vaa vastasit ni hauskan kärkkäästi et oli pakko.

Ap

Eikä ole. Kyselet vain hyökkäävästi kuin huonosti käyttäytyvä pikkulapsi.

Vierailija
67/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eikä ole. Kyselet vain hyökkäävästi kuin huonosti käyttäytyvä pikkulapsi.

Selvä!

Ap

Vierailija
68/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta tässähän on tullut jo vaikka miten monta kivaa viestiä! Muistetaan ne ennemmin! Mitä aiot laittaa ja oletko suunnitellut väsähtäväsi sen jälkeen? ;)

Ap

Laitan nyhtöpossua, just tuikkasin uuniin joten tässä voi hyvinkin mennä jopa kolme tuntia. Lisäksi ruokaisa pähkinäinen salaatti ja kvinoaa. Possua odotellessa palstailen, joten aivan varmasti väsähdän ;P

Vierailija
69/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Laitan nyhtöpossua, just tuikkasin uuniin joten tässä voi hyvinkin mennä jopa kolme tuntia. Lisäksi ruokaisa pähkinäinen salaatti ja kvinoaa. Possua odotellessa palstailen, joten aivan varmasti väsähdän ;P

Sullahan on oikein herkkuateria valmisteilla! Naut(t)i(kaa)!

Ap

Vierailija
70/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin ruuanlaitto väsyttää koska en tykkää siitä. Onneksi mies osaa kokata :)

Vierailija
71/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä voin myöntää, että jos kaksi tuntia tekisin ruokaa, niin varmaan tekisi mieli levätä ja varmaan olisin vähän väsähtänyt. 

Asennot ruokaa tehdessä saattavat poiketa normaalista tai eivät ole kaikkein ergonomisin vaihtoehto, esim. sämpylöitä pyörittelen ruokapöydän päällä ja pitää vähän kumartua, jos taas tekisin ne sivupyödällä, niin se tuntuisi liian korkealle. Ja jos tuota tekee pidemmän aikaa, niin kyllä, väsähdän.

Vierailija
72/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minuakin ruuanlaitto väsyttää koska en tykkää siitä. Onneksi mies osaa kokata :)

Mä kyllä pääsääntöisesti tykkään ruuanlaitosta, ja meillä yleensä ruuat laitan, mutta kyllä mieskin välillä kokkaa.

Ap

Vierailija
73/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä voin myöntää, että jos kaksi tuntia tekisin ruokaa, niin varmaan tekisi mieli levätä ja varmaan olisin vähän väsähtänyt. 

Asennot ruokaa tehdessä saattavat poiketa normaalista tai eivät ole kaikkein ergonomisin vaihtoehto, esim. sämpylöitä pyörittelen ruokapöydän päällä ja pitää vähän kumartua, jos taas tekisin ne sivupyödällä, niin se tuntuisi liian korkealle. Ja jos tuota tekee pidemmän aikaa, niin kyllä, väsähdän.

Joo, mulla on just tää ongelma! Mulla on tosi pitkät jalat, ja sekä keittiön pöytä että tasot ovat mulle liian matalia. Meillä oli joskus sellainen hyvä tuoli, jota pystyin hyödyntämään ruuanlaitossa, mutta se meni oikein kunnolla rikki, joten nykyään seison aina. Onneksi ei tarvinnut nyt pilkkoa ihan hirveästi, se on ehkä mulle se ergonomisesti hankalin juttu.

Ap

Vierailija
74/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen AV :D Jokaiseen keskusteluun on pakko päästä pätemään ja vähättelemään muita.

Voi mammat..

Vierailija
75/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klassinen AV :D Jokaiseen keskusteluun on pakko päästä pätemään ja vähättelemään muita.

Voi mammat..

Se tuntuu olevan toisille hirveän tärkeää. Mä kyllä kannustan luopumaan siitä ajattelusta, koska se ei ole sille vähättelijällekään hyväksi, vaan ohjaa vain ajatukset negatiivisiin asioihin.

Ap

Vierailija
76/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, huilaa ihmeessä, kyllä oli hurja urakka.

:D

Mä ymmärrän kyllä, että kunnon AV-mammat käyttävät jokaiseen ateriaan vähintään tuon kaksi tuntia, mutta mä teen yleensä vähän nopeampia ruokia.

Ap

No ei tarvitse ilkeillä, jos joku on kanssasi erimieltä. :)

Vierailija
77/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnilleen kaksi tuntia meni keittiössä. Tein lihapullia, juuresraaste-linssipihvejä ja perunamuusia. Lisäksi oli porkkanaraastetta, puolukkasurvosta ja kuullotettua sipulia (koska unohdin laittaa sipulia kasvispihveihin). Vielä on osa jäljistä korjaamatta, mutta pakko levätä ensin!

Milloin suomalaiset naiset oppivat välimerenkeittiön salat? Mun eteen jos kattaisit tollasen aterian saattaisin kipata pöydän nurin.

Vierailija
78/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, huilaa ihmeessä, kyllä oli hurja urakka.

:D

Mä ymmärrän kyllä, että kunnon AV-mammat käyttävät jokaiseen ateriaan vähintään tuon kaksi tuntia, mutta mä teen yleensä vähän nopeampia ruokia.

Ap

No ei tarvitse ilkeillä, jos joku on kanssasi erimieltä. :)

TUossa yhteydessähän ei varsinaisesti ollut kyse eriävästä mielipiteestä, vaan vähättelystä.

Ap

Vierailija
79/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin suomalaiset naiset oppivat välimerenkeittiön salat? Mun eteen jos kattaisit tollasen aterian saattaisin kipata pöydän nurin.

Kerro vähän enemmän siitä, millaista ruuan pitäisi sun mielestä olla. VOit myös halutessasi pohtia, ihanko oikeasti kippaisit toisen tekemän, sun eteen tarjoillun ruuan nurin, vai kirjoititko sen vain siksi, että haluat esittää nk. kovaa jätkää.

Ap

Ps. Mä luulen, että meillä syödään aika paljon välimeren ruokavalion mukaan (siis sen kreetalaisen): paljon kasviksia, paljon kalaa, vähän lihaa (meillä lihaa syövät lähinnä lapset, enkä yleensä laita kotona liharuokia lainkaan), täysjyväviljatuotteita ja oliiviöljyä.

Vierailija
80/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun mietin tarkemmin, niin eipä kyllä tule koskaan kokkailtua kahta tuntia tai pidempään. Enkä usko että muutkaan kokkailee?

Ja uunin duuniaikaa ei lasketa, eli joulukinkkua ei kukaan ole kokkaillut 10h.

Mä voisin kyllä kokkailla 2h, mutta energia aina loppuu just sillä sekunnilla kun pitäisi alkaa siivota kokkailun jäljet...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan