Huh huh, tulipa laitettua ruokaa!
Suunnilleen kaksi tuntia meni keittiössä. Tein lihapullia, juuresraaste-linssipihvejä ja perunamuusia. Lisäksi oli porkkanaraastetta, puolukkasurvosta ja kuullotettua sipulia (koska unohdin laittaa sipulia kasvispihveihin). Vielä on osa jäljistä korjaamatta, mutta pakko levätä ensin!
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jaloillani työpäiväni aikana 10-12 h. Teen samalla käsillänikin jotain. Mutta ap, mitali tulee postissa. 😁
Mikä mitali sinulle on myönnetty?
Ap
Onks tää ap jotenkin jälkeenjäänyt vai muuten vaan puusilmä? Hyvät naurut sen kommenteista saa, ei sillä.
Vierailija kirjoitti:
Onks tää ap jotenkin jälkeenjäänyt vai muuten vaan puusilmä? Hyvät naurut sen kommenteista saa, ei sillä.
Oletko sinä sellainen ihminen, joka ei ole missään vaiheessa oppinut käytöstapoja?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jaloillani työpäiväni aikana 10-12 h. Teen samalla käsillänikin jotain. Mutta ap, mitali tulee postissa. 😁
Ap
Vuoden supermamma -mitali. Sen saa jokainen, joka jaksaa puuhastella kaksi tuntia seisaallaan. Nyt sinäkin pääset kunniakkaaseen joukkoomme! Onnittelut! 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vuoden supermamma -mitali. Sen saa jokainen, joka jaksaa puuhastella kaksi tuntia seisaallaan. Nyt sinäkin pääset kunniakkaaseen joukkoomme! Onnittelut! 😂
Mutta enhän mä sitä saa, koska tunsin uupumusta tuon puuhailun jälkeen. Valitettavasti mua ei nyt hyväksytä arvokkaaseen ryhmäänne. Mutta pidä sinä toki sen moraalia yllä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä teet työkses ap jos parin tunnin kokkaukset saa sut väsyneeksi? Et varmaan kovin fyysistä?
Pitääkö mun nyt siis uskoa, että olen ainoa ihminen, jolla jalat väsyy siinä, kun seisoo kaksi tuntia ja tekee suurta annosta ruokaa? Ihan oikeasti? Jos sinä teet ison annoksen ruokaa pakkaseen, et tunne lainkaan väsymystä sen jälkeen? Ihan oikeasti? Vastaa nyt tähän, niin voin kertoa, mitä teen työkseni. Ja ole rehellinen. Mäkin olen. Ja teen tosiaan ruokaa joka päivä, yleensä kaksi lämmintä ateriaa ja enimmäkseen ns. alusta asti itse. Ja meillä tavallinen ateria sisältää kasviksia, jotka valmistan nekin itse, siis kuorin ja pilkon, en käytä pakasteita kuin harvoin. Mutta normaalina päivänä en tee ruokaa isoja määriä pakastimeen,
Ap
No mä teen joka arkipäivä n 100 ihmiselle lounaan, esivalmistan seuraavan päivän lounaan, (ihan alusta asti kaikki, keitto, salaattipöytä ja lämmin ruoka) leivon, siivoan keittiön (pesen pöydät, tiskaan) ja usein vielä joudun kotonakin kokkaamaan, sitä kutsutaan elämäki. Kyllä sitten illalla kello 22 aikaan rupee jo väsyttää.
T. Kokki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä teet työkses ap jos parin tunnin kokkaukset saa sut väsyneeksi? Et varmaan kovin fyysistä?
Pitääkö mun nyt siis uskoa, että olen ainoa ihminen, jolla jalat väsyy siinä, kun seisoo kaksi tuntia ja tekee suurta annosta ruokaa? Ihan oikeasti? Jos sinä teet ison annoksen ruokaa pakkaseen, et tunne lainkaan väsymystä sen jälkeen? Ihan oikeasti? Vastaa nyt tähän, niin voin kertoa, mitä teen työkseni. Ja ole rehellinen. Mäkin olen. Ja teen tosiaan ruokaa joka päivä, yleensä kaksi lämmintä ateriaa ja enimmäkseen ns. alusta asti itse. Ja meillä tavallinen ateria sisältää kasviksia, jotka valmistan nekin itse, siis kuorin ja pilkon, en käytä pakasteita kuin harvoin. Mutta normaalina päivänä en tee ruokaa isoja määriä pakastimeen,
Ap
No mä teen joka arkipäivä n 100 ihmiselle lounaan, esivalmistan seuraavan päivän lounaan, (ihan alusta asti kaikki, keitto, salaattipöytä ja lämmin ruoka) leivon, siivoan keittiön (pesen pöydät, tiskaan) ja usein vielä joudun kotonakin kokkaamaan, sitä kutsutaan elämäki. Kyllä sitten illalla kello 22 aikaan rupee jo väsyttää.
T. Kokki
Ok! Mä taas valitsin erilaisen ammatin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä tän ketjun pointti oli?
Ketjun pointtia en tiedä, mutta avauksen pointti oli se, että oli mukavaa, kun sai ison määrän ruokaa tehtyä!
Ap
Kummallista urputusta.
Ap, et ole ainoa, jolla jalat väsyy kun tekee kauan ruokaa. Täällä toinen. Ihan hyväkuntoinen olen, jaksan juosta vaikka tuon kaksi tuntia.
Jos ajatellaan, että sitä ruokaa on tehty iso määrä, niin johan siinä kuorimisiin menee paljon aikaa, kun tuossa on kasviksia ja perunoita iso kasa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
T. KokkiOk! Mä taas valitsin erilaisen ammatin.
Ap
Taidat olla työtön ;) mun mutsikin on työtön ja se "väsyy" jos joutuu istumaan bussissa tunnin tai on imuroinut.
Vierailija kirjoitti:
Kummallista urputusta.
Ap, et ole ainoa, jolla jalat väsyy kun tekee kauan ruokaa. Täällä toinen. Ihan hyväkuntoinen olen, jaksan juosta vaikka tuon kaksi tuntia.
Jos ajatellaan, että sitä ruokaa on tehty iso määrä, niin johan siinä kuorimisiin menee paljon aikaa, kun tuossa on kasviksia ja perunoita iso kasa.
No tää on taas tää, että kun omassa elämässä mättää, ajatellaan, että toiselle vittuilu parantaa sen. En ota niin vakavasti! Kyllä ruuanlaittoon saa aikaa menemään, mutta mä kyllä tykkään hirveästi ruuanlaitosta (tai on kyllä niitäkin päiviä, jolloin vihaan sitä). Ja joskus, kun on aikaa, on tosi mukavaa tehdä tällainen isompi satsi. Mun oma työ (jota teen lastenhoidon ohella, olen hoitovapaalla, mutta teen myös töitä) on pään sisällä tapahtuvaa, ja keittiössä puuhastelu on sille tosi hyvää vastapainoa.
Ap
Kyl taas huomaa, että ollaan AV:lla. Ihmeellistä vittuilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
T. KokkiOk! Mä taas valitsin erilaisen ammatin.
Ap
Taidat olla työtön ;) mun mutsikin on työtön ja se "väsyy" jos joutuu istumaan bussissa tunnin tai on imuroinut.
Anteeksi, mutta nyt alkaa olla jo epätoivoista! Ehkä sun olisi parempi etsiä jotain muuta tekemistä itsellesi :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyl taas huomaa, että ollaan AV:lla. Ihmeellistä vittuilua.
Eikös AV:n sääntö nro 1 ole, että ketjun aloittaja on aina väärässä?
Ap
Anteeks ap, musta tuntuu pahalta ku kiusottelin sua. Sä vaa vastasit ni hauskan kärkkäästi et oli pakko.
Se on kiva että jaksoit tehä terveellistä ja hyvää ruokaa perheellesi.
Kyllä minä huolestuisin, jos tuollaisesta väsyisin.
Ei kai tuota voi muulla selittää kuin esim sairaudella, runsaalla ylipainolla, liian vähäisellä liikunnalla tai erittäin huonolla lihaskunnolla.
Nämä samat naiset, jotka täällä sormet sauhuten suoltaa mitä inhottavimpia vastauksia, on niitä jotka facessa osallistuu "viiden pävän positiivisuushaasteisiin" ja ihmettelee vanhempainillassa koulukiusauksen määrää.
Johonkin kai se oma paha mieli on purettava.
Hyvä ap! :) On kiva fiilis kun on saanut tehtyä perheelle reilusti ruokaa!
Pilkkaa en ymmärrä; ap sai jonkun homman suoritettua, on tyytyväinen ja nyt hänellä on sopiva väli levähtää. Ajattelee mainita tällaisesta arkisesta pienestä ilon aiheesta palstalla - ja saa kimppuunsa lauman irvailijoita. Miksi? Mitä hyvää te pilkkaajat koette saaneenne aikaan irvailulla? Nautitteko ajatuksesta lyttäisitte ap:n ilon?
Vaikka oisitte kuinka kokkeja ammatiltanne, ei teidän silti tarvitse ilkeitä olla. Ap:lle ison ruokamäärän valmistaminen ei ole arkipäivää, hän ei ole just siihen tottunut. Samoin kuin teille ei ole arkipäivää joku mitä joku muu tekee työkseen. Uupuisitte itsekin monessa tehtävästi taatusti nopeammin kuin samaa/ vastaavaa hommaa ammatikseen tekevä.