Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh huh, tulipa laitettua ruokaa!

Vierailija
09.02.2016 |

Suunnilleen kaksi tuntia meni keittiössä. Tein lihapullia, juuresraaste-linssipihvejä ja perunamuusia. Lisäksi oli porkkanaraastetta, puolukkasurvosta ja kuullotettua sipulia (koska unohdin laittaa sipulia kasvispihveihin). Vielä on osa jäljistä korjaamatta, mutta pakko levätä ensin!

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ollaanpas täällä taas ilkeitä...

Kyllä mä uuvun jos 2 h putkeen teen ruokaa. Kas kun se ei ole mulle mikään rakas harrastus saati ammatti. Joskus innostun tekemään just isomman satsin jotain, esim. ostan kokonaisen lohen ja teen siitä liemen, fileet, ehkä lohikeiton samaan syssyyn. Näistä esim. niin, että fileet ovat päivän ruoka, eli teen siihen kylkeen vielä perunamuusin, raastetta ja mahdollisesti jonkin kylmän kastikkeen kermaviiliin.

Ei ole mulle mitään jokapäiväistä rutiinia ja inhoan sotkuista keittiötä, varsinkin kalan valmistamisen jäljiltä, joten laitan siinä koko ajan myös keittiötä. Kun homma on hoidettu, olen paitsi tyytyväinen, myös uupunut. Siis uupunut siten, ettei huvita heti alkaa mitään keittiötouhua siihen tekemään, en mitenkään "lapaset putoo käsistä" -naatti.

Kas tästä syystä en ole ammatiltani kokki enkä suurtalouskeittiön emäntä. En minäkään omasta työstäni väsy, mutta kokkaamisesta kyllä väsyn.

Ja silti tulee laitettua joka päivä ruokaa, mutta ruoan valmistus kestää yleensä max. 30 min.

Hyvin tehty ap!

Vierailija
82/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomaton ketju. Loistavia kommentteja ap:lta! \o/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnilleen kaksi tuntia meni keittiössä. Tein lihapullia, juuresraaste-linssipihvejä ja perunamuusia. Lisäksi oli porkkanaraastetta, puolukkasurvosta ja kuullotettua sipulia (koska unohdin laittaa sipulia kasvispihveihin). Vielä on osa jäljistä korjaamatta, mutta pakko levätä ensin!

Milloin suomalaiset naiset oppivat välimerenkeittiön salat? Mun eteen jos kattaisit tollasen aterian saattaisin kipata pöydän nurin.

Kerro vähän enemmän siitä, millaista ruuan pitäisi sun mielestä olla. VOit myös halutessasi pohtia, ihanko oikeasti kippaisit toisen tekemän, sun eteen tarjoillun ruuan nurin, vai kirjoititko sen vain siksi, että haluat esittää nk. kovaa jätkää.

Ap

Ps. Mä luulen, että meillä syödään aika paljon välimeren ruokavalion mukaan (siis sen kreetalaisen): paljon kasviksia, paljon kalaa, vähän lihaa (meillä lihaa syövät lähinnä lapset, enkä yleensä laita kotona liharuokia lainkaan), täysjyväviljatuotteita ja oliiviöljyä.

No okei olin tahditon, anteeksi.

Vierailija
84/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun mietin tarkemmin, niin eipä kyllä tule koskaan kokkailtua kahta tuntia tai pidempään. Enkä usko että muutkaan kokkailee?

Ja uunin duuniaikaa ei lasketa, eli joulukinkkua ei kukaan ole kokkaillut 10h.

Mä voisin kyllä kokkailla 2h, mutta energia aina loppuu just sillä sekunnilla kun pitäisi alkaa siivota kokkailun jäljet...

Mä sain siivottua osan jäljistä, mutta tiskikone oli täynnä, joten sinne ei voinut laittaa mitään, ja tiskipöytä on edelleen täynnä. Meen ihan kohta tekemään loput! Yleensä siivoan samalla, kun ruokaa teen, mutta nyt ei ollut niin paljoa löysää aikaa, kun piti saada monta asiaa valmiiksi yhtä aikaa.

Ap

Vierailija
85/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin suomalaiset naiset oppivat välimerenkeittiön salat? Mun eteen jos kattaisit tollasen aterian saattaisin kipata pöydän nurin.

Siinä tapauksessa sun pitää varmaan itse kokata omat ruokasi :/ Eipähän tarvi alkaa riehumaan niinkuin lapsi kun eteen tuodaan vääränlaista ruokaa.

Vierailija
86/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ollaanpas täällä taas ilkeitä...

Kyllä mä uuvun jos 2 h putkeen teen ruokaa. Kas kun se ei ole mulle mikään rakas harrastus saati ammatti. Joskus innostun tekemään just isomman satsin jotain, esim. ostan kokonaisen lohen ja teen siitä liemen, fileet, ehkä lohikeiton samaan syssyyn. Näistä esim. niin, että fileet ovat päivän ruoka, eli teen siihen kylkeen vielä perunamuusin, raastetta ja mahdollisesti jonkin kylmän kastikkeen kermaviiliin.

Ei ole mulle mitään jokapäiväistä rutiinia ja inhoan sotkuista keittiötä, varsinkin kalan valmistamisen jäljiltä, joten laitan siinä koko ajan myös keittiötä. Kun homma on hoidettu, olen paitsi tyytyväinen, myös uupunut. Siis uupunut siten, ettei huvita heti alkaa mitään keittiötouhua siihen tekemään, en mitenkään "lapaset putoo käsistä" -naatti.

Kas tästä syystä en ole ammatiltani kokki enkä suurtalouskeittiön emäntä. En minäkään omasta työstäni väsy, mutta kokkaamisesta kyllä väsyn.

Ja silti tulee laitettua joka päivä ruokaa, mutta ruoan valmistus kestää yleensä max. 30 min.

Hyvin tehty ap!

Näinhän se juuri tosimaailmassa menee, mutta AV:lla kokoontuu täysin erilaisten ihmisten rotu! He laittavat ruokaa samalla synnyttäen ja toisella kädellä crossfitaten. Ja näyttävät samalla tietenkin huolitelluilta ja naisellisilta!

Ap

Vierailija
87/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomaton ketju. Loistavia kommentteja ap:lta! \o/

Haha, kiitti!

Ap

Vierailija
88/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöydän kaataja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro vähän enemmän siitä, millaista ruuan pitäisi sun mielestä olla. VOit myös halutessasi pohtia, ihanko oikeasti kippaisit toisen tekemän, sun eteen tarjoillun ruuan nurin, vai kirjoititko sen vain siksi, että haluat esittää nk. kovaa jätkää.

Ap

Ps. Mä luulen, että meillä syödään aika paljon välimeren ruokavalion mukaan (siis sen kreetalaisen): paljon kasviksia, paljon kalaa, vähän lihaa (meillä lihaa syövät lähinnä lapset, enkä yleensä laita kotona liharuokia lainkaan), täysjyväviljatuotteita ja oliiviöljyä.

No okei olin tahditon, anteeksi.

Et sä mua loukannut, mutta annoit itsestäsi törpön kuvan halveksumalla sekä ruuanlaittajia, kokonaista sukupuolta että itse ruokaa. Ainahan voi kysyä ensin ennen kuin antaa raflaavia lausuntoja.

Ap

Vierailija
89/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti oli kaikki postikantajat, kokit, tarjoilijat ja jaloillaan 12 tunnin työpäiviä seisovat käsityöläiset paikalla ilkkumassa. Tämä on just sitä sysisuomalaisuutta, mitä en ymmärrä! Älä välitä ap <3

Vierailija
90/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuiskänä sanoisin että aika tehotonta ruoanlaittoa. Osta kuule kilo (2 x 500 g) perunasipulisekoitusta, 400g palvikinkkua palana ja pari kaurakermaa. Voitele vuoka, yksi pussi perunasipulia pohjalle, suolaa, pilkottu kinkku sitten ja toinen pussi perunasipulia päälle + suolaa. Lopuksi kaurakermat päälle. Jaksaa tehdä rankkojenkin treenien jälkeen ja nopea lämmittää mikrossa kun lapset kiljuu ruokaa.

Vierailija
91/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klassinen AV :D Jokaiseen keskusteluun on pakko päästä pätemään ja vähättelemään muita.

Voi mammat..

Se tuntuu olevan toisille hirveän tärkeää. Mä kyllä kannustan luopumaan siitä ajattelusta, koska se ei ole sille vähättelijällekään hyväksi, vaan ohjaa vain ajatukset negatiivisiin asioihin.

Ap

Sinähän varsinainen pyhimys olet.

Vierailija
92/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti oli kaikki postikantajat, kokit, tarjoilijat ja jaloillaan 12 tunnin työpäiviä seisovat käsityöläiset paikalla ilkkumassa. Tämä on just sitä sysisuomalaisuutta, mitä en ymmärrä! Älä välitä ap <3

Noo, ilkkujat ilkkuu ja karavaani kulkee.

Ap

Vierailija
93/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkuiskänä sanoisin että aika tehotonta ruoanlaittoa. Osta kuule kilo (2 x 500 g) perunasipulisekoitusta, 400g palvikinkkua palana ja pari kaurakermaa. Voitele vuoka, yksi pussi perunasipulia pohjalle, suolaa, pilkottu kinkku sitten ja toinen pussi perunasipulia päälle + suolaa. Lopuksi kaurakermat päälle. Jaksaa tehdä rankkojenkin treenien jälkeen ja nopea lämmittää mikrossa kun lapset kiljuu ruokaa.

Tässä ei nyt ollut kyse pikaruuan valmistamisesta! Osaan mä senkin.

ap

Vierailija
94/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klassinen AV :D Jokaiseen keskusteluun on pakko päästä pätemään ja vähättelemään muita.

Voi mammat..

Se tuntuu olevan toisille hirveän tärkeää. Mä kyllä kannustan luopumaan siitä ajattelusta, koska se ei ole sille vähättelijällekään hyväksi, vaan ohjaa vain ajatukset negatiivisiin asioihin.

Ap

Miksi susta tuntuu siltä?

Ap

Vierailija
95/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi mammat..

Ap

Ap

Miksi olet hyökkäävä?

Vierailija
96/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin melkein koko ketjun läpi, ja hihitän bussissa niin että meinaa tulla pissat housuun! Ihan parasta, go ap!

Vierailija
97/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi mammat..

Ap

Ap

Miksi olet hyökkäävä?

Kysymykseni ei kyllä ollut lainkaan hyökkäävä, sinä tulkitsit sen sellaiseksi. Jos haluat edetä keskustelussa, voit vaikka vastata kysymykseen.

Ap

Vierailija
98/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin melkein koko ketjun läpi, ja hihitän bussissa niin että meinaa tulla pissat housuun! Ihan parasta, go ap!

Älä puhu pissasta, mulla tulee kohta housuun, kun join ison kupin kahvia! Mä yritän nousta tästä ja mennä hommiin, mutta jämähdin tähän.

Ap

Vierailija
99/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP miksi kyselet typeriä, sen sijaan että kommentoisit itse asiaa? Vuorovaikutustaidoissa olisi kehittämisen varaa. Pikkulapset puhuvat noin.

Vierailija
100/119 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP miksi kyselet typeriä, sen sijaan että kommentoisit itse asiaa? Vuorovaikutustaidoissa olisi kehittämisen varaa. Pikkulapset puhuvat noin.

Koska mä mielelläni vastaan asiaan selkeästi ja ymmärrettävästi, ja jos kysymys tai muu mulle suunnattu viesti on esitetty epäselvästi tai hyvin yleisluontoisesti, on vaikea vastata, kun ei oikein tiedä, mihin pitää vastata. Tykkään perusteluista ja logiikasta, ja toivon, että toinenkin osapuoli pyrkisi perustelemaan ja olemaan looginen. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi